Nu Online
Momenteel zijn er 538 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Aan welke hand wat?

1-4-2010 13:10:07
Man ik kan niet meer volgen hoor. Discussies dat we met vriendinnen al hebben gehad over de ringen en aan welke hand ze moeten gedragen worden.

- volgens de meeste:
* verloofd: verlovingsring linkse hand
* getrouwd: verlovingsring linkse hand en trouwring rechtse...

Nu lees ik hier weer ergens dat de meeste bij huwelijk verlovingsring aan rechtse hand gaan dragen.

Dus help: hoe moet het nu eigenlijk???

Alvast bedankt voor de reactie!

Kelly
4-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 18 | Gelezen: 1040

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik1-4-2010 13:13:25

Hallo,

Dit is wat ik ga doen:

Verlovingsring links
Trouwring rechts

Gwen

monica
22-5-2010
 Meld misbruik1-4-2010 13:13:28

Volgens mij moet je trouwring aan je linkerringvinger. Er wordt gezgd dat dit zo is omdat je linkerringvinger de enige vinger is die via aders is verbonden met je hart.
Ik draag dus mijn verlovingsring rechts, en mijn trouwring links.
Sommigen doen het ook verlovingsring links en op het moment dat de trouwring komt, wisselt de verlovingsring naar rechts zodat je trouwring links kan dragen.

Ik denk dat je eigenlijlk zelf gewoon moet beslissen wat je t leukste dragen vindt, je moet je niet vastpinnen op wat anderen zeggen...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik1-4-2010 13:14:12

Heel eenvoudig: dat kies je zelf!!! Maar aangezien de pastoor in de kerk zegt: 'geef elkaar de rechterhand', doen wij de ringen aan de rechterhand.

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik1-4-2010 13:22:53

Hé Kelly, ik heb hier ook even naar gezocht wat nu eigenlijk 'de norm' is. Uiteindelijk wordt dit overal anders gedaan! Dit kan verschillen qua provincie, geloof e.d ik ga mijn ring rechts dragen, ik heb geen verlovingsring aangezien ik mijn toekomstige zelf heb gevraagd Maar de trouwring komt rechts! Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik1-4-2010 13:34:43

Ik heb geen verlovingsring maar draag mijn trouwring links. Wat hier in de streek heel vreemd is!!!! Ik heb er in't begin toch wel wat opmerkingen over gehad, hey verkeerde hand... blabla ... Ik heb links gekozen omdat dat voor mij het gemakkelijkste werken was.
Doe gewoon je zin!

groetjes, Carolina

Nele
20-8-2011
 Meld misbruik1-4-2010 13:58:05

Hoi Kelly,

Ik draag momenteel mijn verlovingsring links en mijn trouwring zal ik ook links dragen. Mijn trouwring komt dus op mijn verlovingsring. Volgens mij is dit de traditie.

frida
6-2-2010
 Meld misbruik1-4-2010 14:02:21

Dag ik draag mijn trouwring links.

frida

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik1-4-2010 14:06:17

mijn verlovingsring recht en men trouwring links, het dichts bij mijn hart, maar ik denk dat je dit inderdaad kunt kiezen ..xx

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik1-4-2010 14:07:12

Als je het traditioneel wil, hangt het af van je provincie/geloof.

Ben je katholiek: Verlovingsring rechts, trouwring links
Protestants (zoals ik): Andersom, links verlovingsring, rechts trouwring
Antwerpen: Zelfde als bij protestants
Andere provincies: Zelfde als bij katholiek
Dat wat theorie betreft, in praktijk doen meesten hier zoals zij dat zelf prettig vinden, als ik jou was, zou ik dat ook doen! :)

isabel
23-10-2010
 Meld misbruik1-4-2010 14:19:31

Jep idd wat Kathleen zegt,klopt.
Ik doe het op zijn "katholieks".
Maar tegenwoordig bepalen koppels dat gewoon zelf.

alina
28-8-2010
 Meld misbruik1-4-2010 16:10:29

Hey!
Ik weet ook dat bij de katholieken de ring liks wordt gedragen, ik ben orthodox en bij ons is het omgekeerd!

groetjes!

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik1-4-2010 16:17:04

Ik ben katholiek EN kom van provincie antwerpen, dus links verlovingsring en rechts trouwring. eigenlijk nog beste, want verlovingsring in witgoud, en heb aan rechterhand geel-goude ring aan die ik gekregen heb met geboorte van mijn zoontje, dus dan kan ik mijn trouwring ook geelgoud laten maken (met beetje witgoud in), dan past die bij mijn andere ringen :-)

bedankt voor de reacties!

Kim
21-5-2011
 Meld misbruik1-4-2010 17:21:05

Hè? Doen wij in Antwerpen weer anders dan in de rest van 't land? ..
Ik weet het eigenlijk echt niet, nog nooit op gelet ..

joke
3-4-2010
 Meld misbruik1-4-2010 20:54:46

haha grappig ik heb me deze vraag ook al gesteld... mijn verlovingsring zit recht en de trouwring komt links. Volgens onze juwelier is links het best voor de trouwring omdat hij zo minder last heeft van slijtage...In mijn geval zal dus mijn verlovingsring sneller versleten zijn ;-)

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik2-4-2010 10:04:27

Het verschilt naar t schijnt volgens provincie. Ik dacht dat hij in Antwerpen rechts werd gedragen en de verlovingsring links, maar ja dat geldt voor ons dan.
In ieder geval, doe waar je je goed bij voelt!

Truus
29-5-2010
 Meld misbruik2-4-2010 14:01:47

Wij gaan onze trouwring links dragen, aan de kant van het hart.
Mijn verlovingsring is trouwens zo gemaakt dat je hem enkel aan je rechtse hand kan dragen. Deze komt wel uit Zweden, dus weet niet wat daar de gebruiken zijn.
Je kan gewoon zelf kiezen hoor!
Minder slijtage? Dat is dan ook enkel maar voor de mensen die rechtshandig zijn.
Ikzelf ben linkshandig, dus dan zal mijn trouwring meer afzien wellicht.

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik4-4-2010 14:04:27

Ik ben rechtshandig en ik wil bij mijn bewegingen het meest mijn trouwring zien, dus ga ik deze ook daar dragen. Mijn verlovingsring draag ik links, naast de ring die ik gekregen heb toen we 5 jaar samen waren. Maar iedereen doet het zoals hij/zij het zelf het liefst wil!
Mijn vriend gaat zijn ring wel links dragen, als we dan hand in hand lopen (ik loop altijd links van hem) komen onze ringen terug 'samen' :-) Da's gewoon een extra betekenis die we zelf verzonnen hebben LOL
Groetjes
wendy

Tamara
24-6-2011
 Meld misbruik28-5-2010 11:09:49

ik ga mn trouwring op mijn verlovingsring dragen. dat vind ik het mooiste, en dan ook aan de linkerkant, dicht bij mijn hart :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...