Nu Online
Momenteel zijn er 325 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel misboekjes voorzien jullie?

15-3-2010 21:18:59
Hey bruidjes,
Deze vraag is waarschijnlijk al heel vaak gesteld, maar hoeveel misboekjes voorzien jullie voor in de kerk? Ik vind dit echt moeilijk om er naar te schatten?
groetjes ellen!

Ellen
26-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 853

Benedikte
28-8-2010
 Meld misbruik15-3-2010 21:25:05

Onze ceremoniemeester zei dat je op een zaterdag er wel 100 moet voorzien.
Groetjes,

Els
29-5-2010
 Meld misbruik15-3-2010 21:35:27

Dag Ellen

ik vind dat zelf ook moeilijk. Wij zullen er 50 voorzien. Ik vind dit persoonlijk meer dan genoeg. Veel hangt volgens mij af van hoeveel uitnodigingen je verstuurt. Geef je een groot feest voor zo'n 200 man, dan vind ik 100 zoals hierboven vermeld, niet zo overdreven. Wij vragen zo'n 100-tal mensen. Wij hebben een zeer kleine familie, dus heb ik er voor hen ook niet veel nodig.

veel succes verder
Els

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik15-3-2010 21:37:34

mijn familie en veel vrienden moeten van ver komen dus hebben we de receptie vlak na de mis gepland. En vermits we schatten dat er zo'n 250 man zal komen naar de receptie ga ik zo'n 150 boekjes voor de mis voorzien want de meesten komen eerst naar de mis. Wat ik wel ga doen is discreet aan een aantal mensen op voorhand vragen of ze van plan zijn om naar de mis te komen wanneer ze laten weten dat ze komen.

Benedikte
28-8-2010
 Meld misbruik15-3-2010 21:38:52

Ahja, onze ceremoniemeester zei ook dat je best 1 boekje per koppel kan geven en als je dan merkt dat er zeker genoeg boekjes zijn, geef je aan de mannen ook nog een boekje. Zo doet hij dat gewoonlijk. Ik vind het zelf precies een beetje raar maar we hebben nog wel wat tijd om erover na te denken. Bij ons zal de ceremoniemeester de boekjes uitdelen. Je kan ze ook al op de stoelen leggen.

Groetjes,

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik15-3-2010 23:06:40

Dat kan 'n ander toch ni voor je zeggen??? Kijk naar 't aantal genodigden voor de dienst en maak zo goed mogelijke inschatting van wie komt.
En desnoods maak je er dik teveel, ik heb 't liever zo dan te weinig. Niets zo vervelend als 'n gast die 't niet kan volgen omdat er geen boekjes waren?

Wij nodigen zo'n 220 uit, waarvan 200 wellicht aanwezig, maken dus ook dat aantal misboekjes. Da's nu echt 'n meerkost van paar euro's dan misschien 100% zuivere aantal, helemaal niks op 'n hele trouw. Waarom daarop gaan besparen??

Erika
2-7-2010
 Meld misbruik15-3-2010 23:07:22

Wij voorzien er 200. We hebben allebei een heel grote familie, waarvan de meesten naar de mis komen. We staan allebei in het onderwijs, onze collega's hebben ook allemaal verlof. We verwachten ook leerlingen in de mis. We verwachten dus veel volk. Wij geven wel zeker een boekje per persoon, ik zou het idee om samen te kijken een beetje vreemd vinden, heb ik zelf nog nooit meegemaakt in de mis. Wij hangen trouwens een gelukspoppetje aan ieder boekje en dan is het natuurlijk het leukst als iedereen er één krijgt.

Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik16-3-2010 9:09:40

Wij voorzien er ook 150... Beter te veel als te weinig...
Wij hebben er foto's in verwerkt dus miss dat sommige mensen dat misboekje wel willen bewaren. Succes!

Groetjes,
Wendy
12.06.2010

Gitta
9-4-2010
 Meld misbruik16-3-2010 9:21:34

Wij trouwen op een vrijdag en wilden eerst 50 boekjes voorzien. De families zijn niet zo heel erg groot en niet iedereen zal verlof nemen om naar de mis te komen. Maar toen hoorden we verschillende mensen zeggen dat ze naar de mis zouden komen, echt onverwachte personen, dus hebben we maar extra boekjes voorzien. Ongeveer 80 dus. Volgens mij nog teveel, maar beter teveel dan te weinig en de overschot zou ik in de feestzaal willen leggen zodat mensen die niet naar de mis konden komen, toch een boekje kunnen meenemen.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik16-3-2010 9:24:22

Dag,

Wij hadden voor elke persoon 1 voorzien.
Wij hadden er 90 en er 4 over.
Ze hebben allemaal hun boekje meegenomen want achteraan zat er een zakje zonnebloemzaadjes ( dat was ook ons thema).

Groetjes Frida

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik16-3-2010 9:37:25

Ik vind dit een heeeeeeeel moeilijke vraag. Wij hebben zo'n 130genodigden maar van de meesten weet ik écht niet of ze naar de mis zullen komen of niet. Ik ga dus al eerst wachten tot iedereen bevestigd heeft, dan zeggen de mensen immers vaak ook of ze nr de mis komen of niet.
Ik denk dat wij er 70ofzo gaan laten drukken, en als de meerkost niet te groot is 100 voor de zekerheid.

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik16-3-2010 11:01:45

Wij hebben 180 genodigden en voorzien 80 boekjes.

Grt,

Gwen

Shari
22-5-2010
 Meld misbruik16-3-2010 12:39:54

Hoi,

ik hoorde gisteren van onze ceremoniemeester om eerder een samenvatting van een boekje te maken ipv echt misboekjes voor de mensen. Zo druk je ook een beetje de kosten (minder papier) We zouden enkel een volledig misboekje nodig hebben voor de pastoor, de ceremoniemeester (eigenlijk dat van ons, maar hij neemt dat over) en de lezers.
Volgens hem zouden de mensen veel meer luisteren naar de mis zelf en niet bezig zijn met hoe lang het nog duurt of de tekst al op voorhand lezen...
We gaan dus een 5 tal volledige misboekjes maken en dan een samenvatting voor de genodigde zo'n 80.

groetjes Shari

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik16-3-2010 14:43:18

Wij trouwden op een vrijdag en hadden van onze 150 boekjes nog een +/- 20-tal over. Je kan je niet echt baseren op het aantal gasten, vind ik, want er zijn véél mensen naar de kerk gekomen die we niet hadden uitgenodigd op het feest (buren van mijn ouders, collega's van mijn ouders, kennissen langs de schoonouders,...).

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik17-3-2010 18:05:56

Voor mij kost het gelukkig geen geld om de boekjes te laten drukken, enkel de tijd om ze te laten inbundelen. maar da zal samen met men moeder en zussen gebeuren. Ik schat dat er zo een 150 mensen zullen komen, ja we trouwen wel op een vrijdag. Dus ik ga ook afwachten hoeveel mensen er weldegelijk toezeggen, en dan nog een aantal extra bijtellen voor de mensen die we inderdaad niet verwachten. xxx veel succes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...