TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kathleen
24-7-2010
|
4-4-2010 12:21:53
Hallo Vanessa, mits goed zoekwerk, vind je zelf 'n goedkope traiteur, maar je kan ook opteren voor soort "sharing" ofwel 'n soort bbq.
Of... jij maakt wat klaar, enkele tantes, andere kinderen, ... Verschillende soorten salades (aardappel/pasta/groenten/...), soepen, koude schotels, ... als er 'n paar mensen dessertjes maken zoals cake, chocomousse, ... wat ijs kopen, ... zo kan je best veel besparen wat dessert betreft. 'n "Beperkt budget" hoeft geen hindernis te zijn, het betekent alleen veelal meer werk voor koppel/familie zelf.
Voor versiering, bloemen van markt en van die plastieken dingen en voile en lint uit de Makro heb je voor bijna niets super-versieringen. Uiteraard helpt het als je zelf creatief bent en door Makro kan lopen waar er erg veel materialen zijn, en dan het helemaal voor je zien. Zoniet kan je eerst veel Googlen op voorbeelden, meeste is mogelijk met wat je vindt in Makro; Ik schrok er zelf ook van! Cabrio: je moeder/stiefvader to be vooral vrienden/collega's etc. daarover laten aanspreken, je verschiet er van hoeveel mensen bereid zijn om hun auto voor eventjes uit te lenen als ze weten dat ze daar iemand mee helpen.
Weet niet in welke stad jullie wonen, maar bijna elke stad heeft een uitleendienst voor die dingen als stoelen/tafels, tenten, ... Voor sommige dingen kan je sociaal tarief krijgen, huwelijk valt er misschien niet onder, maar bij stad is 't meestal pak goedkoper dan bij firma's. Welliswaar zijn het dan geen "kasteelstoelen", enfin, je snapt me wel.
Voor kledij: bij de Turkenwinkeltjes of Indische winkeltjes in Antwerpen/Gent vind je vaak mooie kleedjes voor weinig geld. Uiteraard is die kwaliteit niet zo dat het een leven lang mee gaat, maar een dag lukt zeker!
Zelf laat ik de kleedjes van bruidskindjes komen uit China ( Www.lightinthebox.com ), maar daar komen verzendkosten bij, uit Amerika heb je ook zulke dingen die goedkoop zijn, da's misschien nog net iets beter. Anyway... als je meer koopt daar, bespaar je meer dan tegenover als hier zou kopen, en dan kan de uitsparing nog groter zijn dan de verzendingskost. Kwestie van nagaan dus...
Véél succes!
|
|
Tineke
23-7-2010
|
4-4-2010 12:34:32
Ik heb zelf een beperkt budget.
Bruidsjurk heb ik gekocht bij Chrandels Fashion in Maastricht (www.chrandels.com) - letterlijk op 5 minuutjes rijden van de Belgische grens (Riemst - Vroenhoven). Ze hebben zowel bruidskledij als suitekledij. De kleding in de winkel is trouwens stukken mooier dan de voorbeelden op de site. Ik kocht er mijn bruidsjurk (475€, ze hebben al 'budget' jurken vanaf 185€), mama en een vriendin elk een suitekleed (80 en 149€). Heel vriendelijke service ook!
Auto zou ik idd eens vragen aan vrienden/kennissen.
Veel succes.
|
|
kristel
20-10-2010
|
4-4-2010 16:00:26
voor de bruidsjurk wilikje verwijzen naar aziexport bij lin en davy
echt vriendelijke mensen , mooie kwaliteit en niet duur ze hebben jrukennaar ieders budget en al vanaf 199 , 299 , 399, 499 , 599 en ook als je vb zegt wil dit model uit een boek bv andere kleuren, ze kunnen het ook maken,
men jurk bv is zo gemaakt jurk zelf 499 met men stola erbij en bloem voor in men haar 549e compleet afgewerkt.
hier is hun website http://www.aziexport.be/ je kan hen eens mailen voor afspraak waar je vrijblijvend kan langsgaan
|
|
Carolina
1-8-2009
|
4-4-2010 22:15:07
Ik zou toch eens bij enkele feestzalen langs gaan. Wij hebben voor onze trouw ook naar tenten gezocht maar die schoon witte zijn strontduur!!! Als je alles; stoelen, tafellakens, houten vloer, ... moet gaan huren, ben je véél geld kwijt. Wij hebben dan voor een feestzaal gekozen, waardat je ineens al de bediening en luxe hebt, dit kwam alles bijeen geteld toch een pak goedkoper uit hoor.
groetjes, Carolinao
|
|
daisy
27-8-2010
|
5-4-2010 16:57:39
hoi vanessa,
ik sluit me aan met wat carolina zegt.
wij huurden eerst ook een parochiezaaltje, en wilden alles zelf doen, samen met vrienden en familie. maar als je dan echt alles begint uit te tellen komt het echt wel duur uit en je moet je steeds verletten op andere mensen terwijl ze eigenlijk aan het feesten moeten zijn.
daarom hebben wij uitgekeken naar een feestzaal, een betaalbare feestzaal, zonder grand luxe maar waar wel alles in zit.
ik zou er echt nog eens heel goed over nadenken hoor
veel succes verder
grts daisy
|
|
cindy
14-8-2010
|
6-4-2010 23:15:54
hoi vanessa,
wij hebben ook gekozen voor een budgetvriendelijk feest.
voor uitnodigingen zou ik eens gaan kijken bij www.drukkerijkuzey.nl
ik heb daar voor 100 kaartjes 86 euro met verzendingskosten en drukkosten in. spotgoedkoop vind ik. het eten word een bbq van Meyers promotions vanuit Bornem. De bbq start al vanaf 12.5 euro per persoon. als je wilt dan kan ik je de nummer van bezorgen. eigenlijk voor een receptie van 200 personen en avondfeest van ongeveer 130 personen ben ik ongeveer 5800 euro kwijt, met wijnen, cava, receptiebroodjes, eten en dranken in. als je wilt kan ik je meer tips geven.
stuur anders maar een mailtje naar mij en ik wil je desnoods wel verder helpen.
groetjes
cindy
rock-n-roll-babe666@hotmail.com
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|