Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ook zoveel afmeldingen?

6-4-2010 19:52:18
Hoi Bruidjes,

Vraag me even af of jullie ook zoveel afmeldingen hebben? Wij hebben 176 mensen uitgenodigd en nu al 22 afmeldingen, en ze hebben nog een week om evt af te melden. Dan tellen we uiteraard alle last minute afmeldingen (ivm ziekte bijv) niet mee.
Hoop maar dat het er niet teveel worden..

Nu trouwen we wel in het hemelvaart-weekend; dus heb je meer afmeldingen als anders denk ik...Maar toch, niet leuk!

Kim
14-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 602

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik6-4-2010 20:47:07

Wij hadden ook heel veel afmeldingen. Wij zijn het laatste weekend van het bouwverlof getrouwd. Ik vond dit ook heel spijtig, nog steeds eigenlijk. Eerst veel moeite moeten doen om aan niet té veel volk te zitten, achteraf gezien hadden we mensen kunnen vragen die we nu niet uitgenodigd hebben. Spijtig, maar niks aan te doen.

groetjes, Carolina

Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik6-4-2010 20:54:11

heykes

Wij hadden in totaal 145 man gevraagd, en zijn nu aan een totaal van 94 geëindigd.Veel van de annulaties hadden te maken bij mij met werkende weekends (ik werk namelijk in de verzorging), mensen zijn nog op reis of kunnen niet wegens gezondheidsredenen. Het is inderdaad niet leuk, maar aan zo'n dingen kunnen we nu eenmaal niets doen. Enkel uitnodiging sturen en afwachten. Hou ook rekening dat er altijd mensen zijn die zogezegd vergeten te reageren en dat je die zelf nog zal moeten opbellen.

Groetjes Petroeska

Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik6-4-2010 22:28:02

Wat jammer dat er zoveel afmeldingen binnenkomen!
Maar als je zegt dat je veel mensen hebt moeten schrappen, kan je mss een extra tafel uitnodigen...
Ik weet dat zo'n dingen wat delicaat liggen, maar als je nu de mensen die je er eventueel toch nog bij zou willen opbelt of uitnodigt bij jullie thuis en uitlegt dat ze er wegens budgetredenen niet bij konden zijn, maar nu er afmeldingen zijn dat je ze er toch heel graag bij zou willen...

Groetjes,
Stephanie

Stephanie
7-8-2010
 Meld misbruik6-4-2010 22:30:04

oeps sorry, ik ben blijkbaar jouw bericht en dat van Caroline door elkaar aant mengen

(zwangerschapshormonen)
Maar toch, het is mss een optie om een extra tafel vrienden uit te nodigen...

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik6-4-2010 23:13:22

Volgens mij is het vrij normaal hoor. Ik denk dat ik eens ergens gelezen heb dat je er rekening mee moet houden dat 20 tot 25% van de genodigden afzegt... Nooit leuk natuurlijk, want je wilt iedereen erbij (anders zou je ze niet uitnodigen denk ik). Achteraf nog mensen bij uitnodigen ligt volgens mij nogal gevoelig. Ik denk niet dat ik dat zou durven uitleggen, maar misschien ligt dat aan mij :-) In ieder geval: het is niet de kwantiteit maar de kwaliteit die telt! Een feestje met wat minder mensen kan soms leuker zijn dan met veel mensen! Zo kan je je tijd perfect verdelen over al je gasten, zonder jezelf voorbij te lopen. Geniet ervan!!!

An
26-3-2010
 Meld misbruik7-4-2010 8:12:31

Wij hadden 140 genodigden en uiteindelijk waren er 128 personen op de feest. De meeste mensen bellen wel af als ze niet kunnen, maar er waren bij ons 2 koppels die gewoon hun kat stuurde en daar kan je dus voor bijbetalen he... Je moet maar denken, diegene die niet komen hebben ongelijk, ze missen een leuke feest, lekker eten en een speciale gebeurtenis!!

Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik7-4-2010 8:51:10

Ik hou er toch ook rekening mee dat er een heleboel mensen niet zullen komen. Voor de receptie zijn we aan 300 man maar ik hou rekening dat daarvan 230 à 250 man komt. Ook omdat er een heel deel meer dan 100 km moet doen en dat misschien niet wil doen voor enkel een receptie. 't Is voornamelijk verre familie (nichten en neven van mijn vader). Zij nodigen mijn ouders ook altijd uit op de receptie van de trouws van hun kinderen dus mijn ouders nodigen ze ook uit maar ik hou dus rekening dat er veel niet van zo ver zullen komen. Maar goed ook want 300 man vind ik wel heel veel! Mijn ouders betalen een deel mee dus ze hebben het recht om ze uit te nodigen, vind ik. En voor het avondfeest komen voornamelijk collega's waarvan een aantal op vakantie is dus daar reken ik ook dat er maar de helft komt. Deze die voor alles uitgenodigd zijn zullen wel bijna allemaal komen maar dat is dan ook naaste familie en goede vrienden. Daar zijn we met 165 man maar ik schat dat er toch zo'n 150 zullen bevestigen.

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik7-4-2010 10:19:43

Persoonlijk zou ik het niet doen, die extra gasten nu nog vragen, ik vind dat toch wel een beetje genant, het zou bij hen in het verkeerde keelgat kunnen schieten.
Ik zou het niet durven, maar das persoonlijk hé
groetjes

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik7-4-2010 11:10:43

Bij ons zijn er ook veel die niet komen omdat ze niet zeker weten of ze wel thuis gaan zijn op onze trouw. Wij trouwen midden in de paasvakantie eh...
En 3 dagen voor onzen trouw hebben er nu in totaal nog 8 afgebeld... Als je ziek bent oké, dat kan ik verstaan, maar sommige andere redenen vind ik dwaas!

60 uitgenodigd op receptie ==> 43 komen er (maar daar zijn er 10 kindjes van die ik niet had meegerekend

167 op avondfeest ==> 128 komen er

58 op dessertbuffet ==> 28 komen er

En dan hebben we vorige week nog 4 personen die eerst voor dessertbuffet kwamen veranderd naar het avondfeest

Als er nu nog afbellen word ik zot En trouwens dan zijn ze toch veel te laat dusja!

Hopelijk bellen er bij jou niet teveel meer af!!
Geniet nog van de voorbereidingen!

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik7-4-2010 11:35:28

Wij hebben geen onderscheid tussen avondfeest, receptie of dessertbuffet. Tis alles of niets. Daardoor hebben we ongeveer 130 man uitgenodigd, waarvan voor 90% goede vrienden en familie. Dus ik reken er niet op dat er echt veel mensen gaan afbellen omdat zij al heel lang weten wanneer ons huwelijk is. :) Ik reken op maximum 15 afmeldingen. nu goed, er kan altijd iets mislopen natuurlijk. Ik zou er geen problemen mee hebben om toch nog mensen te laten komen als je zoveel afmeldingen hebt. Ik bedoel, je moet ergens schrappen hé, en als je toch die mensen graag wil laten komen zou ik daar geen probleem van maken. Als je het niet té last-minute doet tenminste.
Langs de andere kant zou ik niet uitnodigen als zaalvulling. Zoals al eerder werd gezegd: je moet kiezen voor kwaliteit en niet voor kwantiteit.
Iedereen nog veel succes met de voorbereidingen!

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik7-4-2010 22:09:24

wss ben ik een buitenbeentje maar ik hoop eigenlijk op enkele annulaties. wij hebben ongeveer een 140 personen, deze zijn allemaal voor het avondfeest, wij hebben geen onderscheid gemaakt tussen receptie en avondfeest.
maar van die 140 personen zitten altijd mensen tussen die je er eigenlijk "moet" bijnemen zoals bepaalde collega's waar je band niet zo goed mee is maar die je niet kunt laten om ze uit te nodigen aangezien je alle andere collega's vraagt, enkele verdere familieleden die je trouwens bijna nooit ziet,....
dus raar maar waar maar ik hoop op enkele annulaties, ondertussen zijn wij nog maar juist bezig met de uitnodigingen te verdelen en toch hebben wij al 6 personen waarvan wij weten dat die er niet zullen bijzijn.

Ina
30-4-2010
 Meld misbruik7-4-2010 22:21:01

hoe doen jullie dat dan voor de tafelschikking, ik vind het heel moeilijk om een tafelschikking te maken terwijl ik nog niet zeker ben wie er allemaal komt. En wat als je een tafelschikking maakt en de laatste week bellen er dan af, dan zit ik met halve tafels...

Ina

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik7-4-2010 22:34:07

@Ina: wij hebben het eten maar met 40man, maar ik ga ervan uit dat die mensen enkel niet komen als ze ziek zijn enz, want dat is al een selectie uit vrienden en familie. Mijn broer verwacht zijn kindje de dag na onze trouw, dus de kans is wel groot dat zij er toch niet kunnen zijn. Daar hebben we dan ook rekening mee gehouden met de tafelschikking. Als er nog andere mensen afvallen moeten we tafels gaan herschikken, want dan zit je idd met 2 halve tafels, maar we hebben evengoed tafels waar er nu 10mensen zitten, dus als er daar 2 niet van komen is dat niet erg.
Ik denk dat je niet kan vermijden dat je t de laatste week nog eens moet herbezien...

groetjes!

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik8-4-2010 9:21:39

@Lesley, ik begrijp volkomen wat je bedoelt, ik hoop er ook héél hard op. Van paar personen weet ik nu al dat ze niet kunnen, vakantie... Wel... ik kon daar niet hard voor ontgoocheld zijn, in tegendeel, ik zag het financieel voordeel en zoveel hebben mijn man en ik ook niet met die mensen, was 'n "moeten" omdat 't familie van hem is.
Van mij mogen wel meer mensen, waar we niet zoveel mee hebben, afhaken. Zij hebben dan ook niet erg veel van jou en kans dat jij vééél meer geld in hun stopt dan zij in jou, is met zo'n avondfeest zeer reëel. Neen, tuurlijk gaat 't me niet om geld, dat mensen die'k er graag bij heb, zelf niets zouden geven, kan me niet schelen, maar voor mensen die je nauwelijks kent en da je er veer voor betaald, is toch héél anders.

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik8-4-2010 9:31:50

@kathleen, je beschrijft volledig hoe ik me ook voel. ik geef geen avondfeest om er financieel voordeel uit te halen maar het is wel zo dat hetgeen je er zelf financieel instopt meestal veel meer is dan je terug krijgt in je kado. en idd voor goede vrienden/ familie heb ik dit over maar voor bepaalde collega's, kenissen en verre familie niet.

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik8-4-2010 9:53:34

Hallo,

dat is inderdaad niet leuk, hier tot nu toe 3 personen die niet kunnen en nog 1 week te gaan!

Gwen

An
26-6-2010
 Meld misbruik11-4-2010 13:45:00

Ik moet onze uitnodigingen nog versturen maar de meesten van wie we zeker willen dat ze komen, hebben da datum al een half jaar in de agenda staan. Moesten er toch een redelijk aantal mensen afzeggen, dan zou ik collega's en vrienden van de sportclub uitnodigen (die weten en begrijpen dat wij geen immens budget hebben, en we zijn wel van plan van achteraf er eens ene te geven ofzo). Ik denk niet dat ook maar één van die mensen zou weigeren omdat ze zogezegd 'tweede keus' waren, als vrienden je op het laatste moment meevragen naar een concert omdat een ander wegvalt, denk je toch ook maar: yes ik heb chance! en niet: ah, ze zoeken ne vervanger?

groetjes en succes nog!

An

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info