Terug naar overzicht
Ik heb een satijnen, mijn vriendin een leren schoen. Belangrijkste reden voor mijn satijnen schoen is dat ik een minder courante kleur van kleed heb, en ik op die manier mijn schoenen kon laten verven in de kleur van mijn kleed (ze zijn overigens perfect gematcht!).Voordeel van leer is dat ze wat beter bestand zijn tegen water, bijvoorbeeld bij in het gras lopen en dergelijke, nadeel is dat je de plooien van je voet er iets beter in ziet...
Ik heb voor leren pumps gekozen omdat ik ze achteraf graag nog wil afdragen en een satijnen schoen zou ik nooit meer aandoen.Groetjes
Ik heb om dezelfde reden voor leer gelozen! Mijn pumps zijn nog zeer draagbaar achteraf.
Ik heb gekozen voor satijn omdat het beter past bij mijn kleed. Leer is te kil bij mijn stof. Nadeel: je voet heeft langer tijd nodig om zich aan te passen aan de vorm van je schoen. Leren schoentjes zijn iets "makkelijker". Daarom loop ik nu mijn schoentjes elke week een aantal uur in (nog 66 dagen te gaan). Voordeel: je kan je satijnen schoen nadien verven in de kleur die je wenst, dus draag je ze misschien toch wel sneller af dan een gewone witte of ivoorkleurige lederen schoen he?
Ik heb ze allebei aangehad maar de satijnen gaven echt niet mee, dus ik heb de leren gekozen van het merk Sophie Sposa en die zitten echt makkelijk.