Hallo Stefanie,
Wij trouwen volgende zomer en we mijn vriend heeft me ook 1 jaar op voorhand gevraagd.
Wij zijn eerst op zoek gegaan naar een goede zaal die nog vrij was, want dat is blijkbaar het moeilijkste om te vinden als je in de zomer trouwt. Daarna hebben we met het secretariaat van de kerk gebeld om ook daar ons uur voor de kerkelijke trouw vast te leggen en daarna hebben we contact opgenomen met het gemeentehuis.
Ook in juli hebben we een traiteur vastgelegd en een DJ.
Mijn mama heeft op internet de bruidswinkels opgezocht en gekeken wanneer er openduerdagen of modeshows gepland waren. In oktober zijn we naar een modeshow van Linx geweest en in november ben ik daar een kleed gaan kiezen. In mei mag ik dat opnieuw gaan passen... Schoenen en juwelen heb ik daar ook ineens gekocht.
Ik ben in september op m'n gemakje al aan het misboekje begonnen: leuke teksten gezocht, mooie muziek, mensen aangsproken om voor te lezen,... In februari zijn we langs gegaan bi de abt die ons trouwt en die heeft nog een boek meegegeven met teksten. Ons misboekje is nu helemaal klaar en de abt gaat het deze week nalezen.
In januari ben ik al tefelversiering gaan kopen voor het avondfeest. We werken met gerbera's die in een proefbuisje of tafel staan. Voor de rest werken we met limoengroen en donkerbruin qua servietten. Dit heb ik allemaal gevonden bij Ava.
Vrijdag (12 maart dus) is mijn vriend zijn kostuum gaan kopen bij Hugo Boss in Antwerpen. Samen met zijn mama en mijn mama. (omdat mijn mama mijn trouwkleed kent en hem dus wat kon 'sturen').
Voor onze kindjes ben ik in januari al kleren gaan kopen. Zij gaan in de suite en ik heb hen kleren gekocht van de Gaastra- communiecollectie.
Onze fotograaf en ceremonievervoer (huifkar) liggen ook al vast sinds augustus.
Nu moet ik nog om mijn lingerie in april, zodat ik dat ook heb tegen mei.
Morgen gaan we naar een winkel in St-Niklaas om de kostuums voor de mannen die in de suite lopen. We gaan die huren.
Mijn getuige, mijn schoonmoeder en mijn zus hebben hun kleedje ook al.
Onze uitnodigingen worden gedrukt bij imagebuilding in antwerpen. (nu ongeveer) Zij drukken ook de misboekjes en naamkaartjes en stickers voor op de bellenblazers. Ik moet wel nog bellenblazers gaan kopen. Ik denk dat ik die in mei wel ergens vind, met de zomer voor de deur.
Wat moeten we nog doen?
In april gaan we langs bij een bevriende goudsmid voor onze ringen.
In april of mei gaan we een gastenboek kopen in een klein leuk winketje in antwerpen.
Half mei versturen we de uitnodigingen.
In juni gaan we langs bij de bloemist voor het altaarstuk en de bloemen voor de stoelen in de kerk.
Ik hoop dat ik je hiermee al wat verder geholpen heb.
Succes en veel plezier met de voorbereidingen!