Terug naar overzicht
He, Je zou eens moeten zoekn in deze forum. Tijdje gelden was de zelfde vraag. Groetjes
Hey Heb hier juist een fantastische website doorgekregen waar je allerlei teksten kan vinden voor huwelijk etc. Je kan dit dan zelf knippen en plakken. Misschien kan dit je helpen. Kijk eens op http://sint-paulusparochie.be/scharniermomenten/huwen_voorbereiding_viering.pdf groetjes
Hoi Davy ik heb een tijdje geleden een topicje geopend met dezelfde vraag. Ik denk zelfs dat jij daar onlangs op gereageerd hebt, maar vind het zelf niet meer terug. Ons boekje is nog helemaal niet af, maar je kunt op het internet veel vinden hoor! Zelf heb ik bv al massa's teksten en liedjes die ik fijn vind, maar ik heb nog geen idee van de vorm die zo'n viering aanneemt. Doen jullie er ook de eucharistie bij? Of laten jullie die vallen, net als wij?
Hey Tine, We weten het echt nog niet hoor, het moeilijke is alles in één mis doen, hoe laat je de eigenlijke trouw overgaan naar de doop of omgekeerd. Met wat beginnen jullie?
hey, Wij zijn van plan om hetzelfde te doen. We gaan 21 augustus trouwen en meteen ons kindje laten dopen ook. We weten totaal nog niet hoe we dat gaan doen aangezien de beslissing nog maar zaterdag is gevallen dat we ook voor de kerk gaan trouwen en dan ons kindje ook meteen dopen. Als er mensen voorbeelden van boekjes willen doormailen mogen ze dit altijd doen naar steetje0@hotmail.com
Davy, wij hebben dit ook nog niet echt beslist. De priester gaf ons een tijdje geleden wel al de tip om eerst de doop en dan het huwelijk te doen. Ik weet natuurlijk niet hoe oud jullie kindje dan zal zijn, maar ons meisje is op 7 augustus exact 10 maanden oud, en het zou dus kunnen dat ze tegen het einde van de viering al ferm lastig is van het lange stilzitten. Dan is ze tenminste al gedoopt. Wij doen het zonder eucharistie, dat hadden we sowieso al beslist voor we dan besloten om de doop er wel mee te combineren. De priester vond dit ook een goed idee omdat het anders veel te lang duurt, zei hij. Wij zullen normaal gezien binnenkort onze priester eens ontmoeten om een en ander te bespreken, ik wil je dan gerust wel eens laten weten wat hij allemaal gezegd heeft. Tine