Nu Online
Momenteel zijn er 613 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen

21-3-2010 11:26:04
Hallo medebruidjes,

Wij trouwen pas in 2011 maar zijn nu al wat op zoek naar leuke ideeën. Nu had ik een vraagje ivm de uitnodigingen. Ik had bij AVA de boeken met uitnodigingen van o.a buromac gezien. Bepaalde kaarten vonden we wel leuk. De prijzen staan dan vooraan vermeld en bij "onze kaart" staat: 1,89 euro per stuk. Nu is de vraag: is dit dan enkel voor de kaart zelf ? Dus drukkosten niet inbegrepen ? En indien ze niet inbegrepen zijn, weet iemand hoeveel je daarvoor ongeveer moet rekenen dan?

Op de site van Carta Rosa vinden we ook een trouwkaart die helemaal onze stijl is. Daar staat als prijs: 100 stuks voor 225 euro, wat dus neerkomt op 2,25 euro per stuk. Hierbij zijn de drukkosten wel al inbegrepen. Ik denk dat dit wel meevalt dan?

Ik las hier al positieve ervaringen van Carta Rosa en de prijzen lijken me ook wel ok ! Je kan er ook een gastenboek en kleine kaartjes voor bedankjes enzo bestellen, allemaal in dezelfde stijl. Dat lijkt me wel wat !

Groetjes Jolien

Jolien
5-3-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 889

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik21-3-2010 11:39:40

De prijs van carta rosa valt inderdaad mee. Maar het hangt er wat van af bij welke drukker je gaat. Wij moesten 35 euro drukkosten betalen per bedrukte kant. Het hangt er dan wat vanaf hoe je kaart eruit ziet. Ook hangt het er wat vanaf of je zwarte of gekleurde letters wil. Ik heb indertijd prijzen gevraagd bij AVA en die waren toen ook heel goedkoop. Maar ik heb die prijzen niet meer... Ik heb daar toen een blad meegekregen met alle info op, anders nog is gaan horen?
Maar als je je goesting hebt gevonden... De prijs is zeker niet slecht.

groetjes, Carolina

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik21-3-2010 13:26:13

Bij AVA zitten de drukkosten er niet in. De drukkosten zijn €62, ongeacht hoeveel kaartjes je laat drukken en ongeacht welke kleur je kiest. Bij de drukker betaal je meestal per stuk en verschilt de prijs ook nog als je een ander kleur kiest dan zwart. Als je 2 zijden wil bedrukken (bv. linker- en rechterkant of voor- en achterkant of nog een extra kaartje voor bv. de avondgasten), komt er €22 bij (dacht ik...).

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik21-3-2010 14:12:12

Neem 't aub niet op als kritiek, maar ik beschouw 't meer als 'n ontwetendheid.
Graag mijn bedenkingen: Die kaartjes zijn ten eerste al zeer standaard, m'n broer kon het niet weten, maar hadden ze bij Buromac toch wel ni krak hetzelfde gekozen! Da's al 'n enorm nadeel.
Als je eigen ontwerp hebt zoals bij ons, betaal je € 59,00 voor 100 kaarten, voor 200 stuks is dat € 64,00 (komt altijd maar weinig euro's bij, omdat duurste de drukzetting is, ni 't papier). Enveloppes kan je zelf vrij kopen bij Makro, Ava, papierfabriek, etc... dus dat is dan ook niet veel geld. Wij stoppen er dan nog gedrukte kaartje bij die ook weer niets kosten. Alles tesamen betalen wij ong. 75 eurocent per kaartje.

Dit ter vergelijking, ik vind het dus wel ERG duur voor iets wat allesbehalve origineel is...
Bij deze 'n paar drukkers om je maar te laten zien hoeveel goedkoper het kan, want elke kaart zo'n 1,25 EUR goedkoper, dat maal je aantal kaartjes, reken maar uit hé... Met dat geld dat je zo uitspaart, kan je nog altijd 'n student grafische studies 'n supermooie EN originele kaart laten maken zoals je 't echt helemaal wil...

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik21-3-2010 14:13:33

Correctie, is deel weggevallen, m'n broer en directe collega van mij, hadden krak zelfde gekozen bij Bur

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik21-3-2010 14:47:16

Moest je vragen hebben over CartaRosa .. Ik werk er als grafisch vormgever

Maureen
11-9-2010
 Meld misbruik21-3-2010 17:29:05

Hallo

Wij hebben onze zojuist besteld bij de AVA en per kaart (inclusief envelop) kost het 2 euro per stuk. Wij moeten hier 62 euro drukkosten bij betalen + 40 extra omdat we 3 verschillende kaarten hebben (een voor receptie, avondfeest en diegenen die voor heel de dag uitgenodigd zijn)
Bij ons komt het totaal op een 350 euro wat best meevalt vind ik.

gr
Maureen

véronique
21-5-2010
 Meld misbruik21-3-2010 18:15:36

Hallo,
Wij waren ook gaan kijken bij ava en een paar drukkers. maar net als andere vond ik hier weinig origineel aan. Ook niet echt mijn goesting gevonden.
Nu heb ik mijn uitnodigingen laten ontwerpen dor iemand die we kennen en laten drukken bij een drukker in de buurt.

we hebben voor 200 uitnodigingen +enveloppen 228€ betaald. wat ik een zeer goede prijs vind, voor iets wat niemand anders heeft.

het is maar een tip.;:

groetjes

Karen
19-6-2010
 Meld misbruik21-3-2010 21:20:41

Hallo allemaal,
Ik wou even meegeven dat wij onze uitnodigingen, misboekjes, menukaarten, gastenboek en bedankkaartjes hebben laten ontwerken en drukken door 'Nathing'.
Wij zijn super tevreden, kwaliteit aan een betaalbare prijs. Alles gebeurde in samenspraak, we kregen een ontwerp en mochten aanpassingen doorgeven, niets was teveel gevraagd.
Dus voor diegene die nog op zoek zijn.... www.nathing.webs.com, nathingisimpossible@hotmail.com of 0477 94 69 99....
Ze zijn van Limburg, maar alles kan via mail en post. Dat is voor hen geen probleem !!!
Zeker de moeite !!!!
Groetjes Karen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info