Terug naar overzicht
De goede vriendin die betrokken is bij je huwelijk? .. Ik weet het niet hoor, moeilijk te oordelen zo. Ik weet zelf ook niet zo goed wie ik als getuige moet nemen, zijn eigenlijk 2 opties: mijn zus (niet zo begaan met de trouw, is nog maar 18) of een vriendin die 'k eigenlijk nog maar een half jaar ken (maar die wel staat te popelen om te helpen met voorbereidingen, te luisteren, zie haar wekelijks en hoor haar bijna dagelijks) ..
Ben je er zeker van dat een andere getuige tijdens het wettelijk en het kerkelijk huwelijk niet kan?Toen de broer van mijn vriend trouwde was zijn zus getuige voor de wet en mijn vriend getuige in de kerk. Nu ja, kan misschien wel afhangen van de gemeente natuurlijk.Eerlijk gezegd: die goeie vriendin in het buitenland... daar zou ik niet meer aan denken.Ik zou gaan voor diegene die je het langst kent en het meest voor je betekent. In dit geval dus de mama van je petekindje. Maar dit is natuurlijk mijn mening hé, ik wil niks opdringen.Groetjes
Een andere getuige dan in gemeente zou kunnen...Maar blijkbaar lukt twee getuigen niet voor de kerk... En diegene die ik het langste ken...is de vriendin in het buitenland :-/
Ik heb ook een verschillende getuige voor kerk en stadhuis. Geen probleem!
Heb je dit al goed nagegaan bij je pastoor? De pastoor van mijn neef (zij trouwen deze zomer) vertelde dat hij ooit een viering had met maar liefst 27 (!) getuigen!!!
Hi Gina, tot voor korts lag ik ook nog in de knoop met het kiezen van mijn getuige, maar ik kreeg onlangs goed advies en ik denk dat ik der nu uit ben. Ik geef je dus graag hetzelfde advies :) op je huwelijkfeest draait alles om jou en wat jou gelukkig maakt. voor die ene keer mag je egoistisch zijn en enkel aan jezelf denken. bedenk dus eens voor jezelf wat je verwacht van je getuige vóór en tijdens je grote dag... denk dan wie deze rol het beste kan vervullen en .. tadaaa... daar heb je het antwoord!! :) ik hoop dat dit hulpmiddeltje ook bij jou helpt :) veel succes in ieder geval!