Nu Online
Momenteel zijn er 635 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wanneer uitnodigingen bestellen ?

22-3-2010 13:15:19
Hey mede-bruidjes

Wij zijn volop drukkers aan het bezoeken
Nu ben ik verschoten hoe lang op voorhand je die dingen moet bestellen :-(
We zouden onze uitnodigingen versturen half augustus , nu zeggen sommige drukkers al dat we in mei alles moeten vastleggen
Eerst 6 weken voor het ontwerp, 2 weken voor aanpassingen en dan 4 weken voor de druk!
Is dit normaal ?
Heb daar zo geen idee van...

Thanks voor alle info
Debs

debby
23-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 642

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik22-3-2010 13:29:05

Goh, geen idee eigenlijk... maar ik moet toch ook op tijd zijn... wij trouwen op 11 september en normaal zouden wij onze trouwbrieven opsturen rond eind juli. Natuurlijk moeten we rekening houden met vakantie! Zowel de drukker als de leverancier durven eens groot verlof te nemen in juli/augustus...

Groeten,
Astrid
110910

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik22-3-2010 13:41:48

Wij trouwen op dezelfde dag als jullie en gaan nu zaterdag voor de eerste keer naar de drukker.En die zei ons aan de telefoon dat we nog goed op tijd waren hoor.
Versturen jullie ze half augustus?
Ik ging ze 1/9 versturen maar denk best ook half augustus zeker.
Ik laat nog iets weten hoe het bij de drukker was.
Veel succes nog

groetjes
Belle

debby
23-10-2010
 Meld misbruik22-3-2010 13:49:19

Hey

Wij versturen ze half augustus omdat we de mensen gaan vragen te bevestingen voor.1.10.2010
En dan hebben ze net 6 weken ( kleine 7weken) om te bevestigen !
Moeten zelf de zaal verwittigen op 10.10.2010 dus hebben wijzelf nog 10 dagen om al de mensen die niks hebben laten weten op te bellen .

Vandaar onze keuze.

Hoe ver sta je voor de rest Isabel ?
Als ik dat mag vragen ?

Groetjes Debby

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik22-3-2010 14:00:12

Bij ons (CartaRosa) kan dit veel sneller hoor .. Een eerste proef ontvang je al binnen de 7 werkdagen via mail (PDF). Dan zijn er 3 correctierondes die vrij snel uitgevoerd worden (naargelang hoe snel jullie zelf reageren). Indien nodig wordt er dan een papieren proefdruk gemaakt en binnen een week na goedkeuring hiervan kunnen de uitnodigingen gedrukt worden.

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik22-3-2010 14:01:42

Wij hebben de onze vrijdag besteld en zou ze binnen kleine 2weken al hebben.
Wij kregen wel enkel een proefdruk op gewoon papier en niet op de kaart zelf.

Kelly
18-6-2010
 Meld misbruik22-3-2010 14:15:29

Wij zijn nu sinds 2 weken bezig met onze kaartjes. Tekening ontworpen, en nu eerste correctie van de tekst. Ik hoop ze binnen 2 weken te hebben om dan te versturen.

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik22-3-2010 16:11:08

Mijn zus is grafisch vormgever en heeft mijn uitnodiging ontworpen. Als we daarmee naar de drukker gaan dan hebben we de uitnodigingen in minder dan een week en 't is nochtans een ingewikkelde druktechniek die wij gebruiken...

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik22-3-2010 17:24:36

@debby; Het heeft deze maand even stilgelegen.

-datum trouw voor de wet: 20/10/2010
-datum voor de kerk bij meneer pastoor :D: 23/10/2010
-de feestzaal Gravenhof in Torhout
- getuigen & bruidskindjes gevraagd
- bruidskleed is besteld,eerste pas eind mei
-bruidsschoenen en juwelen ook gevonden (nu nog lingerie)
-toekomstige kostuum reeds gekocht (nog geen schoenen)
- mijn mama heeft ook haar suitetenue al gevonden
- DJ
-fotograaf
-huwelijksreis naar Kenia (is met de fotograaf vandaar)
- voorbereiding voor onze kerkelijke viering/soort workshop hadden we op 12/3
Resultaat;ons misboekje is al half afgewerkt
-datum vastgelegd om langsgaan te gaan bij de drukker voor de uitnodigingen
nl 27/3
-bezig met muziek te kiezen,incl openingsdans

Dat was het zo wat en jij Debby?

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik22-3-2010 17:24:38

@debby; Het heeft deze maand even stilgelegen.

-datum trouw voor de wet: 20/10/2010
-datum voor de kerk bij meneer pastoor :D: 23/10/2010
-de feestzaal Gravenhof in Torhout
- getuigen & bruidskindjes gevraagd
- bruidskleed is besteld,eerste pas eind mei
-bruidsschoenen en juwelen ook gevonden (nu nog lingerie)
-toekomstige kostuum reeds gekocht (nog geen schoenen)
- mijn mama heeft ook haar suitetenue al gevonden
- DJ
-fotograaf
-huwelijksreis naar Kenia (is met de fotograaf vandaar)
- voorbereiding voor onze kerkelijke viering/soort workshop hadden we op 12/3
Resultaat;ons misboekje is al half afgewerkt
-datum vastgelegd om langsgaan te gaan bij de drukker voor de uitnodigingen
nl 27/3
-bezig met muziek te kiezen,incl openingsdans

Dat was het zo wat en jij Debby?

Sofie

Meld misbruik22-3-2010 18:27:19

wij hebben ze in januari besteld om in maart op te sturen dus nog even tijd maar nu ook niet te lang meer wachten zou ik zeggen...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik22-3-2010 18:30:28

Onze uitnodigingen kwamen van bij AVA en wij hadden de onze op 2 weken tijd (proefdruk na een week, nog een week voor de 'echte' druk).

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik23-3-2010 9:46:28

Wij hebben onze uitnodigingen zelf ontworpen, met de hulp van mijn nicht haar vriend die een grafische opleiding heeft gehad. We zijn er toch 3 maand aan bezig geweest om alles perfect te krijgen, maar is uiteindelijk een prachtige uitnodiging geworden. Nu we dit gaan doorsturen naar de drukker zal dit slechts een twee-tal weken duren. Dan kan ik op het gemak de enveloppen schrijven en het kaartje ineensteken (dat moeten we zelf nog doen) om alles eind april, begin mei te kunnen rondbrengen en versturen.

Maar dat hangt allemaal af van hoe snel je te werk gaat en wat de procedure van de drukker is. We waren iets minder gehaast vandaar.

debby
23-10-2010
 Meld misbruik23-3-2010 9:59:32

@ Alle, bedankt voor jullie post ;-)

@Isabel
-Kerk ligt vast
-Gemeentehuis hebben we een afspraak 9 april
-Trouwkleed is besteld ( eerste pas juni) Moet nog wel schoenen en lingerie vinden
-Kostuum is besteld , hier ook nog schoenen zoeken
-getuige's zijn gevraagd
-Feestzaal ligt vast
-Fotograaf ligt vast
-Vervoer is ook okay
-Dj is geboekt
-Trouwenringen daar is de goudsmid me bezig...wachten op zijn eerste ontwerp
-Uitnodigingen zijn we ook mee bezig
- Notaris hebben we een afspraak gemaakt in juli

Denk da ik er ongeveer ben....

Ga nu proberen al wat van het misboekje te maken
en een bloemist te zoeken
En dan datum vastleggen met kapper om proefkapsels te doen & datum met de suite om dagverloop te bespreken ;-)

Veel succes nog é
En als je nog vragen hebt of wilt mailen over uw bevindingen en ervaringen
dit is mijn mailadres dsurinx@telenet.be

Groeten Debs

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik23-3-2010 21:45:25

hey wij trouwen 20-10-2010 vr de kerk voor de wet zijn we getrouwd 20-10-2000
ik heb men uitnodigingen via zelf ontwerp gemaakt en laten drukken via vistaprint, komt pak voordeliger uit dan bij een andere drukker.
heb ze na 2,5 al in huis na ontwerp door te sturen.

zelf vragen we bevestiging ten laatste 20 aug dus 2 maand voor de trouw waarom omdat ik me geen zorgen wil lopen maken van ja die heb ik nog niks van gehoord of komen die wel
neen deze zomer moet alles inorde zijn wil sept op mne gemak zijn en langzaam toeleven naar okt.

zijn al bezig met bloemiste, misboekje doe ik zelf heb gitarist/zanger + zzangeres voor in de kerk, ook de dj is in kannen en kruiken

ceremonie meester hebben we vorige week gesprek mee gehad suite is besproken en kijk valt nu koppel af men pa wil me toch niet weggegeven zijn vader heeft het 10jr geleden gedaan en hij vindt van je bent daar opgegroeid tis aan je peter om het terug te doen. soit

trouwkleed in feb gaan kiezen, duurt paar weken lnager dat ik zal hebben omdat ze met chinees nieuwjaar zaten en verlof nemen in mei, maar eind deze mand op foto op paspop en dan afspreken voor 1ste pas en juni zou ik het thuis moeten hebben.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info