Nu Online
Momenteel zijn er 276 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

The Day After

4-1-2006 16:09:02
Hallo

We zijn hier altijd bezig over 'Onze Dag', maar wat met de dag erna? Wat doen jullie? Mijn mama zegt (en heb anderen dat ook al horen zeggen) dat ik iets van kledij moet hebben voor de dag nadien. 'De ene dag alles en de andere dag niets, dat gaat niet'. Ik trouw al twee weken eerder voor de wet en ben van plan om dan iets te dragen uit de suitecollectie, zo kan ik dat ook nog afdragen op andere huwelijken en chique feesten. Maar kan ik zo'n kleed wel dragen de dag nadien? Wat doen jullie?

Van activiteit zijn we van plan om met heel onze suite te ontbijten en wat na te praten (we blijven allemaal slapen in een hotel in de buurt), en heb al van veel mensen gehoord dat je behoefte hebt om de dag erna wat na te praten met iedereen. Maar wat na ons ontbijt? Heeft er iemand iets speciaals gepland?

Groetjes

Vicky
09.09.06

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 428

Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik4-1-2006 17:23:06

Goh, nog totaal niet over nagedacht! :-)

Wij blijven ook in een hotel slapen, maar de rest van de familie gaat gewoon naar huis of naar een ander hotel. M'n toekomstige schoonouders wilden precies ook samen een ontbijt/brunch organiseren, maar 'k weet het zo nog niet... Na zo'n drukke dag denk ik dat je wel wat rust kan gebruiken...
Waarschijnlijk gaan wij gewoon naar ons appartementje in Leuven en lekker onder ons tweetjes nagenieten. En ook stilaan aan onze valliezen beginnen, want vier dagen later vertrekken we voor drie weken naar Thailand!
En om nu iets speciaals aan te doen die 'day after', 'k weet zo niet hoor... Denk je niet dat je dan liever gewone, gemakkelijke kleren aandoet? Maar ja, misschien moet ik er inderdaad ook nog eens over nadenken... Zo nog een extra dagje lekker speciaal maken, da's ook wel leuk hé :-)

Groetjes,
Sylvie

11/03/06

Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik4-1-2006 17:57:42

The Day After is verschrikkelijk. Mocht ik van jou zijn zou ik niet veel speciaals plannen. Je zal geen zin hebben om je nog op te tutten of leuke dingen te gaan doen. Gewoon in je bedje liggen, namijmeren met je ventje en je héél rot voelen omdat het voorbij is. Sorry dat ik het hier zo neerpen maar je voelt je gewoon ellendig die dag. Bij ons zijn ons vrienden gekomen en ik heb de ganse tijd in mijn trouwkleed nog rondgelopen en lopen janken....want dan komt het besef: het is echt gedaan!

Groetjes
Sophie

kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik4-1-2006 18:04:13

Oei oei Sophie zo negatief :o)

Onze day after was eigenlijk heel gezellig. Oké, je hebt dan wel het besef dat het voorbij is maar je hebt wel heel mooie herinneringen aan al die mooie momenten, lieve wensen ... allé aan een fantastische dag.

De dag nadien hebben mijn ventje en ik eerst uitgeslapen en hebben daarna gezellig met zijn tweetjes gebrunched en ondertussen heel veel nagepraat over onze grote dag. Daarna zijn we alle kaartjes en ons gastenboek gaan lezen. En 's avonds zijn we dan heel gezellig met mijn ouders, schoonouders en mijn zus en schoonbroer gaan eten en hebben we uiteraard opnieuw alles herbeleefd.

Dus ik zou me niet al te veel zorgen maken over die day after en gewoon zien waar jullie dat moment zin in hebben (en ja, ik heb mij toch ook wel wat extra opgetut om te gaan uit eten :o) ....)

groetjes
kathleen
03.12.05

Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik4-1-2006 20:56:44

Wij hebben heel lang geslapen, en hebben ons de rest van de dag gewoonweg niet aangekleed, laat staan iets chics aangetrokken! Wij zijn de hele dag lekker thuis gebleven, was heel gezellig, alle kaartjes geopend en gelezen, kado's uitgepakt, en ik heb ook lang aan de telefoon gehangen met mama, idd om na te kaarten :)
Ik zou alleszins niets speciaals plannen de dag erna, de kans is groot dat je gewoon zin hebt om heerlijk niets te doen!
Groetjes,
Barbara - 4.11.2005

An
13-8-2005
 Meld misbruik4-1-2006 22:00:36

Hoi Vicky,
Ik zou ook niet teveel plannen.
Wij hebben op onze day-after uitgeslapen in de bruidssuite. Daarna hebben we ons appartementje helemaal kunnen opruimen. Mijn nichten en neven waren nl. binnengeraakt en hadden hun kado mooi verspreid..
107 leeg bakken bier stonden in ons portaal en barricadeerden de voordeur. Alle flesjes stonden in de gang, keuken en badkamer.. samen met confetti en papiersnippers. De inhoud van keuken- en badkamerkasten was verwisseld en overal lag confetti in de kasten.. Maw De grote poets als je net getrouwd bent.. leuk is anders. s Avonds hebben we de kaartjes gelezen en de kado's bekeken.
Met veel heimwee en een traantje heb ik mijn trouwkleed uitgedaan.. Nu nog heb ik heimwee naar die mooie dag. Geniet dus van al die voorbereidingen en vooral van jullie dag.
Groetjes en veel succes!
An (13-08-05)

Nathalie
20-5-2006
 Meld misbruik4-1-2006 23:06:18

Ik zou gewoon lekker niets plannen en kijken waar jullie zin in hebben... Lekker van elkaar genieten, uitslapen, napraten, misschien met z'n 2en iets gaan eten?

Sophie: Ik vind dat je het gewoon helemaal mis hebt... de volgende dag, dan begint het pas! Vind deze gedachre toch positiever én romantischer, hoor... Kun je evengoed meteen na je huwelijk gaan scheiden ofzo? hihi... Klinkt misschien wat cru, sorry.

Groetjes,
Nathalie

Els
1-4-2006
 Meld misbruik5-1-2006 7:10:45

Hey,

ik kan Sophie wel begrijpen hoor, ik moet ook nog mijn dag gaan beleven, maar ik weet nu al dat ik in een 'zwart' gat ga vallen... en dat wil dan niet zeggen dat je niet blij bent dat je getrouwd bent, maar ik heb bv. meer dan 3 jaar bezig geweest met onze trouw, als die dan na één dag voorbij is, dan is dat niet altijd even fijn hoor! Ik ken iemand die in mei getrouwd is, en nog altijd een beetje een vreemd gevoel heeft omdat haar trouwdag voorbij is, iedereen beleeft dat anders hé!! Ik weet zelf ook nog niet wat ik ga doen, uitslapen is al niet aan mij besteed, dus we zullen wel zien, ik denk dat het niet de meest leuke dag zal zijn, maar we komen er wel door ;-) En dat wil dan niet zeggen dat je niet romantisch of zo bent hoor!

Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik5-1-2006 7:51:25

Ik verheug me eigenlijk al op die dag nadien. Lekker niks doen, cadeautjes en kaartjes bekijken. En inderdaad al wat inpakken voor de huwelijksreis.

Ik ga zelfs een ontbijtmand laten komen, met champagne en alles erop en eraan, voor ons en ook voor onze ouders, zodat we zeker in de voormiddag de deur niet uithoeven en we geen stress hebben. En dan maar genieten van de eerste dag als getrouwd koppel.

An
24-9-2005
 Meld misbruik5-1-2006 12:03:44

Wij zijn de volgende dag (na amper 4 uurtjes slaap) naar Zaventem vertrokken, richting Mauritius. Wij hebben met ons 2tjes nagenoten op reis en dan na 14 dagen thuiskomen met kaartjes, cadeautjes, ... en natuurlijk ook nog napraten.
Ik had eerst schrik om zo snel te vertrekken, maar ik zou het terug doen. Je kan ginder genoeg uitrusten, tenzij je een actieve rondreis boekt natuurlijk.
En vrienden en familie weten dat je direct weg bent, dus houden ze daar ook rekening mee met de cadeaus en het verbouwen van je app. of huis.

carolien
2-7-2005
 Meld misbruik10-1-2006 21:55:04

Hoi Vicky,

Wij zijn de dag nadien eerst uit ons bed gebeld door zo'n ontbijtservice. Dit hadden mijn fantastische collega's geregeld. We hebben dan gezellig samen ontbeten op bed, ik heb dan een ongelofelijke huilbui gekregen (jaja, verwacht u er maar aan). We hebben alle kaartjes gelezen, het gastenboek gelezen, naar foto's gekeken,... Geslapen,... Kortom: zalig geluierd. Blijf echt zo lang mogelijk in uw bed liggen of kruip er terug in als je van een hotel komt. 's avonds zijn we dan de massa's cadeautjes en bloemen gaan ophalen en gaan eten met de ouders.

Ondanks dat je deze dag met wat terechte weemoed beleeft, is het toch ook een aparte dag, dus geniet er van!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...