Terug naar overzicht
Voor het gemeentehuis niet, kerk wel :-) Groetjes Evie
Ik dacht niet dat het mocht, de getuige moet meerderjarig zijn. Tenzij er een soort voogd meetekend ofzo? Dat weet ik wel niet.
dag, Jij moet voor getuigen 18 jaar zijn.
Hallo, De getuigen moet meerderjarig zijn , zowel voor de kerk als voor de wet hebben ze mij wijsgemaakt. Gwen
bedankt wel spijtig maar dan zal ik eens met de pastoor en het stad moeten bellen :) mss omdat ze een tweede getuige is en zuiver cermonieel ia maken ze wel een uitzondering ;)
de getuige voor de wet moet zowiezo 18 jaar zijn, in de kerk niet, zeker niet als ze toch al 16 jaar is. Maar vraag voor de zekerheid even na bij de gemeente en je kerk. Wij hebben ook twee getuigen, waarvan we 1 nemen voor de wet en de tweede voor onze huwelijksviering. Je kan vb je zus dan nemen als getuige in de kerk. groeten
hey Voor de wet moet je getuige idd 18 jaar zijn maar voor de kerk niet. Onze pastoor zei dat dit kon vanaf een leeftijd van 14 jaar voor de kerk. Dus heb ik het ook zo opgelost dat mijn zus (39 jaar) mijn getuige is voor de wet en haar zoon (17 jaar) mijn getuige is voor de kerk. groetjes Petroeska
ik was op 16jarige leeftijd getuige van mijn broer in de kerk, mijn zus die toen wel al meerderjarig was was getuige voor de wet.Volgens het kerkelijk recht ben je volwassen vanaf 16!
Zoals Nele zegt is het ook bij ons... 16 bij de Kerk en 18 voor de wet. Groeten,Astrid
Ja ik heb met het stad gebeld end aar mag het echt niet je mag zelfs geen 2 getuige per persoon hebben, 1 getuige per man en die moeten 18 zijn. voor de kerk moet ik nog bellen maar omdat we nog niet zeker zijn waar we trouwen kan ik dat nog niet regelen.Bedankt voor alle reacties :)
Misschien is tegen die tijd het wetsvoorstel goedgekeurd, dan kan je geen getuigen hebben of juist 2 of 3 per persoon. Maar ik denk wel dat de leeftijdsgrens van 18 zal blijven voor de burgerlijke trouw