Nu Online
Momenteel zijn er 403 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gezocht feestregels???

21-3-2010 21:33:25
Hey bruidjes
Ik heb hier op het forum al een paar keer horen praten over een lijst met feestregels. Mij lijkt het wel tof en grappig om zo een blad met feestregels op iedere tafel te leggen op het avondfeest! Kan iemand misschien deze feestregels naar mij eens door
sturen. Je zou er mij een heel groot plezier mee doen! Mijn emailadres is ev19802008@hotmail.com. Bedankt alvast hé!!
groetjes ellen!

Ellen
26-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1530

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik21-3-2010 22:05:14

google op feestregels of feestreglement en je vindt er een heleboel!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik21-3-2010 23:25:37

Feestreglement:

Oorzaak van dit feest is het bruidspaar, de gevolgen zijn voor uzelf.

Het feest begint bij het begin maar het einde is zoek.

Alle moderne kleding wordt toegestaan, behalve mouwen zonder jurken en pijpen zonder broeken.

Men is verplicht een vreugdevol gezicht te trekken, ook al heeft men dit niet.

Voor die gezichten welke niet in de vereiste plooi staan, wordt het strijkijzer warm gehouden voor een “feestlift”.

Wanneer men nu nog niet lacht, er hangen spiegels bij de toiletten.

Het is voor getrouwde mannen / vrouwen verboden te laten merken dat het huwelijk geen lolletje is,

dit om te voorkomen dat het feest voortijdig is afgelopen.

Als men met twee mensen op hetzelfde moment wil praten, dan gaat de domste voor. (gelieve zelf uit te maken wie dit is)

Dat u niet kan dansen, wil niet zeggen dat u aan de kant mag blijven zitten.

De heren worden aangeraden om minstens 1x met hun eigen vrouw te dansen.

Het is verboden om hulpmiddelen zoals contactlenzen, kunstgebitten, prothesen e.d. met elkaar te ruilen. Iedereen feest met zijn eigen gereedschap!

Tevens is het verboden het gebit aan tafel uit te doen, daar dit aanleiding kan geven tot diefstal.

Het is niet toegestaan de buik van de buurman of buurvrouw vast te houden tijdens het lachen.

Het is ten strengste verboden het glas van je buurman of buurvrouw te ledigen zolang deze het zelf nog kan.

Alle gekheid wordt toegestaan, aan ieders verstand wordt toch al getwijfeld.

Iedereen die iets wil doen, gelieve dit niet te laten en zij die iets willen laten, gelieve dit zachtjes te doen.

Bij het zingen van feestliederen moet iedereen uit volle borst meezingen, ook zij die geen volle borst hebben.

Bij het zingen gelieve de hakkelaars iets eerder te beginnen, zodat allen tegelijk eindigen.

Lach zo hard u wilt, maar houdt de stoel droog.

Iedereen die niet meer kan zeggen "visser Frits vist frisse vissen" wordt als dronken beschouwt.

Gasten worden beschouwd als kostgangers, niet als gangkotsers.

Een ieder wordt verzocht aan het einde van de avond zijn eigen man of vrouw mee naar huis te nemen, in plaats van een ander ermee op te schepen.

Het feest dient aan tafel te eindigen, niet eronder …

Wanneer bovenstaande regels in acht worden genomen zal het een geslaagd feest worden.

Wie op – of aanmerkingen heeft over het feest, wordt verzocht binnen twee maanden zelf een beter feest te geven.

groetjes, Carolina

PS: HET BRUIDSPAAR HEEFT VRIJSTELLING VAN BOVENSTAAND REGLEMENT. ZIJ MOGEN DOEN EN LATEN WAT ZE WILLEN.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-3-2010 8:45:10

Wij hadden er enkele weggelaten, zodat ze zeker op een A4 blad konden (enkel achterkant, op de voorkant stond onze foto als herkenningspunt voor de tafelnaam).

véronique
21-5-2010
 Meld misbruik22-3-2010 8:52:21

heb gemaild.

Dorien
10-7-2010
 Meld misbruik22-3-2010 9:42:16

Bedankt Carolina!
Ook naar mij mogen jullie een reglement doormailen: dorien_segers82@hotmail.com

Groetjes

Miet
9-7-2011
 Meld misbruik22-3-2010 10:56:03

Hallo,

Wat een tof idee. Je mag deze ook steeds doorsturen naar mij!
Miet_delepierre@hotmail.com

Alvast bedankt!

joke
3-4-2010
 Meld misbruik23-3-2010 15:13:12

Hey,

Wat wij gedaan hebben is een stuk genomen uit een heel oud kookboek van mijn verloofde zijn oma. Daar stonden vroeger sowieso stukken in ivm de tafelregels. Erg grappig als je nu leest. Bovendien hebben we de oude schrijfwijze behouden. Deze tekst staat dus op de linkerzijde van de menukaart.

Mail me gerust als je dit wil zien: joke.gooris@gmail.com

Groetjes,

Ellen
26-6-2010
 Meld misbruik24-3-2010 16:17:39

Bedankt allemaal voor jullie reacties he!!
@joke: we hebben geen menukaart, dus ik ga denk ik gewoon toch maar een papier maken met enkele feestregels. Maar toch bedankt voor de tip! Want als je een menukaart hebt is het wel een leuk idee
groetjes ellen!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...