Terug naar overzicht
da is gewoon super,u mama kan geen beter idee hebbenje bent van de glaasjes af en de gasten hebben een geschenkje is eens iets anders dan suikerbonen he
Hoi Ik vind dit ook heel leuk, wij geven onze tafelversiering (miniplantjes in potjes) ook mee met wie er ook maar eentje wil. We hebben daarnaast toch nog bedankjes omdat we daarvoor de 'benodigdheden' al hadden gekocht toen we de beslissing namen ivm onze decoratie, maar het lijkt me zeker niet nodig om nog iets extra's te voorzien. Het gaat uiteindelijk maar om het idee dat je je gasten een aandenken aan je huwelijk geeft en een gerbera is een heel mooi aandenken :-). Persoonlijk vind ik zo'n cadeautje ook een stuk leuker dan een foto (ik hou niet van foto's) of een 'overleef-het-feestpakket' (ik drink geen alcohol en eet geen snoep) of zo, maar ik weet dat iedereen anders denkt over zulke zaken ...
schitterend idee, doen zou ik zeggen. Wij hebben ook gerbera's in onze bloemen! Wou dit van in het begin omdat ik het een mooie, speelse en romantische bloem vind! groetjes Kathleen
Maar hoe ga je het dan doen? Voor iedereen een bloemetje zetten? Of enkele op de tafel en de rest in de gang (voor buiten te gaan) op een tafel? Als je voor iedereen zijn neus een vaasje gaat zetten worden het wel heel drukke tafels denk ik. groetjes, Carolina
Hallo Carolina, Wij gaan dit alsvolgt doen: De tafeldecoratie wordt heel fijn, geen zware bloemstukken. Een gerbera heeft ook niet veel meer nodig. Dus het worden hele kleine glazen potjes met telkens 1 gerbera en wat groene sprietjes in doorzichtige (deco)gel. De gerbera's staan in dezelfde potjes als de thee lichtjes, zodat dit geen warboel van potjes wordt. De potjes met bloem en met kaarsje worden afgewisseld over de hele lengte van de tafels (4 à 5 tafels van 1.4m in een rij). Wel in een wat speelse opstelling, niet in één rij. Tussen de potjes en theelichtjes zouden de groene grassprietjes terugkomen om de decoratie wat speelser te maken. Maar zeker niet zwaar. Per tafel (van 1.4m) hebben we (ongeveer) 4à5 glaasjes met gerbera's en 4à5 potjes met een theelichtje voorzien. We hebben een "proef-tafel" gemaakt met dit aantal en het was zeker niet te druk omdat de glaasjes echt niet zo groot zijn. We hebben sowieso wat glaasjes op overschot en deze worden apart op een tafel geplaatst en eerst meegegeven zodat we niet onmiddellijk aan onze tafeldecoratie moeten zitten. Iedereen alvast bedankt voor de positieve reacties !!! Groetjes Annelies
Wij hebben ook de gerbera als thema :-), meer bepaald de fuchsia gerbera. Ik ben sinds een tijdje taarten en cupcakes aan het bakken en ga proberen om voor elke gast een cupcake met fuchsia gerbera op te maken, deze verpak ik dan in doorschijnende doosjes. We zitten met een dikke 80 man dus is nog doenbaar... Misschien ook een ideetje? Een beetje zoals dit dus: http://1.bp.blogspot.com/_enDP2G4ADZg/S0pI0r3iLMI/AAAAA...