Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ideetjes voor ons thema

13-3-2010 15:10:05
Hoi,
wij hebben beslist om als thema voor ons huwelijk strand / zee te gebruiken. We wilden dat als rode draad gedurende de hele dag gebruiken vanaf de uitnodigingen tot en met de bedankjes.
Zijn er mensen die nog leuke ideetjes hebben hieromtrent of mooie teksten of gedichtjes die we kunnen gebruiken in de huwelijksmis?

Alvast bedankt!

Evi

Evi
11-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 409

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-3-2010 15:51:24

Een heel bekende tekst die vaak als eerste lezing wordt gebruikt:

Ik droomde eens dat ik
aan 't strand liep bij lage tij
Ik was daar niet alleen,
want God liep aan mijn zij.

We liepen samen het leven door
en lieten in 't zand
een spoor van stappen, twee aan twee.
Want God liep aan mijn hand.

Ik stopte en keek achter mij
en zag mijn levensloop
in tijden van geluk en vreugd
van diepe smart en hoop.

Maar als ik goed het spoor bekeek,
zag ik langs heel de baan
daar waar het juist het moeilijkst was
maar één paar stappen staan.....

Ik zei toen 'God, waarom dan toch?!!'
Juist toen ik u zo nodig had.
Juist toen ik zelf geen uitkomst zag
op het zwaarste deel van mijn pad.....

God keek mij vol liefde aan
en antwoordde op mijn vragen:
"Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,
toen heb ik jou gedragen....."

Ik heb deze tekst ook al gezien waarin God & de mens wordt vervangen door het bruidspaar: man & vrouw.

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik14-3-2010 22:05:59

Wij waren ooit op een trouwfeest met dit thema. Dat koppel had voor de tafelindeling witte strandkeien geraapt en de voornaam vd gasten er op geschreven als plaatsaanduiding.
Voor de uitnodiging hadden ze met een stok in een strook nat zand hun voornamen geschreven en daarvan een foto genomen. Nu zie je dat overal maar toen was het echt origineel ! Elke tafel had een naam van een bekende badplaats in of buiten België. Als bedankje kregen we een zelfgemaakte vuurtoren, gevuld met 6 chocolaatjes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...