Nu Online
Momenteel zijn er 518 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Old, new, ...

29-3-2010 13:34:46
Hela,

In Amerika is dit een absolute must om het fameuze zinnetje te volgen (nieuw, oud, geleend en blauw).

Wie onder jullie volgt dit hier ook ?
Is dit dan puur uit bijgeloof of zit er meer achter ?

Bedankt voor de reacties.

TINA

Tina
1-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 445

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik29-3-2010 13:53:38

heykes

Bij mij is het ook zo, maar eerder door men zus die dat grappig vond. Voor mij hoefde het perse niet

Iets nieuws:mijn kleedje en mijn lingerie
iets Ouds: armbandje
iets geleend : ketting van men zus
iets blauws: een kousenband dak krijg van men zus

An
26-3-2010
 Meld misbruik29-3-2010 14:03:13

Ik heb het ook gedaan, beetje bijgeloof van de familie. Voor mij hoefde het ook ni echt maar je weet nooit of het geluk brengt he

Iets nieuw: mijn tiara
iets oud: mijn trouwjurk (was 2e hands)
iets geleend: de juweeltjes
iets blauw: kousenband

Tineke
23-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 15:36:59

Ik doe het ook. Ten eerste omdat ik het wel lollig vind (en mijn vriendinnen er meteen over begonnen), en ten tweede omdat mijn vader's vriendin Brits is en daar is het ook een must van dit te doen.

Something old: mijn bril
Something new: trouwkleed telt blijkbaar niet mee (wist ik dus ook niet), maar mijn schoenen wel
Something borrowed: daar ging mijn vader zijn vriendin dus voor zorgen, weet nog niet wat het gaat worden (waarschijnlijk een armband of zo)
Something blue: mijn oorbellen zijn van swarovski en daar hangen drie pareltjes aan: een doorschijnend, een wit en een lichtblauw

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik29-3-2010 15:47:49

hallo!
Ik heb dezelfde oorbellen als Tineke! Dus, dat is voor mij 'blauw'. Voorlopig heb ik nog niets 'geleend'...

Dorien
1-4-2010
 Meld misbruik29-3-2010 16:06:44

Hallo,

Nee... ik doe hier niet aan mee. Gewoon omdat ik niet meteen iets oud en blauw vond. Leuk voor diegenen die het wel allemaal bijeen gevonden hebben!

Groetjes

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik29-3-2010 16:12:46

Hallo,

Ik doe het ook maar heb nog niet alles :-).

Gwen

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 16:37:22

er zijn wel niet veel mensen die weten dat de zegswijze verder gaat dan Something old, Something new, Something borrowed, Something blue nl and a silver sixpence in her shoe
en eigenlijk een engelse, victoriaanse traditie

ik doe dit omdat ik de geschiedenis en betekenis erachter wel leuk vind
Iets oud - is het symbool voor continuiteit, de link tussen de bruid en haar voorouders.
Iets nieuw - staat voor optimisme en het nieuwe leven dat ze voor zich heeft.
Iets geleend - is een item van een gelukkig getrouwde vriend of vriendin, die met dat item zijn/haar geluk wil overdragen op de bruid.
Iets blauw - symboliseerde liefde, bescheidenheid, trouw en puurheid
Het munstuk in de schoen staat voor financiele zekerheid (dit is niet zo comfortabel, maar kan je wel op een andere manier verwerken, ben er zelf nog niet uit hoe)

Bij mij wordt het dus:

iets oud: een oude broche verwerkt in mijn bloemstuk of een juweel van mijn grootmoeder
iets nieuw: mijn kleed
iets geleend: de oude broche of juweel
iets blauw: er komt wat blauw in mijn jurk

groetjes
eva

Heidi
10-7-2010
 Meld misbruik29-3-2010 19:07:35

Hallo,

Ik volg het ook, puur voor de fun
iets nieuw: mijn schoenen, mijn juwelen (of jurk)
iets blauw: mijn lingerie
iets geleend: kouseband van mijn vriendin die net getrouwd is
iets oud: ik wou graag de verlovingsring van mijn ouders dragen (mijn papa is gestorven), maar mijn zus (de oudste) wou hem niet geven en weet je waarom omdat ze het al van plan was als geschenk. Ze heeft de ring helemaal laten vernieuwen (qua stenen ed) en kuisen.
Hij is gewoonweg prachtig.

Ik heb dus alles.

Heidi

Marijke
4-9-2010
 Meld misbruik29-3-2010 19:09:06

Ik heb er voor gekozen samen met mijn mama en zussen, gewoon omdat het er gewoon bij hoort!

iets blauw: mijn kousenband
iets nieuw: kleed, ketting, schoenen
iets geleend: ofwel tiara van vriendin ofwel haarparels
iets oud: dit wordt vast een zakdoek van mijn grootmoeder
en eva: ik heb ook aan het muntstuk gedacht, weet ook alleen niet goed hoe ik het ga meenemen die dag, ik denk in mijn kleed genaaid!

groetjes,

Marijke

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-3-2010 19:14:42

Ik had het ook, gewoon voor de 'fun':

iets oud: mijn bril, mijn ringen
iets nieuw: horloge, schoenen, lingerie, juwelen
iets geleend: de make-up van mijn nicht (ik hield haar lippenstift bij om in de dag 'bij te stiften')
iets blauw: in mijn kouwenband zat blauw en de rok van mijn kleed was ook ijsblauw

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik30-3-2010 1:46:32

heb het bij ons huwelijk voor de wet gedaan en nu doe ik het terug

ben er wel nog niet aan uit

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik30-3-2010 9:53:18

hej marijke,

das nog een gedacht om het in je kleed te naaien
ga er eens over na denken

Eva

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik30-3-2010 11:01:10

Ik vind dit ook wel een leuke traditie:

ik heb al
iets geleend: mijn sjaal
iets nieuws: mijn jurk en juwelen
iets blauw: mijn kousenband

Nu nog mijn oud stuk, denk een oud juweel te nemen!

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik1-4-2010 15:34:55

Ik heb het bij men zus gedaan .. als zijnde haar getuige, maar voor mezelf ... Ja het is af te wachten ik doe niet speciaal iets :) maar inderdaad voor de lol geen bijgeloof

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...