Nu Online
Momenteel zijn er 695 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vraagje

7-4-2010 22:45:12
nu heb ik min of meer de tafelschikking maar hoe wordt dat nu duidelijk gemaakt aan de gasten waar ze moeten zitten?
met naamkaartjes op de borden, tafelnummers,...
hoe doen jullie het???

alvast bedankt voor de tips!!

Ina

Ina
30-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1129

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik7-4-2010 22:56:37

Bij ons gingen ze op ballroomdansen naar tafel.
Bv.

Mambo (I’ve had) the time of my life; Dirty Dancing

Discoswing Born to be alive; Patrick Hernandez

Quickstep Four aces; The Scabs

Jive All I’m thinking about; Bruce Springsteen

Tango Por Una cabeza; Carlos Gardel (film:True lies) ...

Als ze aankwamen kregen ze van iemand van de zaal een kaartje met de dans en een bijpassend tekeningetje.

Tafel per tafel werden ze dan verzocht om naar de feestzaal te gaan. Bij elk nummer werd ook een klein beetje informatie gegeven over de dans.

Als je wil stuur ik alles wel is door.

Carolina.Stappaerts@telenet.be

groetjes, Carolina

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik8-4-2010 0:17:17

wij hebben gewoon kaartjes op tafel en verschillende soorten snoepjes. Bij het binnenkomen krijgen ze een snoepje dat bij die tafel hoort.

groetjes

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik8-4-2010 9:15:47

Op elke tafel staat 'n bekende zeilboot, op de uitnodiging (die eigenlijk een ticket is, beetje gelijkend op boarding pass) staat dan een volgnummer, bij hun volgnummer kunnen ze dan plaats nemen.
Voordeel hiervan is dat mensen niet direct eerder in de zaal al allerlei naamkaartjes gaan switchen etc.. (schandalig, maar heb ik al geweten!), want van die nummers weten zij toch totaal niet wie daar zit. Niet waterdicht, maar 't kan maar helpen en 't is toch imho origineel.
Met de afscheurstrook die in urne gaat, staat ook hun nummer op, dus daarmee kunnen we ook allerlei geks doen. Hun "prijzen" laten winnen, maar dat zijn nog maar ideeën...

An
26-3-2010
 Meld misbruik8-4-2010 10:02:07

Wij hadden als thema merken van moto's (wij hebben een motozaak) bij het binnenkomen kregen de mensen een kaartje met een merk van een moto op en op de tafels stonden die kaartjes dan in het groot en zo wisten ze welke tafel ze hadden

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik8-4-2010 11:00:49

bij mijn neef stond op de tafel een fotokader met daarop in ons geval dan 'zus bruidegom + neven en nichten'
je moest dan zelf je tafel zoeken en dan mocht je kiezen waar je zat, vond dat wel leuk, lekker relaxt, geen verplichting naast die of die, maar iedereen die je aan 1 tafel wilt samen zetten, zitten aan 1 tafel

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-4-2010 12:35:22

Wij hadden de tafels namen van reisbestemmingen gegeven. De gasten kregen bij het binnenkomen een kaartje met de reisbestemming en een foto van ons op die reisbestemming. Op de tafels stonden die foto's nog eens in een groter formaat. De mensen van de zaal riepen dan één voor één de tafelnamen af en begeleidden de mensen naar hun tafel. Aan de tafel zelf mochten de mensen kiezen naast wie ze gingen plaatsnemen. Sommige mensen gingen naast hun partner zitten, aan andere tafels zaten de mannen aan één kant en de vrouwen aan de andere kant (ook al hadden we ronde tafels).

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik8-4-2010 15:31:13

Wij werken niet met thema's voor de tafels, dus staan er gewoon naamkaartjes aan de plaatsen, op tafel en de ceremoniemeester roept deze mensen af en begeleidt ze naar hun tafel. Je kan daarmee doen wat jij wil hé...
Groetjes Deborah

Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik8-4-2010 17:09:19

ook de eigenaar of eigenares van de zaal noemt de namen af van de mensen en ze gaan dan naar de betreffende tafel en daar kunnen ze nog kiezen naast wie ze gaan zitten

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik8-4-2010 17:49:53

Voordeel van met tafelnamen te werken is dat het véél sneller gaat dan bij voor- en achternamen af te roepen. Men zegt één tafelnaam en er worden 10-12 personen aangesproken. Ook kan er geen verwarring ontstaan door de steeds weerkerende achternamen.

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik8-4-2010 21:00:39

@ Véronique, of voornamen... :) Drie Katrien'en, 2x Els, 2x David, 2x Inge, 2x Nele, 3x Thomas... :)

Ina
30-4-2010
 Meld misbruik12-4-2010 14:37:57

ok bedankt voor de tips

Ina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...