TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Eva
10-7-2010
|
8-3-2010 15:51:17
Proficiat met je verloving!
Het eerst punt: geniet ervan! Voor je het weet is er 10 maand gepasseerd en ligt de trouw op nog maar 4 maanden (bij mij het geval dus)
nu ter zake, het belangrijkste natuurlijk is de datum, zonder een datum kan je moeilijk naar zalen gaan kijken en eventueel een optie nemen, zonder datum kan je het gemeentehuis (en eventueel de kerk) ook niet vastleggen, daarna moet je kijken wat jullie budget is (en of ouders eventueel bijdragen) en ook hoe jullie jullie trouw juist zien (modern, klassiek, alles erop en eraan, enkel een dansfeest, ....)
Daarna doe je gewoon verder met de andere zaken, het kan wel handig zijn om eens een bruidsmagazine te kopen aangezien er daar vaak draaiboeken instaan van nog 12 maanden wat te doen, nog 6 maanden wat te doen, en deze kunnen wel een zekere rode draad zijn voor het organiseren van alles
Maar denk eraan, het is jullie trouw, dus doe jullie zin!
groetjes en nog veel succes
Eva
|
|
Els
29-5-2010
|
8-3-2010 15:56:13
Dag Stefanie
alvast proficiat met de verloving!
Er komt alleszins heel wat bij kijken, maar dat zal je wel al weten .
Ik had ook niet echt een handleiding of zo, maar waar je best mee begint, is de zoektocht naar de feestzaal. Wij hebben de onze een jaar op voorhand gereserveerd, en bij veel zalen moet je er zo snel bij zijn. Hebben jullie al een datum? Als je een afspraak met de zaal maakt, kan je al informeren of de zaal reeds bezet is die dag. Nog zaken waar je best niet snel mee wacht: de DJ en fotograaf. Wij hebben ook snel contact opgenomen met de pastoor, zodat we eerst konden kiezen op welk uur we zullen trouwen. D'er zijn uiteraard nog honderd-en-één zaken die moeten gebeuren, maar de meeste zaken, weet je vast als je er even bij stilstaat.
Wij hebben een ceremoniemeester trouwens. Toen de zus van mijn toekomstige trouwde, hadden ze er geen en eerlijk gezegd wist iedereen niet goed waar hij moest lopen. Ik wil die chaos vermijden, vandaar dat we er wel één nemen.
veel plezier met de voorbereidingen!
Els
|
|
stefanie
|
8-3-2010 15:58:11
Hoi,
Hier ook Stefanie, wij trouwen volgend jaar op 16 april. Dus ook al bezig met het één en ander. Wat wij tot nu toe gedaan hebben (vandaag trouwens) is onze zaal vastgelegd en onze traiteur. Voor de rest ga ik volgende week als eens kleedjes passen in Oostende, ik vind dit ook moeilijk van wanneer je wat moet doen. Maar ik denk dat je eerst een beeld in je hoofd moet hebben van hoe je trouw er uit moet zien. Ik heb ook nen trouwboek aangelgd, een schrift waar ik ideeën, adressen, internetpagina's opschrijf zowal van alles, zo kan ik er altijd in terug kijken. Wij hebben nog enkele dingen vastgelegd die we dan al aan vrienden gevraagd hebben bv iemand zal onze openingsdans live zingen , eens gekeken wat we willen van muziek of entertainment op onze receptie, onze (bevriende) fotograaf gevraagd,..... op zich heb je wel veel tijd voor alles als je er nu al beetje bij beetje aan begint.
Wij nemen geen ceremoniemeester, ik ken er nog die zonder getrouwd zijn en dat verliep even vlot. wij trouwen wel enkel voor de wet en doen alles beetje op onze manier, niet op de doorsnee manier denk ik. Dus ja, hangt echt af van wat je wilt maar belangrijkste is je datum en dan zaal enzo vastleggen
succes hoor, tis wel leuk met alles bezig zijn, maar ik stress daar niet te erg rond!!
groetjes stefanie
|
|
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
8-3-2010 18:27:06
hey, eerst en vooral proficiat! Goh, war begin je mee... wij hebben eerst ff gedacht over 'wat willen we' , een groot/klein feest, kerk of niet, welk gemeentehuis(we gingen verhuizen dus konden nog kiezen), receptie aan de kerk/gemeentehuis of in een zaal? Niet onbelangrijk: wat is het budget dat we eraan kunnen/willen geven. Dan zijn we via een draaiboek (op deze site kan je er een vinden bij 'mijn planning' en in de meeste trouwmagazines staan ze ook) begonnen, telkens een stapje verder. Belangrijk is dat als je alle keuze van trouwkledij wil hebben, je er rekening mee moet houden dat sommige jurken een leveringstermijn hebben van 7maanden. Maar als je dit niet belangrijk vind kan je een half jaar op voorhand ook nog beginnen zoeken, al zou ik dat zelf wat eerder doen:) Wij hebben geen ceremoniemeester, wij plannen graag alles zelf. Het kost veel (in mijn ogen) en we vragen gewoon aan een vriendin van ons om de tijd wat in het oog te houden,maar wij zijn zelf nogal losjes en er is wel een dagschema maar willen ook onze trouw relaxed hebben, voor zover dat kan. Soit, voor ons het geld niet waard dus:)
succes met de voorbereidingen, als ik ergens mee kan helpen laat je t maar weten! groetjes!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
8-3-2010 19:13:51
Wij zijn omgekeerd te werk gegaan. We wisten al zeker welke zaal we wilden, dus we hebben die opgebeld en alle vrijdag en zaterdagen opgevraagd die nog vrij waren in juli en augustus. Dat waren er niet zoooo veel meer, aangezien ik in november ten huwelijk ben gevraagd en we in de zomer wilden trouwen. Bleek dat de dag voor mijn verjaardag nog vrij was, dus hebben we voor die dag gekozen.
Wil je weten hoe onze 'volgorde' ineen stak, kijk dan even hier: http://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/ --> Nieuws
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|