TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Joke
19-6-2010
|
24-3-2010 16:00:35
Ik denk dat hoe leuk je het ook verwoordt, dit in slechte aarde zou kunnen vallen bij de gasten met kinderen.
De meeste mensen kunnen zelf wel inschatten of ze hun kinderen kunnen meenemen naar het avondfeest of beter niet. Als de kinderen om pakweg middernacht naar huis zullen moeten, reken er dan maar op dat de ouders mee zullen vertrekken. Je kan namelijk toch moeilijk een babysit vragen om te komen van 0.00u tot ....?
Je eigen kinderen kun je misschien bij iemand die je kent onderbrengen dan moet je naar hen al niet meer kijken. En waar de andere kinderen rondhangen is mijns inziens de verantwoordelijkheid van de ouders in kwestie.
|
|
Ellen
26-6-2010
|
24-3-2010 16:25:04
Hey Nancy,
Ik denk dat het heel moeilijk gaat zijn om dit te verwoorden. Ik denk dat je dan beter een keuze maakt tussen ofwel een feest met kinderen, ofwel een feest zonder. Want ik vrees er ook voor zoals joke zegt dat de ouders dan ook samen met de kinderen na de openingsdans zullen vertrekken. De babysit komt mijn dochter ook op het feest halen al redelijk op tijd zodat ze er toch even bij kan zijn, maar niet iedereen zal zo een babysit hebben die de kinderen in de feestzaal komt halen denk ik. En bij ons zijn er ook een aantal kinderen van 10 jaar bij, maar mij stoort dit niet als ze lang zouden blijven, ik vind dit aan de ouders om het te bepalen wanneer ze weg moeten. Ik hoop dat je eruit geraakt hé!
groetjes ellen
|
|
Tina
1-5-2010
|
24-3-2010 16:46:26
Wij zaten een beetje met dezelfde vraag een aantal maanden geleden.
Uiteindelijk hebben we besloten om geen kinderen te laten komen naar ons feest.
We hebben dit duidelijk aan iedereen medegedeeld in het begin en op 1 koppel na heeft niemand daar een probleem van gemaakt. Het merendeel van onze vrienden en familie laat de kindjes bij een vriendje gaan slapen zodat ze zelf een nachtje door kunnen doen.
We hebben de leeftijdgrens dan ook op 15 jaar gezet.
Zo is er geen stress langs onze kant en gaat niemand rap lopen omdat de kinderen moe zijn.
TINA
|
|
Véronique
31-7-2009
|
24-3-2010 18:00:08
Ik sluit me volledig aan met wat hierboven werd gezegd.
Bij ons waren er ook geen kids op het avondfeest en ook bij ons heeft er maar 1 iemand een opmerking gegeven hierover. Bij ons is het nu eenmaal de gewoonte dat het avondfeest is voor personen vanaf 16 jaar.
|
|
Kelly
18-6-2010
|
24-3-2010 18:08:42
Ik denk niet dat je zoiets kan vragen van je gasten.
Ik moet me ook aansluiten bij wat er hier gezegd word.
Bij ons zullen er geen kids op het avondfeest zijn, zelfs ons eigen kindje niet.
De dag zal voor hun al lang genoeg duren en ik denk dat ze meer plezier zullen hebben om
met de babysit nog frietjes te halen dan om saai aan de tafels te moeten zitten.
En op die manier kunnen wij toch ook wel even genieten van onze speciale dag.
|
|
Sylvie
11-9-2010
|
24-3-2010 18:50:39
Wij willen ook geen kinderen op het feest zelf. Er zullen er wel een paar zijn die meekomen met hun ouders die enkel op de receptie uitgenodigd zijn en de kindjes uit de suite zullen ook op de receptie zijn maar op de uitnodigingen worden duidelijk enkel de namen van volwassenen gezet dus normaal gezien weten de mensen dan dat hun kinderen niet uitgenodigd zijn en ik ben van plan om bij bevestiging duidelijk de namen van de genodigden te herhalen zodat ze weten dat de kinderen niet uitgenodigd zijn. We zitten nu al aan 150 man voor het avondeten, als die allemaal hun kinderen meebrengen dan zit ik aan 250!! en de meesten hun kinderen zijn onder de 10 jaar dus die kunnen onmogelijk op hun stoel blijven zitten gedurende 4 u. Er zijn bij ons al veel trouws in de familie geweest en dat was steeds zonder de kinderen dus de meesten weten dat al.
groetjes,
Sylvie
|
|
Gwen
14-5-2010
|
24-3-2010 20:53:45
Hallo,
Ook hier zijn ze pas welkom vanaf 18 jaar en niemand die daar een probleem van heeft gemaakt, ze begrijpen het allemaal wel hoor.
Gwen
|
|
lesley
12-6-2010
|
24-3-2010 21:46:34
ikzelf wil ook geen kinderen op de feest, enkel onze eigen kinderen zullen tot een bepaald uur blijven en dan met een oppas naar huis gaan. ik vind het trouwens ook vanzelfsprekend dat je geen kinderen meeneemt naar een avondfeest. als wij uitgenodigd worden voor een trouwfeest zou dat nooit in mijn gedachten opkomen om mijn kinderen mee te doen of dat zelfs maar te verwachten.
ook wij hebben jammer genoeg af te rekenen met mensen die dit anders bekijken en wij hebben tactvol proberen duidelijk te maken dat we dit niet apprecieren, hopelijk is de boodschap aangekomen maar ik vrees ervoor.
ik vind dat het onze dag is en als wij willen dat we niet constant moeten kijken waar de kinderen uithangen en of ze niets mis doen aan de zaal, bestek, borden,... vind ik dat dit onze keuze is.
mijn vriend en ik hebben wel al gezegd dat als er bij ons toch mensen zijn die hun kinderen meebrengen dat ze die kan ook zelf kunnen in de gate houden en dat ze moeten zorgen dat andere mensen geen last hebben van de kinderen en dat zal ik dan wel heel duidelijk maken de dag zelf.
lesley
|
|
Peggy
13-8-2010
|
25-3-2010 18:33:10
normaal gezien weten de personen die kinderen hebben dat het niet de gewoonte is dat ze op trouwfeest blijven. Die zullen hun kinderen toch al niet meebrengen. Je moet het gewoon niet vermelden op uw uitnodiging. De kinderen kunnen komen kijken aan kerk of gemeentehuis.
|
|
Kelly
11-7-2011
|
26-3-2010 9:03:05
Bij ons ook geen kinderen op avondfeest en zelfs niet in de kerk. Ik heb zelfs geen bruidskindjes.
Bij mijn 2 schoonzussen hun trouw, had ik al duidelijk gemaakt dat ik bij onze trouw geen kinderen aanwezig wou (vooral jonger dan 6jaar). Bij de laatste trouw waren er 2 kindjes die niet ophielden met huilen, ouders verschillende keren de kerk moeten verlaten en juist op het moment van het ja-woord een hard gekrijs, wat nog altijd op videoreportage,trouw schoonzus, te horen is.
Niet dat ik niet van kinderen houdt, maar ik ben nogal een zenuwachtig type en heb al bij verschillende trouwdiensten gemerkt dat het vooral een storende factor is. Dit is misschien niet mooi om te zeggen , maar heb dan liever geen gekrijs of gezeur, mijn ergste nachtmerrie
|
|
Odile
7-5-2011
|
20-4-2010 15:40:36
Wij willen ook geen kinderen op ons avondfeest. De uitnodigingen zullen verstuurd worden aan "De heer en mevrouw" en op de rsvp kaarten staan ook alleen de namen van degenen die uitgenodigd zijn. Duidelijker kan het niet lijkt me. De enige uitzonderingen zijn mijn eigen zoon en zijn beste vriend, maar tegen de tijd dat we trouwen zijn die al 18
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|