Terug naar overzicht
Dag Ann-sophie, dit is normaal de correcte volgorde, als je alles volgens het boekje wilt doen: De broers en zussen van bruidegom. De broers en zussen van de bruid. De oma’s en opa’s. De getuigen. De moeder van de bruidegom gaat aan de arm van de vader de bruid. De bruidegom en zijn moeder komen dan aan de beurt. De bruidskindjes. De bruid stapt aan de arm van haar vader als laatste de dames aan de rechterarm van de man en de bruid bij het verlaten van de kerk aan de linkerarm van de man groetjes eva
Beste, Hier moet ik toch even op reageren. Wat Eva schrijft is correct en noemen de ceremoniemeesters de Amerikaanse opleiding. Maar bij ons in België is het niet zo vaak van toepassing. Bij ons gaan de bruid en bruidegom samen de kerk in.Want dan zijn ze man en vrouw (het wettelijk huwelijk is dan achter de rug) Het is een kwestie van smaak. Het is natuurlijk altijd heel mooi als de vader zijn dochter wegschenkt aan het altaar.
Hallo Eva, Is het niet de moeder van de bruid aan de arm van de vader van de bruidegom? Groetjes
Ik heb mijn draaiboek van mijn ceremoniemeester gekregen en dit staat erin vemeld: opstellen in het portaal van stadhuis en kerk: bruidsmeisje wijmijn oudersmijn vriend zijn oudersmijn zus & partnermijn vriend zijn zus & partnermijn vriend zijn jongere broer & partnermijn getuige & partnerkoppel vrienden die tot de suite behoren de mannen links, de vrouwen rechts mijn mama en mijn vriend zijn papa gaan samen binnen. mijn mama laat een plaats open tss haar en mijn zus mijn vriend zijn papa schuift aan na mijn schoonbroer mijn vriend komt binnen met zijn mama zijn mama schuift in tussen mijn mama en mijn zusen mijn vriend komt vooraan te staan ik kom dan binnen met mijn papa als laatste met het bruidsmeisje papa schuift aan na mijn vriend zijn papaen ik ga naast mijn vriend staan en ons bruidsmeisje voor ons zo gaan we steeds samen binnen grtjsDelphine