Nu Online
Momenteel zijn er 519 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tekstje voor uitnodiging enkel kerk

17-3-2010 8:32:34
Dag bruidjes,

Ik zou nog een tekstje moeten hebben om op de uitnodiging te zetten voor mensen die enkel naar de mis worden uitgenodigd.
Het enige dat ik kan bedenken zijn hele saaie teksten die veel te formeel klinken... Een kadotip moet er ook niet inzitten, want dat vind ik er over.
Dit is de tekst die op de echte uitnodigingen staat:

Op 15 mei 2010 gaan we trouwen
En een heuglijk feestje bouwen
Dus heb je zin in wat plezier
Kom je die dag maar naar hier!
...
Dat iedereen mee komt feesten, is onze grootste wens
Wie meer wilt doen dan deze vervullen
kan misschien helpen ons spaarvarkentje vullen.
Want wij zeggen heel oprecht:
Met een centje kunnen we overal terecht!

Heeft er iemand goede ideeen voor mij??? Bedankt!

Liesbeth
15-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1469

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-3-2010 11:12:47

Ik denk dat weinig mensen dat doen, enkel voor de kerk uitnodigen, dus bijgevolg zullen er weinig zulke tekstjes zijn. Mensen die naar viering worden uitgenodigd, worden meestal ook wel uitgenodigd voor receptie.

Liesbeth
15-5-2010
 Meld misbruik17-3-2010 11:18:10

Kathleen,
Bedankt voor je antwoord. Wij doen echter geen receptie om de kosten wat te drukken, maar toch zijn er altijd kennissen van vroeger of vrienden van de familie die we toch op de hoogte willen brengen van het huwelijk, zonder ze te moeten uitnodigen voor het avondfeest. Vandaar dat ik voor hun toch iets moet hebben om hen op de hoogte te brengen.

groeten
Liesbeth

Ellis
19-6-2010
 Meld misbruik17-3-2010 12:41:44

Hallo Liesbeth,

Je wil de kosten drukken maar waarom wil je dan wel aankondigingen kopen om gewoon enkele mensen op de hoogte te houden....
als mensen niet uitgenodigd worden, is het toch teken dat je ze niet goed genoeg kent of er te weinig contact mee hebt nu om dit extra geld voor hen over te hebben, dat vinden zij heus niet zo erg en de meesten begrijpen dit wel.
Ik wil alleen maar zeggen dat het natuurlijk eens kan zijn dat zulke aankondiging in het verkeerde keelgat bij iemand kan schieten...

In ieder geval nog veel succes met je dilemma en hopelijk vinden jullie een gepaste tekst.

Lieve
4-9-2010
 Meld misbruik17-3-2010 14:32:52

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje vreemd om een aankondiging te sturen naar mensen die je eigenlijk niet uitnodigt.
Misschien is dat iets streekgebonden of zo?

nele
26-6-2010
 Meld misbruik17-3-2010 14:59:44

dag liesbeth,
ik zou je tekst behouden en gewoon wat aanpassen naar je kerkelijk/wettelijk huwelijk toe. of het zeer kort houden:

"liesbeth en .... trouwen op 15 mei 2010
om ...uur in de kerk van ....

en we zouden het fijn vinden
als jullie erbij kunnen zijn! "

ook wij nodigen niet iedereen uit naar feest/receptie. en wij nodigen dus collega's en vrienden uit naar de kerkelijke dienst.

groetjes en veel succes!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik17-3-2010 18:18:29

Wij deden dat ook niet. Mensen die toch naar de kerk wilden komen, vroegen gewoon het uur aan ons of aan onze ouders. Ook via Facebook e.d. kan je dat laten weten. Ik zou dan ook die kosten niet doen...

Liesbeth
15-5-2010
 Meld misbruik18-3-2010 9:17:55

Nele,
bedankt voor je reactie! Ik ga waarschijnlijk je tekstje gebruiken!

Het staat nu eenmaal niet ter discussie of er zo'n kennisgeving komt of niet, maar juist wat er op moet staan. Er zijn gewoon veel te veel mensen die bevriend zijn met onze families dat we hen gewoon verplicht zijn om toch iets te laten weten, zonder dat ze het ons gaan kwalijk nemen van niet naar het avondfeest te mogen komen. Ze zouden zich meer gepasseerd voelen als ik niets liet weten. En de kost om die extra uitnodigingen te maken is nog geen euro het stuk vermits ik ze zelf maar, dus daar moet ik het ook niet voor laten.

Liesbeth

Caroline
2-10-2010
 Meld misbruik18-3-2010 9:19:44

Wij vragen ook sommige mensen enkel naar de misviering. Ik ga dan ook gewoon de uitnodiging sturen met: om zo laat in die kerk, fijn als je erbij wil zijn...

Lemmens
22-5-2010
 Meld misbruik22-3-2010 20:59:46

wij doen dit ook hoor....handig voor mensen die je via via kent, of mensen die je ouders kennen enzovoort.

tenslotte kan je daar veel mensen een plezier mee doen dat zij er gewoon bij mogen zijn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info