Nu Online
Momenteel zijn er 593 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

samen een trouwkleed kiezen

28-3-2010 19:36:17
hey,

Ik zit met een dilemma. Ik weet niet wie ik moet meenemen voor mijn trouwkleed te kiezen. Mijn moeder is er spijtig genoeg niet meer. Nu mijn vader heeft sinds 5 jaar een vriendin, waarmee hij vanaf het begin al mee samen woont. Ik kan er goed mee overweg. Ik wil haar graag meevragen, maar ik wil mijn zus ook meevragen. Het probleem is dat zij kat en hond zijn, zij kunnen elkaar niet ruiken of zien, anders is er ruzie. Dus beide meevragen kan ik spijtig genoeg niet. Maar als ik mijn zus niet vraag gaat zij het persoonlijk nemen. Ik weet dus niet wat ik moet doen. Ik ben aan het denken om geen 1 van de 2 te vragen, maar om mijn toekomstig schoonmoeder mee te nemen, aangezien ik haar al 10 jaar ken, en ik haar al een jaar elke dag zie, aangezien zij naast ons woont. Hebben jullie enig idee hoe jullie dit zouden oplossen?????

debbie

Debbie
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1819

Ellen
14-8-2010
 Meld misbruik28-3-2010 20:04:44

Ik zou persoonlijk mijn zus mee nemen en mijn schoonmoeder.
Je zus is nog altijd een dichtere band met jou dan de vriendin van je papa.

Dat is mijn mening!

Succes! Vooral genieten van je moment om je kleed te gaan kiezen!!!!!!

Elly

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik28-3-2010 20:59:38

Ik heb mijn nicht meegenomen, omdat ik wou dat het voor iedereen een verrassing moest zijn, ook voor mijn ouders, broer, enz. Hun gezichten toen ik de voordeur opendeed waren onbetaalbaar! Ik zou het meteen weer zo doen!

Kim
13-8-2010
 Meld misbruik28-3-2010 21:01:12

Je kan ook eerst met je zus eens gaan kijken / kiezen, en eventueel bij een eerste pas ofzo nog eens terug gaan met je stiefmama? Of nadat je iets gekozen hebt, nog eens terug gaan met je stiefmama. (dan moet je niet zo lang wachten, want eerste pas duurt meestal wel even he). Het is maar een ideetje...

Veel succes alvast met je zoektocht naar je droomkleedje!
Kim

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik28-3-2010 21:18:33

Of verschillende winkels doen, de ene met je zus, de andere met je schoonmama en nog een andere met je stiefmama? Of combineer de schoonmama en stiefmama?

Sabrina
11-9-2010
 Meld misbruik29-3-2010 8:09:00

Ik zat ook een beetje in zo'n situatie,
Als ik men moeder ni mee vroeg, zou zij kwaad geweest zijn,
Als ik men stiefmoeder ni mee vroeg zou zij mss ook kwaad geweest zijn.
Ik heb men beste vriendin/ getuige en men schoonmoeder meegevraagd als bemiddelaars ;-). En zijn we dus men bruidsjurk gaan kiezen met de stiefmama en men
eigen moeder, de schoonmama en men getuige.
Had op voorhand gevraagd om alles mooi en beleefd te laten verlopen daar ze op onze
huwelijksdag zelf toch ook moeten overeen komen.
Ben die dag da we het kleed zijn gaan kiezen met ontzettend veel zenuwen begonnen
maar geloof me het was een geslaagde dag. Iedereen was leuk gezellig en vriendelijk.
Heb lang getwijfeld maar geen spijt dat ik het zo gedaan heb.
Veel succes met wat je ook beslist!!!

Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik29-3-2010 8:52:05

Eerlijk, ik zou niemand meenemen omdat je al van tevoren weet dat er herrie van kan komen. Dan maar geen olie op het vuur gieten en niemand meevragen. Het prettige hiervan is dat het op die manier voor iederéén een verrassing blijft en dat is toch een beetje de bedoeling he :)
Kan je je beste vriendin niet meenemen als je er echt iemand bij wil ? Dan is er in de familie niemand die zich achteruitgeschoven moet voelen.

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 9:37:03

hej Debbie,

Als je iemand meeneemt, neem dan zeker je zus mee.

Bij ons gelukkig geen problemen tussen moeder, schoonmoeder en schoonzussen. Ik heb ze dan ook alle vier meegenomen, dat was lekker gezellig, en ondanks dat we met veel waren, hebben ze toch rekening gehouden met mijn stijl en mening, ze hebben mij niets opgedrongen.

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik29-3-2010 10:29:17

Hey,

Ik zou je zus meenemen. Cru gezegd, zij is normaal gezien de enige die zowiezo altijd in je leven zal blijven. Tussen je vader en zijn vriendin kan het gedaan geraken, het kan ook fout lopen tss jou en je verloofde waardoor je je schoonmoeder ook niet meer zal zien.
De kans dat je zo'n erge ruzie met je zus krijgt dat je ze nooit meer ziet, is veel kleiner. En zoals ik het begrijp heb je met je zus een goede band dus ik zou voor haar kiezen.

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik29-3-2010 11:59:44

Hey,

Je kan het ook gewoon verdelen.
Ik heb bij de uiteindelijke keuze mijn getuigen (beste vriendin) meegenomen.
Bij de eerste pas : mijn moeder (heb geen schoonmoeder meer, anders had ik die ook meegenomen)
En bij mijn laatste pas neem ik mijn moeder (omdat die moet weten hoe alles in elkaar gaat zitten om het aan te doen) en mijn grootmoeder mee !

Groetjes,

TINA

Katrien
10-9-2010
 Meld misbruik29-3-2010 15:35:31

Ik zou dan ook eerder met de zus gaan in plaats van de mama van je vader.
Je zus ken je immers al je hele leven en als jullie goed opschieten lijkt mij dat de meest logische keuze.

Ik ben de eerste keer verschillende kleedjes gaan passen met mijn mama. Toen had ik al meteen 2 favorietjes. Nadien ben ik dan met mijn mama en schoonmama terug gegaan en heb ik de knoop doorgehakt. Achteraf heb ik van mijn mama gehoord dat zij het een beetje jammer vond dat mijn schoonmama ook mee gegaan is. Zij vind het eerder mee een 'moeder-dochter-ding' en vond het een beetje raar dat zij er ook bij was. Ik zou het dan ergens weer jammer gevonden hebben dat ze er niet bij was, omdat ik wist dat zij dat heel graag wilde.
Uiteindelijk heeft mijn mama mij de eerste keer wel alle paskleedjes zien aandoen en mijn schoonmama maar alleen de 2 overblijvende maar toch.
Binnekort (30 juli) ga ik in elk geval gewoon alleen met mijn mama terug voor de eerste pas.

Lien
2-7-2011
 Meld misbruik29-3-2010 21:43:38

hey

ik zou ook je zus meenemen. Je hebt inderdaad nog een dichtere band met haar. Ik denk dat je stiefma dat wel zal begrijpen dat je haar kiest.

Trouwens, wij trouwen op dezelfde dag zie ik :-)
Alvast proficiat é!

Groetjes
Lien

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik1-4-2010 21:05:47

Hey,
Als ik jou was zou ik je beste vriendin meenemen en als reden hiervoor zeggen dat het voor iedereen een verrassing moet blijven . Niemand heeft je kleedje gezien dus: geen ruzie, niemand kan iets verklappen en vooral niemand moet zich achteruir gestoken voelen;
ikzelf ga ook met mijn beste collega haar kleedje kiezen zodat het voor iedereen "surprise" blijft!
groetjes

Ellen
13-8-2010
 Meld misbruik9-4-2010 20:10:08

Hey,
Ik zat net in dezelfde situatie,mijn mama is er ook niet meer. Mijn oplossing schoonmoeder en mijn zus. De vriendin van mijn vader ondertussen vrouw wou ik gewoon niet,zou me schuldig gevoeld hebben tegenover mijn overleden mama...

xx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info