Nu Online
Momenteel zijn er 685 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

argh moeders

26-3-2010 11:37:58
hallo,

Ik weet nu echt niet wat te doen. Volgende week hebben we een afspraak met onze traiteur om de gerechten te bespreken (buffet tappaz & wappaz) en nu wil mijn moeder persé meegaan. Terwijl wij dit alleen willen doen aangezien het om onze trouw gaat en wij geen gerechten willen eten die wij niet lusten (en ik wil van alles eten).
Nu had ik haar dit op een vriendelijke manier duidelijk gemaakt en staat ze er toch op om mee te gaan, omdat onze ouders ook meegegaan zijn om het gerecht van de lunch te proeven een paar maand geleden, en ze niet inziet waarom ze nu niet mag meegaan. Ze zegt dat er zoveel dingen zijn waar ze zich niet in moeit (euh logisch!!), maar dat ze nu mee wil beslissen wat ze 'haar' belangrijkste genodigden aanbiedt.

Ik heb soms echt het gevoel dat ze, alhoewel ik nu al bijna drie jaar samenwoon (al van mijn 23ste), nog steeds mijn handje wil vasthouden.

Mijn verloofde is dan echter strikt om te zeggen, neen, wij doen dit alleen, en sta dan een beetje tussen twee vuren om iets onozel als het eten

iemand suggesties over hoe dit aan te pakken?

een ik-word-toch-een-beetje-gefrustreerd-van-die-inmenging-bruidje

Eva
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 644

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik26-3-2010 11:43:27

ik zou zeggen als jullie alles zelf betalen zou ik gewoon voet bij stuk houden en zeggen dat ze niet mee mag. natuurlijk als je ouders een deel of zelfs alles betalen vind ik het al moeilijker. maar natuurlijk jullie moeten doen wat je zelf willen maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is tussen 2 vuren te staan.
ik ben blij bij ons is het gemoei ( van de schoonouders) dan de kiem ingesmoort, ze spreken gewoon niet meer tegen ons omdat we trouwen, en van mijn kant komt er niets van gemoei bij zien. wij betalen gewoon alles zelf dus beslissen ook alles zelf.

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-3-2010 11:57:19

beide ouders betalen een stuk (gelukkig), maar dat wil toch niet altijd zeggen dat ze dingen moeten eisen.
Had al voet bij stuk gehouden voor de dress code op het avondfeest en dansfeest, wij hadden (en hebben) staan "jaren '30 en '40 chicago maffia stijl" (is dus volgens thema, de volledige dag trouwens) en mijn moeder vond dat dit niet kon voor het avondfeest, dat we dat enkel bij het dansfeest moesten zetten pfff
daar hebben we al voet bij stuk gehouden
zal dit nog eens met mijn verloofde moeten bespreken.

Ann
17-4-2010
 Meld misbruik26-3-2010 11:57:35

Beste Eva,

Ook ik heb mijn portie bemoeienissen gehad en vrienden hebben mij altijd gezegd dat ik moet doen wat wij willen.
Het is jouw feest en mensen weten dat ze naar een trouwfeest komen en niet naar een restuarant waar ze zelf hun menu kunnen kiezen. Jouw optie om voor vele tapas te gaan is al een heel goede manier om iedereen iets te geven wat ze graag hebben.
Als iemand er iets tegen heeft dat jij voor een bepaald menu kiest of die op een bepaalde plaats aan tafel zet, dan is die er eigenlijk met tegenzin bij. Zo iemand zal altijd klagen en daar kan je nooit goed voor doen.
Wie naar een trouwfeest gaat gaat eigenlijk om een trouw te vieren en dat koppel gelukkig te maken, niet om helemaal zijn eigen zin te krijgen.
Dus ik zou voet bij stuk houden. Je moeder heeft haar feest al gehad en als zij haar genodigden in stijl wil ontvangen dan kan ze ofwel jou daarin vertrouwen ofwel een eigen feest organiseren bij een andere gelegenheid. Dit is jullie dag, vergeet dat niet!
Bovendien moet je dat allemaal met een korrel zout nemen, want de dingen waar mijn ouders zo enorm op stonden dat ze zelfs zeiden niet te willen komen, worden nu ineend veranderd door henzelf omdat het zo praktischer is. Dus zo essentieel was het niet.
Op zo'n moment ben je blij dat je niet vergeten bent om wie die dag eigenlijk draait!

Veel succes ermee want ik weet dat dit jou pijn doet. Maar maak je moeder misschien ook eens duidelijk dat ze jou pijn doet door over zo'n domme dingen u tussen twee vuren te zetten en eigenlijk je niet te vertrouwen.

Anneke

joke
1-8-2009
 Meld misbruik26-3-2010 13:34:06

hey!

Mijn/onze ouders hebben zich eigenlijk met niet veel bemoeid, behalve met het eten ... Voor hen was het idd ook belangrijk dat ze een "mooi" feest aanboden aan hun familie, vrienden.
Als ze een stuk meebetalen ben ik van mening dat ze niets mogen eisen, maar wel inspraak hebben. Maar dat is natuurlijk mijn mening en niet iedereen deelt die :-), I know.

Wij vonden dit geen probleem en hebben in samenspraak met hen de menu vastgelegd. We kwamen hierin niet 100% overeen, maar konden toch gemakkelijk een compromis vinden.
Kan je eventueel niet zeggen dat jullie enkel de gerechten gaan bespreken en nog niets vastleggen en dit wel in overleg met haar zal doen nadien. Uiteraard leg je het dan op zo'n manier uit, dat jullie voorkeur het er het beste uitkomt?!

Heeft ze eigenlijk een probleem met het concept? Of is ze benieuwd naar de concrete invulling ervan?

groetjes

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-3-2010 13:48:25

Hej Joke,
heb het haar zo proberen uitleggen, maar is dus niet gelukt :-)
Met het concept hebben ze geen probleem, maar ze is inderdaad wel benieuwd naar de invulling en heeft schrik dat de mensen niet genoeg eten zullen hebben (met ongeveer 35 verschillende gerechtjes zal dit denk ik geen probleem zijn :-)

ach misschien moeten we ze gewoon maar laten meegaan en vanaf het begin zelf het woord voeren, dan zit ze er gewoon bij, maar maken wij de beslissing.

Maar tis toch niet altijd gemakkelijk. Zo veel organisatie (en doe die echt wel graag) voor 1 dag, al die discussies en meningsverschillen pfff

joke
1-8-2009
 Meld misbruik26-3-2010 14:04:17

hey eva,

oei, dan weet ik het ook niet meer ...

Vreemd, dat je ze zelfs niet kan overtuigen met het argument dat jullie op de moment zelf niets zullen beslissen, maar het definitieve antwoord met hen zal overleggen.

Waarschijnlijk zal de prijs van de traiteur afhankelijk zijn van het aantal hapjes per persoon en wat voor soort hapjes (als je natuurlijk kaviaar en kreeft wil serveren...) Ik kan begrijpen dat ze daar haar zegje over wil doen en inspraak wil, maar dat ze per sé wil meegaan, vind ik iets anders. 9/10 zal de traiteur jullie een aangepast voorstel doormailen met nog wat keuzemogelijkheden en als je dat kan voorleggen aan de ouders voorkom je veel discussies (alé bij ons toch).

Ik ben wel eens benieuwd of ze zich dan low profile gaat gedragen. Succes ermee, maar er klinkende ruzie voor maken, dat is het natuurlijk ook niet waard.

groetjes!

Marie

Meld misbruik26-3-2010 14:11:56

Mij lijkt het normaal dat als ze meebetalen, ze mee mogen gaan om te proeven (tenzij als ze bv enkel je kleed betalen, en niet meebetalen in het eten. Je zou wel kunnen afspreken dat de eindbeslissing uiteindelijk bij jullie licht.

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-3-2010 15:19:06

bedankt voor de reacties alvast, maar ter verduidelijking, het gaat hier niet om te proeven want hebben de traiteur en zijn prijs al bijna een jaar geleden vastgelegd

we gaan nu eigenlijk al de gerechten bekijken die in die prijs inbegrepen zijn en dan halen we deze uit die we lekker vindenen kijken we voor deze die ons niet aanstaan/allergie voor hebben te vervangen door andere

R.

Meld misbruik27-3-2010 0:34:03

Of je dit leuk vindt of niet, ik denk dat ze je nog jààren zal blijven moeien met je leven.
Zo zijn moeders nu eenmaal.
mvg

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik27-3-2010 22:33:16

bij ons is dat heel simpel, t is onze dag en wij beslissen. Onze ouders betalen bijna heel ons feest, maar dan nog. Dat doen ze als cadeau naar ons, dan moeten ze niks gaan eisen omdat ze ons die cadeau willen geven...

Marissa
24-7-2010
 Meld misbruik30-3-2010 15:55:22

onze aanpak werkt wel :)
gewoon geen informatie meer geven.
Enkel nadien op de hoogte brengen wanneer het al beslist is. :)

Zeg gewoon tegen je moeder dat de datum met de traiteur verzet is....
en ga met een gerust hart genieten van al dat lekkere eten !

succes !

Marissa
24-7-2010
 Meld misbruik30-3-2010 15:55:39

onze aanpak werkt wel :)
gewoon geen informatie meer geven.
Enkel nadien op de hoogte brengen wanneer het al beslist is. :)

Zeg gewoon tegen je moeder dat de datum met de traiteur verzet is....
en ga met een gerust hart genieten van al dat lekkere eten !

succes !

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik31-3-2010 9:31:30

mijn schoonouders waren vorige week bij mijn ouders gaan eten en mijn moeder had nog eens gezegd dat ze graag mee wou. Mijn schoonmoeder heeft haar dan gezegd dat ze ons moest vertrouwen en ons ding laten doen, dan we wel op de hoogte gehouden zullen worden
heeft helaas ook niet geholpen, want ze wil nog steeds meegaan
gaan haar dan maar laten meegaan, maar wel zeggen dat wij het woord voeren en de beslissingen nemen.

toch allemaal bedankt voor de berichtjes, zal in het vervolg rekening houden met Marissa haar manier van werken gewoon niet vertellen en daarna feedback geven

groetjes
eva

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info