Nu Online
Momenteel zijn er 458 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leuk nieuws voor bruidjes in Brasschaat :)

24-3-2010 20:19:22
Daarnet eens door het gemeenteblad gebladerd en mijn oog viel op een foto van 2 handen met trouwringen ..

Vastleggen huwelijk kan voortaan langer op voorhand
Vroeger kon je een huwelijk pas 6 maanden vooraf vastleggen op het gemeentehuis. Veel koppels moeten echter een jaar op voorhand de zaal, kerk en dagindeling vastleggen. Goed nieuws: vanaf 1 april kan je je huwelijksdatum én uur vastleggen voor het lopende jaar en het volledige volgende jaar! Als er op je gekozen huwelijksdag al een ander huwelijk vastligt, moet je wel een aansluitend uur kiezen. Vroeger werd ook maar 15 minuten voorzien om te huwen. op sommige zaterdagen met veel huwelijken zorgde dit al eens voor moeilijkheden. Daarom duurt de huwelijksplechtigheid voortaan 30 minuten. Zo is er achteraf nog tijd om foto's te nemen.

Hoera! 1 april staan wij daar ;)

Kim
21-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 384

Daisy
4-6-2011
 Meld misbruik24-3-2010 21:20:25

Hey,

Is dit enkel in Brasschaat of overal??

Grtjs Daisy

Evie
31-7-2010
 Meld misbruik25-3-2010 6:16:49

Wij konden dit vorig jaar ook al. Het werd in potlood in de agenda op het juiste uur geschreven

Groetjes,
Evie

Hannelore
4-9-2010
 Meld misbruik25-3-2010 8:26:36

In Hasselt kon je ook al vroeger bellen en je namen werden niet al 'niet officieel' ook in potlood in de boek geschreven. Ik denk dat dat op veel plaatsen zo werkt.

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik25-3-2010 20:28:20

Hey,

Wij trouwen in Leuven en daar is het ten vroegste 6 maanden en 2 weken op voorhand. hebben naar gemeentehuis gebeld om te vragen vanaf wanneer we onze datum (28.08.2010) mochten vastleggen en op 15.2.2010 stonden we al bibberend in de sneeuw te wachten tot het gemeentehuis openging :) Veel moeite, maar nu hebben we ons uur dat we altijd al wouden.

groetjes,

sofie

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...