Terug naar overzicht
Trouwen voor de wet moet sowieso op het stadhuis, maar voor de kerkelijke trouw kan je een andere locatie kiezen dacht ik. Zolang je priester daarmee akkoord is kan bijna alles :)
In de VS is een kerkelijk huwelijk inderdaad ook meteen het wettelijk huwelijk, en kan bovendien door bijna iedereen ingezegend worden als die daar een aanvraag voor doet. In België moet je eerst voor de wet trouwen, en dat gebeurt altijd in het gemeentehuis van de gemeente waar minstens één van jullie beiden woont. Voor de kerk hoef je niet in de kerk zelf te trouwen, op voorwaarde dat je priester daarmee akkoord is. groetjes, Karolien
he, ik zou gewoon eeens kontact op nemen met de pastoor en vraag er naar. Groetjes
Inderdaad, navragen bij de priester. Bij sommige kan het, bij andere niet!
Hoi, Wij trouwen met de goede herder in de feestzaal (buiten of binnen afhankelijk van het weer). Je kan zelf kiezen of je de viering christelijk inspireerd of niet. groetjes, Kim
merci allemaal voor de reacties
Hey, Volgens mij kan je via rent-a-priest wel trouwen op een andere locatie en is het ook wel katholiek. Heb er wel zelf nog geen ervaring mee, maar je kan het altijd eens googelen als je pastoor niet op locatie wil huwen. Succes!
Hey, Wij trouwen 31/07 met rent a priest. Onze viering gaat ook door in de feestzaal. Je moet eens kijken op hun site... Veel succes! Anouk
Anouk wat is hun website?