Terug naar overzicht
'k Heb zo wat vanalles geschreven, hangt er een beetje van af wie het is en hoe goed we ze kennen. Maar meestal heb ik toch 'De heer en mevrouw familienaam man - familienaam vrouw' geschreven. Bij vrienden heb ik gewoon hun voornaam erbij geschreven, dus 'Jan en Ann Janssens - Peeters'. 'k Vind dat iets persoonlijker en geschikter bij jonge mensen.Moeilijker vond ik als ik niet zeker wist of de personen een partner hadden... Of als je toch wil duidelijk maken dat ze iemand mogen meebrengen. Bij de meesten heb ik dan gewoon 'en partner', maar sommigen reageren daar een beetje raar op. Terwijl het wel goed bedoeld is! :-)Groetjes,Sylvie11/03/06
Enkele maanden geleden is mijn neef getrouwd. Omdat ze niet goed wisten hoe precies de namen van de vrienden / vriendinnen van hun neven / nichten geschreven werden, hebben ze en co geschreven.Wij kregen dus een uitnodiging: Gerlinde en coVond ik wel orgineel en leuker dan "en partner".Maar ja, ook daarop kwam er commentaar.
Wij hadden:voor een koppel:Dhr. & Mevr. J. Janssenof als ze nog niet samenwonenJan Jansen & Petra Peeters (omdat het dan toch om jonge mensen ging)voor een allenstaande:Mevr. P. PeetersDhr. J. Janssenvoor een heel gezin:Fam. J. JanssenBij neven, nichten, ... waar we twijfelden aan de naam van de huidige partners, hebben we het vooraf gevraagd aan tantes en nonkels.
Wij schrijven het zo bv:Fam. Janssen - Peeters Bij goede kameraden schrijven webv: Petra peeters en vriend, tenzij we de voornaam van de partner kennen, dan schrijven we die erbij.GroetjesTascha08.04.06
Wij hebben geen familie die Pittoors heet.
Bij een getrouwd koppel zet ik: De heer en mevrouw Janssens-Peeters, bij niet gehuwde mensen: Piet Janssens en Sofie Peeters. Als ik de partner niet bij naam ken zet ik soms ook: Piet Janssens en partner (vind ik persoonlijk iets netter klinken dan 'en co')Je moet een beetje zelf zien wat kan en wat niet, da's persoonlijk natuurlijk!!groetjes,Els
Wat je ook zet, heer en mevrouw is sowieso zonder hoofdletter! Dus De heer en mevrouw, ofwel Dhr. en mevr.