Nu Online
Momenteel zijn er 491 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tafeldecoratie als bedankjes voor gasten

11-4-2010 10:17:14
Hallo iedereen,

Wij hebben als rode draad in onze huwelijksdag gerbera's gekozen. Deze komen terug in het bruidboeket, corsages, misboekje, tafeldecoratie, ... Nu zijn wij hopeloos op zoek naar een bedankje met gerbera's. Ik heb al verschillende 'namaak' gerbera's gevonden maar deze waren toch niet dat. Nu hebben wij op onze tafels allemaal kleine glazen potjes met daarin telkens één gerbera met wat extra groene sprietjes, een blaadje,... Kortom een mooi, klein bloemstukje. Wij hebben dus glaasjes genoeg en dachten eraan om iedereen als bedankje zo'n potje mee te geven. Dan geven we een echte, mooie gerbera mee. Het glaasje kan achteraf nog dienen als theelicht houdertje.

Wij zouden er wel een aantal voorzien voor mensen die eerder zouden vertrekken (dan moeten we niet dadelijk onze tafels afbreken). En we zouden nog een stickertje, kaartje,... met onze namen en de datum laten maken om aan het glaasje te maken.
Het voordeel voor ons is dat we niet met een hoop glaasjes blijven zitten en dat we niet apart voor bedankjes moet zorgen.

Mijn moeder vond dit een schitterend idee, maar wij hadden toch nog graag enkele andere meningen. Vinden jullie dat dit zou kunnen? Meningen en suggesties altijd welkom !

Groetjes
Annelies

Annelies
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1789

natacha
14-8-2010
 Meld misbruik11-4-2010 10:36:09

da is gewoon super,u mama kan geen beter idee hebbenje bent van de glaasjes af en de gasten hebben een geschenkje is eens iets anders dan suikerbonen he

Hase
1-1-2016
 Meld misbruik11-4-2010 10:44:18

Hoi

Ik vind dit ook heel leuk, wij geven onze tafelversiering (miniplantjes in potjes) ook mee met wie er ook maar eentje wil. We hebben daarnaast toch nog bedankjes omdat we daarvoor de 'benodigdheden' al hadden gekocht toen we de beslissing namen ivm onze decoratie, maar het lijkt me zeker niet nodig om nog iets extra's te voorzien. Het gaat uiteindelijk maar om het idee dat je je gasten een aandenken aan je huwelijk geeft en een gerbera is een heel mooi aandenken :-).

Persoonlijk vind ik zo'n cadeautje ook een stuk leuker dan een foto (ik hou niet van foto's) of een 'overleef-het-feestpakket' (ik drink geen alcohol en eet geen snoep) of zo, maar ik weet dat iedereen anders denkt over zulke zaken ...

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik11-4-2010 10:59:30

schitterend idee, doen zou ik zeggen.
Wij hebben ook gerbera's in onze bloemen!
Wou dit van in het begin omdat ik het een mooie, speelse en romantische bloem vind!

groetjes
Kathleen

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik11-4-2010 11:24:01

Maar hoe ga je het dan doen? Voor iedereen een bloemetje zetten? Of enkele op de tafel en de rest in de gang (voor buiten te gaan) op een tafel? Als je voor iedereen zijn neus een vaasje gaat zetten worden het wel heel drukke tafels denk ik.

groetjes, Carolina

Annelies
7-8-2010
 Meld misbruik11-4-2010 11:41:43

Hallo Carolina,

Wij gaan dit alsvolgt doen:

De tafeldecoratie wordt heel fijn, geen zware bloemstukken. Een gerbera heeft ook niet veel meer nodig. Dus het worden hele kleine glazen potjes met telkens 1 gerbera en wat groene sprietjes in doorzichtige (deco)gel. De gerbera's staan in dezelfde potjes als de thee lichtjes, zodat dit geen warboel van potjes wordt. De potjes met bloem en met kaarsje worden afgewisseld over de hele lengte van de tafels (4 à 5 tafels van 1.4m in een rij). Wel in een wat speelse opstelling, niet in één rij. Tussen de potjes en theelichtjes zouden de groene grassprietjes terugkomen om de decoratie wat speelser te maken. Maar zeker niet zwaar. Per tafel (van 1.4m) hebben we (ongeveer) 4à5 glaasjes met gerbera's en 4à5 potjes met een theelichtje voorzien. We hebben een "proef-tafel" gemaakt met dit aantal en het was zeker niet te druk omdat de glaasjes echt niet zo groot zijn.

We hebben sowieso wat glaasjes op overschot en deze worden apart op een tafel geplaatst en eerst meegegeven zodat we niet onmiddellijk aan onze tafeldecoratie moeten zitten.

Iedereen alvast bedankt voor de positieve reacties !!!

Groetjes
Annelies

Carmen
6-8-2010
 Meld misbruik14-6-2010 23:20:44

Wij hebben ook de gerbera als thema :-), meer bepaald de fuchsia gerbera. Ik ben sinds een tijdje taarten en cupcakes aan het bakken en ga proberen om voor elke gast een cupcake met fuchsia gerbera op te maken, deze verpak ik dan in doorschijnende doosjes. We zitten met een dikke 80 man dus is nog doenbaar... Misschien ook een ideetje?

Een beetje zoals dit dus:

http://1.bp.blogspot.com/_enDP2G4ADZg/S0pI0r3iLMI/AAAAA...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...