Terug naar overzicht
normaal als je binnengaat aan zijn rechterarm, als je buitenkomt aan zijn linkerarm en de omgekeerde volgorde bij het naar buiten gaan als je graag hebt dat iedereen in de kerk zit als je binnenkomt, dan vraag je aan je nicht en haar vriend dat die aan het volk dat buiten wacht vragen om al binnen te gaan zitten
Inderdaad zoals Eva zegt bij binnengaat rechterarm bij het buitenkomen weet ik het nie echt. Ik ga ook binnen wanneer iedereen al in de kerk zit, maar daar zorgt onze ceremoniemeester dan weer voor. Wij moesten wel eerst instrumentale muziek voorzien (ongeveer 3 liedjes) om de suite binnen te laten en als ik dan binnenkom met men pa wordt dan ons lieke opgezet. Ik weet niet of je broers of zussen hebt want die lopen ook in de suite. groetjes
Hey! Neen geen broers en zussen en de zus van mijn verloofde is zijn getuige Nog een vraagje trouwens: hoe lang speelt het intredeliedje dan nog door: wordt het helemaal uitgezongen of wordt het afgerond eens de bruid de bruidegom "bereikt" en gaat zitten?
Ik denk dat dit helemaal uitgezongen wordt. Maar kben dit niet zeker kzal dat binnen 15 dagen weten;)
Bij ons stond iedereen buiten als wij toekwamen. Koppel per koppel ging de suite binnen (eerst mijn getuige met partner, mijn man zijn getuige met partner, mijn mama met mijn schoonpapa, mijn man met zijn mama en ik met mijn papa), maar in het voorportaal wachtten zij. Dan gingen de mensen binnen op hun plaats en als iedereen neerzat begon de muziek en ging de suite naar voor.
Sofie, Als je graag hebt dat er geen wirwar ontstaat tijdens de ceremonie zou ik voor een ceremoniemeester kiezen. Die mensen verdienen hun geld dubbel en dik. Hij/zij zal ervoor zorgen dat alles vlekkeloos verloopt. Dan moet je je geen zorgen maken. Een ceremoniemeester weet precies wat er moet gebeuren en je gaat er achteraf zeker geen spijt van hebben dat je hem/haar ingehuurd hebt.