Nu Online
Momenteel zijn er 278 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

omslagen

3-1-2006 14:23:17
Hoi,

Een vraagje: wat schrijven jullie op de omslagen van de uitnodigingen?
De Heer & Mevrouw Pittoors voor een gehuwd of samenwonend koppel.
De Heer Jan Pittoors voor een man alleen.
???????

Thanks
Cindy
24/6/2006

Cindy
24-6-2006
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 392

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik3-1-2006 14:41:41

'k Heb zo wat vanalles geschreven, hangt er een beetje van af wie het is en hoe goed we ze kennen. Maar meestal heb ik toch 'De heer en mevrouw familienaam man - familienaam vrouw' geschreven. Bij vrienden heb ik gewoon hun voornaam erbij geschreven, dus 'Jan en Ann Janssens - Peeters'. 'k Vind dat iets persoonlijker en geschikter bij jonge mensen.
Moeilijker vond ik als ik niet zeker wist of de personen een partner hadden... Of als je toch wil duidelijk maken dat ze iemand mogen meebrengen. Bij de meesten heb ik dan gewoon 'en partner', maar sommigen reageren daar een beetje raar op. Terwijl het wel goed bedoeld is! :-)

Groetjes,
Sylvie

11/03/06

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik3-1-2006 14:52:07

Enkele maanden geleden is mijn neef getrouwd. Omdat ze niet goed wisten hoe precies de namen van de vrienden / vriendinnen van hun neven / nichten geschreven werden, hebben ze en co geschreven.

Wij kregen dus een uitnodiging: Gerlinde en co

Vond ik wel orgineel en leuker dan "en partner".

Maar ja, ook daarop kwam er commentaar.

An
24-9-2005
 Meld misbruik3-1-2006 14:55:39

Wij hadden:
voor een koppel:
Dhr. & Mevr. J. Janssen
of als ze nog niet samenwonen
Jan Jansen & Petra Peeters (omdat het dan toch om jonge mensen ging)

voor een allenstaande:
Mevr. P. Peeters
Dhr. J. Janssen

voor een heel gezin:
Fam. J. Janssen

Bij neven, nichten, ... waar we twijfelden aan de naam van de huidige partners, hebben we het vooraf gevraagd aan tantes en nonkels.

Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik3-1-2006 15:16:51

Wij schrijven het zo bv:
Fam. Janssen - Peeters
Bij goede kameraden schrijven we
bv: Petra peeters en vriend, tenzij we de voornaam van de partner kennen, dan schrijven we die erbij.
Groetjes
Tascha
08.04.06

Eveline
10-3-2007
 Meld misbruik3-1-2006 18:02:21

Wij hebben geen familie die Pittoors heet.

Els
1-4-2006
 Meld misbruik3-1-2006 18:04:17

Bij een getrouwd koppel zet ik: De heer en mevrouw Janssens-Peeters, bij niet gehuwde mensen: Piet Janssens en Sofie Peeters. Als ik de partner niet bij naam ken zet ik soms ook: Piet Janssens en partner (vind ik persoonlijk iets netter klinken dan 'en co')
Je moet een beetje zelf zien wat kan en wat niet, da's persoonlijk natuurlijk!!

groetjes,
Els

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik3-1-2006 19:00:55

Wat je ook zet, heer en mevrouw is sowieso zonder hoofdletter! Dus De heer en mevrouw, ofwel Dhr. en mevr.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...