TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
16-3-2010 21:32:40
aan onze ouders geven we niets, met onze getuigen gaan we samen iets doen. Kindjes aan de kerk krijgen een belleblaas en snoepjes, de genodigden van het avondfeest een bedankje (klavertjes 4 van bedankjes.nl om 'ons geluk met hen te delen') , grootouders krijgen nog een foto als bedankje , gewoon omdat ze dat nog verwachten. groetjes
|
|
lesley
12-6-2010
|
16-3-2010 21:43:06
voor de kindjes aan het gemeentehuis gaan we iets van snoep geven, in welke vorm we deze gaan verpakken weten we nog niet. voor de gasten ( bij ons zijn receptie en avondgasten dezelfde) gaan we ook een bedanking voorzien maar we zijn er nog niet uit of dit iets gaat zijn de avond zelf of achteraf een foto van onze grote dag.
voor ouders/ grootouders hebben wij niets voorzien, wij hebben hier wel over gepraat maar zijn van mening dat aangezien wij alles zelf betalen wij dan ook niets moeten geven. ik krijg wel mijn kleed van mijn grootouders maar ik wil de ouders niet tegen de borst stoten door de grootouders wel iets te geven en aan hun niet dus vandaar het besluit om niemand iets te geven.
nu de getuigen is een ander verhaal, ik dacht van iets te geven maar mijn vriend vind dit eigenlijk niet echt nodig omdat buiten een handtekening zetten op het gemeentehuis zij toch eigenlijk geen verdere inbreng hebben in onze dag.
ik denk wel dat we wss ze een aantal dagen later eens gaan trakteren op een etentje, we zien wel.
lesley
|
|
Petroeska
16-4-2010
|
16-3-2010 22:17:01
Wij geven aan de kindjes aan de kerk een buisje met snoepjes met daaraan een speelgoedje. Aan de avondgenodigden gaan wij een zakje geven met daarin twee koffiepads een melkje en een suikertje met daaraan een briefje van " Bedankt, en kom gauw eens op de koffie". Onze getuigen geven we niets, het is al een eer vind ik dat ze getuige mogen zijn. Mijn ouders geven we de dag nadien hun cadeau daar ze de dag na onze huwelijk zelf 40 jaar getrouwd zijn en dan trakteren we hen op een feestje waar ze zelf niets van afweten voor de helft van de familie), maar echt op de avond zelf geven we de ouders niets. Mijn vriend heeft dan ook geen echte familieband met zijn ouders ( familiekwesties enzo). Wat ik wel doe is het volgende: we zijn van plan om onze foto's te nemen bij een oude molen, maar daarvoor moet de man in kwestie van Brugge komen en hiervoor wilt hem niets. Om hem toch onze dankbaarheid te tonen gaan we die man een mand geven met verschillende streekbieren.
Groetjes Petroeska
|
|
Astrid
11-9-2010
|
17-3-2010 12:26:42
Hey,
Voor de kindjes aan de kerk hebben we een kleine koekendoos met snoepjes/koekjes voorzien. Voor de gasten te bedanken zal dit niet op de dag zelf zijn maar achteraf met een foto van onze trouwdag. Voor onze ouders en grootouders gaan we waarschijnlijk wel iets voorzien... Maar wat weten we nog niet... En normaal gaan we voor de getuigen een klein geschenkje geven... Normaal kopen de getuigen ook iets voor het trouwkoppel e... hihi dus dat is ook leuk :-)
groeten,
Astrid
astridenbart110910 bruiloftsite nl (puntjes tussen zetten)
|
|
katlijn
10-4-2010
|
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
17-3-2010 16:54:07
@Katlijn, dat van die ster: klinkt heel leuk, serieus, maar ziet er louche uit. Ook die comments van gasten lijken zo nep als maar kan zijn. Checken jullie dat wel? 't Heeft veel weg van die Chinezen die "zuivere lucht" verkopen in 'n zakje, en Amerikanen die al 'n stukje maan verkopen. Zou me maar bedrogen voelen als planetarium dat dan tegenspreekt. Bovendien zullen er in andere talen ook zulke site zijn, dan hebben nog zo'n 10-tallen mensen die ster. Erg jammer, want achterliggende motivatie (van jullie dan hé) is wel mooi. Alleen zou'k geld ni kunnen geven aan zulke grootschalige oplichterij.
|
|
Jennifer
30-7-2010
|
17-3-2010 17:30:54
wij geven geen kadootjes,.. bij ons wordt da nie echt gedaan, de mensen worden uitgenodigd op u feest, omdat je ze er toch graag bij hebt en ze komen eten en feesten op u kosten, Ja ik ben niet echt gierig.. maar ik vraag me af waarom hen te bedanken op je eigen trouwfeest. als je verjaard geef je dan toch ook geen kado omdat jij een kado hebt ontvangen? .. ik snap van heel die kadotoestanden de logica niet. onze ouders krijgen sowieso een foto, maar niet perce als bedanking, en bij men grootouders ook. en de kindjes eventueel, omdat het voor hen gewoon leuk is iets te krijgen. maar al de rest... niet dus :) ( en de belangrijkste mensen vermeld je in je speech als zijnde persoonlijke bedanking) xxx veel succes
|
|
frida
6-2-2010
|
17-3-2010 19:19:51
he, Wij hebben alleen mijn vader een sierkaars geven. ( de ander ouders zijn overleden )
De getuigen hebben wij niets gegeven omdat wij vonden dat getuigen zijn is al een eer opzich.
Wel hadden we voor de kinderen een zakje met snoepjes voorzien en iedereen die naar de mis kwam zat achter aan in het misboekje een zakje met zonnebloemzaadjes. Maar dat was het thema van ons huwelijk.
Groetjes Frida
|
|
joke
3-4-2010
|
19-3-2010 14:59:14
Blij om jullie ideeën hierover te lezen. Zelf zit ik ook met een dilemma. Enerzijds heb ik het gevoel dat ik een aantal mensen iets wil geven om ze te bedanken (organisatoren vrijgezelle enz.) maar anderzijds vind ik dat je tegenwoordig precies voor elke gelegenheid meer en meer cadeaus moet kopen. Het is dubbel want ook ik vind dat het de moment is om te tonen dat je gelukkig bent met fijne mensen rond je. Mijn vriend zijn argument is dan dat we tegenwoordig niets meer kunnen ‘ontvangen’ van iemand anders (vb. iemand die iets gedaan heeft voor ons huwelijk) zonder het gevoel te hebben in de schuld te staan en onmiddellijk iets te moeten terugdoen. Ergens heeft hij gelijk natuurlijk. En de commercie kan er alleen maar gelukkig mee zijn. Alleen lijkt het me dat iedereen tegenwoordig cadeautjes geeft als attentie aan de gasten… Een foto zou ik achteraf wel sturen. Zelf hou ik die ook altijd bij (na een tijdje gaan ze in een doos weliswaar) maar ik blijf het een mooi aandenken vinden. We zouden wel de mensen die iets extra gedaan hebben in de zomer een keertje vragen voor een bbq ofzo. Enfin, ik vind het moeilijk. Hopelijk volgen er nog reacties hierop! Groetjes, Joke
|
|
joke
3-4-2010
|
19-3-2010 14:59:16
Blij om jullie ideeën hierover te lezen. Zelf zit ik ook met een dilemma. Enerzijds heb ik het gevoel dat ik een aantal mensen iets wil geven om ze te bedanken (organisatoren vrijgezelle enz.) maar anderzijds vind ik dat je tegenwoordig precies voor elke gelegenheid meer en meer cadeaus moet kopen. Het is dubbel want ook ik vind dat het de moment is om te tonen dat je gelukkig bent met fijne mensen rond je. Mijn vriend zijn argument is dan dat we tegenwoordig niets meer kunnen ‘ontvangen’ van iemand anders (vb. iemand die iets gedaan heeft voor ons huwelijk) zonder het gevoel te hebben in de schuld te staan en onmiddellijk iets te moeten terugdoen. Ergens heeft hij gelijk natuurlijk. En de commercie kan er alleen maar gelukkig mee zijn. Alleen lijkt het me dat iedereen tegenwoordig cadeautjes geeft als attentie aan de gasten… Een foto zou ik achteraf wel sturen. Zelf hou ik die ook altijd bij (na een tijdje gaan ze in een doos weliswaar) maar ik blijf het een mooi aandenken vinden. We zouden wel de mensen die iets extra gedaan hebben in de zomer een keertje vragen voor een bbq ofzo. Enfin, ik vind het moeilijk. Hopelijk volgen er nog reacties hierop! Groetjes, Joke
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|