Terug naar overzicht
Een heel bekende tekst die vaak als eerste lezing wordt gebruikt: Ik droomde eens dat ikaan 't strand liep bij lage tijIk was daar niet alleen,want God liep aan mijn zij.We liepen samen het leven dooren lieten in 't zandeen spoor van stappen, twee aan twee.Want God liep aan mijn hand.Ik stopte en keek achter mijen zag mijn levensloopin tijden van geluk en vreugdvan diepe smart en hoop.Maar als ik goed het spoor bekeek,zag ik langs heel de baandaar waar het juist het moeilijkst wasmaar één paar stappen staan.....Ik zei toen 'God, waarom dan toch?!!'Juist toen ik u zo nodig had.Juist toen ik zelf geen uitkomst zagop het zwaarste deel van mijn pad.....God keek mij vol liefde aanen antwoordde op mijn vragen:"Mijn lieve kind, toen het moeilijk was,toen heb ik jou gedragen....." Ik heb deze tekst ook al gezien waarin God & de mens wordt vervangen door het bruidspaar: man & vrouw.
Wij waren ooit op een trouwfeest met dit thema. Dat koppel had voor de tafelindeling witte strandkeien geraapt en de voornaam vd gasten er op geschreven als plaatsaanduiding. Voor de uitnodiging hadden ze met een stok in een strook nat zand hun voornamen geschreven en daarvan een foto genomen. Nu zie je dat overal maar toen was het echt origineel ! Elke tafel had een naam van een bekende badplaats in of buiten België. Als bedankje kregen we een zelfgemaakte vuurtoren, gevuld met 6 chocolaatjes.