Terug naar overzicht
Hey Joke, Wij hebben bij mensen die we echt goed kennen gewoon hun voornamen geschreven en bij de andere 'Aan de heer en mevrouw Jan en Kim Janssens-Pieters.' ( ik vind dit persoonlijk heel afstandelijk maar kom, blijkbaar hebben de iets oudere mensen dat liever) Wij hebben geen onderscheid gemaakt tussen wel of niet getrouwde mensen. Veel plezier met het schrijven van jullie uitnodigingen. Groetjes, Priska
idd aan de heer en mevr of jongeheer of juffrouw maar je kan evengoed als ze samenwonen schrijven aan de fam. ......... - ..........
Wij namen bij oudere koppels: Dhr. en Mevr. Van Damme - Lievens Wij namen bij vrijgezellen: Dhr. Van Damme Wij namen bij goeie vrienden: Els en Jan Van Damme - Lievens (ook al zijn ze al dan niet getrouwd) Dat komt gewoon iets socialer en toegankelijker over. Grtjs
He, Wij hebben gedaan zoals Monic. Dat komt vlot en goed over. Frida
wij gaan voor een informele trouw, dus gaan we de uitnodigingen ook niet formeel doen bij ons zal het gewoon de voornaam en achternaam zijn (alleen bij vrienden van ons ouders zetten we de heer en mevrouw omdat zij dat zo gevraagd hebben, en dat is nu ook niet zo veel extra werk)
Bij man en vrouw (getrouwd of samenwonend): mr. en mevr. Huppeldepup Bij twee verliefden die nog thuiswonen: jhr. en mej. Huppeldepup Bij een alleenstaande: jhr. of mej. Huppeldepup (tenzij die persoon ouder is, dan mr. of mevr.) Bij een gezin met volwassen kinderen: mr. en mevr. Huppeldepup, jhr. Voornaam Huppeldepup en mej. Voornaam Huppeldepup
ik ga gewoon de voornamen noteren op de enveloppe. misschien enkel bij de meer oudere mensen niet of vrienden van ouders maar onder vrienden, collega's en dichte familie wel.
@Véronique: jhr is aanspreektitel van een jonkheer, dus dat is niet helemaal correct vrees ik. Zal dus gewoon De heer huppeldepup moeten worden.