Nu Online
Momenteel zijn er 629 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen versturen of persoonlijk afgeven?

9-3-2010 11:12:14
We waren eerst van zin om de uitnodigingen op te sturen aangezien de meesten meer dan 60 km van ons wonen, maar afgelopen weekend zei iemand van de familie dat als we de uitnodiging niet persoonlijk komen afgeven, ze ook niet gaan komen. Nu begin ik toch te twijfelen, want we zijn maar met een goeie 60 man (als iedereen komt) en als er dan maar 20 man zou komen zou ik zeer teleurgesteld zijn!
Hoe doen jullie het? opsturen of afgeven?
ahja, ze zeiden ook dat ik er nu al moest mee beginnen, maar onze trouw is 14 augustus. dan gaan de mensen dat toch vergeten zijn als je zo lang op voorhand begint? ik dacht van ze in mei ergens te versturen, dan is het nog 3 maand op voorhand.

groetjes,
sophie

sophie
14-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 809

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik9-3-2010 11:33:59

Beste Sophie,

Bij ons is het de gewoonte dat de tantes en nonkels persoonlijk worden uitgenodigd.

Uitnodigingen worden +/- 6 weken op voorhand opgestuurd. Wij trouwen in oktober maar we zullen onze uitnodigingen al eind juni posten, omdat de grote vakantie er tussen zit.

groetjes
Annelies
2/10/2010

frida
6-2-2010
 Meld misbruik9-3-2010 11:36:05

Dag Sophie,

Moest toch wel even naar de opmerking van u familie kijken...
Moest mijn familie zo reageren dan zou er niemand gekomen zijn want mijn familie wonen zo tussen de 70 km en 350 km van mij.
Wij hebben onze uitnodigingen gewoon op de post gedaan en de dichtse familie even opgebeld. en ....... iedereen is gekomen zelf mijn nicht met haar man uit Den Helder (Nederland).

Dus ik denk diegene die willen komen zouden wel komen of je nu het persoonlijk afgeeft of niet.

Wij hebben ook onze uitnodingen 3 maanden opvoorhand verstuurd.

Nog veel sukses.

Frida

Priska

Meld misbruik9-3-2010 11:51:36

Hey Sophie,

Ik snap wat je bedoelt! Zowel mijn verloofde zijn vader en mijn vader zijn allebei hertrouwd dus dat is 2 maal zoveel mensen die moeten komen.

We bezoeken gewoon de familie die we het best kennen, er is anders geen beginnen aan.
De andere geven of mijn ouders af aan die familieleden of doen we op de post. ( zo van die familieleden die je maar jaarlijks ziet)
Als mensen niet komen omdat ze niet persoonlijk zijn uitgenodigd is dat wel flauw maar ik begrijp dat je het niet wilt riskeren dat er te weinig mensen komen.

Misschien nu al met een 'save the date' kaartje rondgaan als je budget dat toelaat.
Dan heb je een paar maanden tijd om die bezoeken over te verdelen.
Om te vermijden dat je het te druk krijgt op het einde.

Veel succes!
Priska

Ellen
14-8-2010
 Meld misbruik9-3-2010 12:03:29

Hoi Sophie,

Ik trouw ook op 14aug en ik zal zorgen dat iedereen hun uitnodiging heeft tegen eind Juni. De familie weet het al een tijdje. Mijn vriend zijn familie woont ook 220km ver en wij gaan onze uitnodigingen ook per post versturen.

Mijn broer woont zelfs 10.000km weg (usa) en tja als ik naar daar moet om een uitnodiging aftegeven, dan ben ik wel een paar dagen onderweg. Niet erg he want ik ga graag naar de VS.

Zoals Frida zegt; diegene die willen komen zouden wel komen of je nu het persoonlijk afgeeft of niet.

Succes!
Ellen

sophie
14-8-2010
 Meld misbruik9-3-2010 12:31:51

iedereen weet er al van hoor! we hebben heel de familie vorig jaar bij de familiebbq al verteld dat we de zomer erop zouden trouwen en ze hun reis niet de 14de augustus moesten plannen als ze erbij wouden zijn. begin januari hebben we nog een mailtje gestuurd om hen er nog eens aan te herinneren. ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
als ik de dichtste familie hun uitnodiging persoonlijk ga afgeven en de rest ga opsturen, vrees ik dat er ruzie van gaat komen. zo van, bij u zijn ze persoonlijk geweest en bij mij niet.

ik zal al maar zeker bij die degene die het mij gezegd heeft, het persoonlijk gaan afgeven. die woont nu nog het dichtste van al. (30 km)

Alexandra
1-5-2010
 Meld misbruik9-3-2010 13:01:32

Troost u, ik zit ook met een uitnodigingfrustratie... Mijn familie woont ook allemaal vrij ver weg (alle uithoeken van Vlaanderen). Nu is het zo dat het bij mijn vriend absoluut de gewoonte is om de nonkels, tantes en grootouders persoonlijk uit te nodigen (en dat zijn er veel), geen enkel probleem, wij hebben dat zo ook voorzien. Nu vond ik wel dat ik niet kon maken om mijn familie gewoon op de post te doen, want als het dan uitkomt dat je de andere kant wel persoonlijk hebt uitgenodigd... je kan het je al voorstellen. Wij hebben dat dus zo goed mogelijk proberen plannen, wat niet zo simpel is, want wij beschikken in de week niet over een auto en ik werk per maand nog 2 weekends, dus veel tijd schiet er niet over. Bovendien werken mijn tantes en nonkels ook en hebben ze een druk sociaal leven en het was dus een ganse planning. Dit weekend kreeg ik dan verdorie nog onder mijn vijs ook omdat een deel van mijn familie het niet eens was met de volgorde waarbinnen ik de uitnodiging binnen hun kant van de familie verdeelde, ze vonden dat ik dat ook nog eens van oud naar jong had moeten doen. Ik dacht echt dat ik uit mijn vel ging springen! Wij zijn dan nog zo onnozel geweest om gans onze planning om te gooien en de auto van mijn schoonmoeder een paar dagen te gijzelen om dat deel van mijn familie op hun wenken te bedienen, kwamen we daar toe en kregen we de commentaar: 'ah en nu hebt ge opeens wel nen auto'. Man, echt waar, dat was de druppel. Dus ik heb het momenteel echt wel even gehad met alle trouwvoorbereidingen, de laatste weken lijken er altijd wel mensen te zijn die denken even te moeten vertellen hoe we alles moeten regelen... We hebben gelukkig heel veel chance met onze ouders, maar we lijken het even te moeten bekopen door bemoeienissen van verschillende andere kanten. Ik weet wel dat je nooit voor iedereen goed kan doen, maar de lol is er voor mij nu wel af en sinds dit weekend is het voorbereidingsplezier voor mij echt verpest.
Sophie, sorry dat ik hier zo kom zagen onder uw vraag, maar het heeft mij echt even opgelucht om het van mij af te schrijven. Terug on-topic: wat je ook zal beslissen, ivm. de uitnodigingen of andere zaken, er zal altijd wel van ergens commentaar komen. Probeer gewoon te doen waar jullie je het beste bij voelen. Nu al je uitnodigingen uitdelen vind ik wel wat heel vroeg, mensen gaan die volgens mij inderdaad ergens langs de kant leggen en uit het oog verliezen, zodat je iedereen nog persoonlijk gaat moeten opbellen. Ik zou dus nog even wachten!
Veel succes!

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik9-3-2010 13:16:21

Wij gaan helemaal niemand persoonlijk uitnodigen. Ze mogen blij zijn dat ze een uitnodiging krijgen, en als ze dan beledigd zijn, dan komen ze niet he... degenen die er niet zijn hebben ongelijk. Vind dat nogal een toestand hoor, 't is graag of niet hoor. Vind dat vooral nogal arrogant, we komen niet als je ons niet persoonlijk komt uitnodigen. En dan doet de volgorde er ook nog eens toe...
Gewoontes of geen gewoontes, 't is jullie trouw, en jullie organiseren het op jullie manier! (begin me al kwaad te maken seg! ;))

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik9-3-2010 13:45:49

Bij ons is het de gewoonte dat de tantes en nonkels persoonlijk de uitnodiging krijgen.
We hebben wel geluk dat één kant van de familie elke maand samenkomen en dat dan alle broers en zussen van mijn verloofdes vader daar zijn.
We hebben er dan toch al 7 in één keer te pakken. Aan hen geven we dan ook de uitnodigingen voor de kinderen mee.
Al de rest woont dichtbij en bij sommige doen we ze ook op de bus.

Als iemand van mijn familie met dergelijke opmerking komt, dan zou ik snel zeggen. Dan hoef je ook niet te komen.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik9-3-2010 16:48:16

Idem als Nathalie, gelukkig zijn er familiefeesten genoeg langs moederskant, maar langs moederkant zijn er maar 3 adressen en allen in Halle die we dan zouden moeten bezoeken, dus op één dag te doen. In NL is die gewoonte er gelukkig niet!

Als dat ni zo was, dan zou'k toch ook ni mee inzitten dat 't traditie is, de post is evengoed. Een uitnodiging is een uitnodiging, of die nu "persoonlijk" komt of per post. Trouwens, wat is persoonlijk, per definitie is per post ook persoonlijk als het ter attentie van die personen is... Onpersoonlijk zou zijn "aan de bewoners"

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik9-3-2010 16:52:44

Hey,

Ik vind dat wel grof dat bepaalde mensen zeggen dat ze niet komen als ze niet persoonlijk uitgenodigd worden! Ik weet dat dit traditie is, maar ik denk dat dit quasi niet meer gedaan wordt. Wij doen dit alleszins niet.
Nuja, ik doe dit wel bij een stuk of 4 nonkels en tantes, maar dat zijn degenen die ik regelmatig zie. Met een deel heb ikzelf al jaren geen contact meer gehad, kvind dat die al blij mogen zijn dat ze uitgenodigd worden.

Wat de termijn van het versturen betreft: wij trouwen weekje voor jullie en gaan ze wss 15-20mei op de post doen. 22mei hebben we een familiefeest waarop we aan de genodigden die daar zijn de uitnodiging persoonlijk overhandigen (maar da is dus omda we hen dan toch zien en niet owv de traditie).

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik9-3-2010 18:19:15

Wij deden dat niet. Ik heb een héél grote familie: mijn mama was met 8 kinderen thuis en mijn papa met 6, die hebben ook allemaal kinderen die al getrouwd zijn en niet meer thuis wonen. Dus daar is echt geen beginnen aan om die allemaal persoonlijk te gaan uitnodigen. Dan hadden we geen enkel vrij weekend meer. Om nog niet te spreken over alle taart en andere zoetigheden die je weken aan een stuk gepresenteerd zou krijgen... De kilo's zouden er nogal aan vliegen! Dus nee, wij deden dat niet. ;-)

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik9-3-2010 20:52:28

dag meid,
wij sturen onze uitnodigingen allemaal op via de post,
de meeste mensen weten al dat we gaan trouwen, en heb al heel veel mensen gebeld.
ik weet nog als we onze kerstkaartjes verstuurden (25 tal) da we kwee nie hoelang rondreden, en nu zo een 100... nee hoor, mij niet gezien, ik verrij meer naft en tijd, dan dat een postzegel mij kost. Ja en als er zo een mensen bij zitten met die gedachte, dan is dat dikke pech. Er zijn nog andere dingen die ook veel tijd in beslag nemen,
Je moet doen waar jij je het beste bij voelt he...
heel veel succes

Sofie

Meld misbruik10-3-2010 11:36:22

Ik heb die van de familie bij de oma's gelegd omdat iedereen daar wel eens per week komt en aan vrienden die ik vaak zie + collega's persoonlijk afgegeven
De rest zit op de bus of gaat met vriend met de moto ronddragen om postzegels te sparen :-): we hebben 2 euro zegels per kaartje nodig (buiten formaat) en voor 200 kaartjes kan dat al eens tellen hé...

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik20-4-2010 16:44:08

Persoonlijk afgeven?! Ik leer hier steeds nieuwe dingen bij. Ik geloof dat dit in NL niet echt de gewoonte is. Ik zal eens horen wat mijn verloofde daarvan vindt, maar aangezien hij, buiten zijn mama geen familie meer heeft wil ik dat met alle plezier doen, hi hi. Denk dat we onze ouders, mijn broer en mijn zoon de uitnodiging sowieso overhandigen, en mijn familie woont gemiddeld 300 km van hier dus daar mag de post fijn voor zorgen. Denk niet dat er iemand is die daar aanstoot aan zal nemen.
@Sophie: Ik sluit me aan bij de rest: Als mensen zeggen dat ze niet komen als ze de uitnodiging niet persoonlijk overhandigd krijgen dan blijven ze maar lekker thuis.
@Alexandra: Ik hoop dat je inmiddels weer plezier hebt aan de voorbereidingen en dat je over iets minder dan 2 weken een supertrouwdag zult hebben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info