TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Tina
1-5-2010
|
11-3-2010 11:21:33
Ik zou precies het risico niet nemen en het zowieso een uur naar achter schuiven.
Het zou zonde zijn dat iedereen daar een uur staat te draaien.
+ is het echt geen goed idee dat er een hoop volk al zit te wachten (mooi opgekleed en met goed humeur) terwijl er nog een begrafenis aan de gang is ...
Ik zou dan gewoon voor de zekerheid al een uurtje schuiven.
Wat is nu een uurtje ?
TINA
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
11-3-2010 11:30:41
Ik zou het ook zowiezo verschuiven, anders ga je teveel stress hebben omdat je pas paar dagen op voorhand weet hoe laat je mis zal zijn.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
11-3-2010 11:34:24
Idem, ik snap je man ook al, maar hoe hij er ook over denkt, dat risico blijft. STEL dat er dan begrafenis plaats vindt: Ik vind het dan erg ongepast om daar dan feestelijk staan te wachten terwijl rouwende familie naar buiten komt. Heeft ook iets morbide als je weet dat op plek waar je dan voor altaar zit, net 'n lijkkist heeft gestaan.
Zou idd ook gewoon nu al uur verschuiven en dat je dan niet eens hoeft te weten of er al dan niet een begrafenis was. My 2 cent.
|
|
Annelies
2-10-2010
|
11-3-2010 11:58:48
Beste Evy,
Ik vind dat maar flauw van de priester. First come, first serve!
Is het niet mogelijk om uw mis in de namiddag te doen? En de foto's te nemen na de trouw voor de wet en voor de kerk? Wij doen het ook zo.
|
|
Els
29-5-2010
|
11-3-2010 12:45:22
Dag Evy
het lijkt me inderdaad het best om de kerkviering een uurtje later te laten starten, beter dat dan het risico te nemen dat je het onverwachts moet doen. Zelfs al vermeld je de mogelijkheid op je uitnodiging dat de mis een uur later kan starten, ga je dan iedereen enkele dagen op voorhand telefonisch verwittigen? Hoe kunnen de mensen nu weten of het op het ene of het andere uur doorgaat?
Wij trouwen in de namiddag, de zaterdagvoormiddag is bij ons in de kerk voorbehouden voor begrafenissen en de deken wil vermijden dat er het ene uur een doodskist buitenkomt en het uur erop er een trouwkoppel arriveert. Stel dat je op je trouwdag een begrafenis moet zien passeren.
Els
|
|
Kim
21-5-2011
|
11-3-2010 13:55:40
Hm, wij mochten de viering pas doen vanaf 11.30u .. Als er een begrafenis is die dag dan is het daarvoor en is iedereen om 11u weg. Vreemd dat niet alle kerken zo'n soort regeling hebben .. Ik zou het inderdaad ook wel wat opschuiven dan ..
|
|
Carmen
20-10-2010
|
11-3-2010 14:29:35
Zoals de meeste hier al hebben gezegd zou ik ook zeker zijn en het een uurtje later zetten.
grtjes
|
|
ellen
4-7-2009
|
11-3-2010 18:11:17
hey,
ik zou het zowieso een uurtje later zetten. dan ben je van alle stress af en hoef je in het geval van een overlijden niet meer rond te bellen naar iedereen.
Ook naar respect toe zowel voor jullie genodigden als de eventuele rouwenden is het niet echt leuk om elkaar te kruisen.
En wat Annelies zegt 'first come, first serve' vind ik maar allesbehalve van tact.
groetjes ellen
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
11-3-2010 22:36:07
Idd, Annelies, die mensen kiezen er niet voor dat er iemand sterft, maar ze willen ook 'n uitvaart kunnen houden. Als dat al niet meer zou kunnen omwille van zelfingenomen mensen, waar gaat dat dan naartoe?
Hopelijk heb je neit 'n dierbare die je verliest die je geen gangbare uitvaart kan bezorgen omwille van mensen met zo'n mentaliteit.
|
|
Ellen
26-6-2010
|
13-3-2010 22:09:53
Hey Evy,
Dat kunnen ze toch niet maken. Wij trouwen ook om 11.30 uur op een zaterdag. Maar bij ons is het ook eerst is eerst. Als er een begrafenis zou zijn dan zou die vroeger dan ons moeten gebeuren of later. Ik zou dan toch alles wat uitschuiven. Want als je uitnodigingen gedrukt hebt en het wordt dan met een uur verlaat, dan staan er misschien vele mensen te vroeg te wachten. Ik vind het echt niet kunnen van jullie parochie, afspraak is toch afspraak hé!! groetjes ellen!
gro
|
|
kristel
20-10-2010
|
13-3-2010 23:17:09
wij trouwen op 9.30u op een woensdag voormidag
|
|
Evy
28-8-2010
|
15-3-2010 12:56:41
Bedankt allemaal voor jullie reactie ...
We hebben beslist om de kerk zowiezo om half 1 te plaatsen...
Ik denk dat dit het beste gaat zijn ..
We zullen er wel een mooie dag van maken !!
Veel succes nog allemaal met de voorbereidingen :o)
Groetjes
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|