Terug naar overzicht
Hoi, wij hadden als tafelthema motomerken, aangezien wij een motozaak hebben is dit natuurlijk niet voor iedereen toepasselijk Dus de tafels noemden bijv. Yamaha of Suzuki en op de tafels stond een kaartje met het merk erop, en de mensen kregen bij het binnenkomen een klein kaartje zodat ze wisten aan welke tafel ze moesten zitten. De mensen van de zaal riepen tafel per tafel af welke mensen mochten gaan zitten, zij begeleiden de genodigden wel hoor Groetjes, An
Hey, Wie kiezen Amerikaanse steden. We nemen alle steden of plaatsjes waar we al geweest zijn en zoeken daar dan een passend liedje bij. Op de tafel komt dan een foto van ons op desbetreffende plek. Groetjes, Kim
Voor onze eigen bruiloft laten we dat vrij. Het diner is namelijk binnen en buiten (afhankelijk van het weer).Ik ben ook ceremoniemeester geweest en voor een bruiloft heb ik echt naamkaartjes gemaakt.Je kijkt van te voren wie je bij wie aan tafel wilt hebben en zo zorg je ervoor dat je overal evenveel mensen hebt. De naamkaartjes zet je op alle tafels en de mensen mogen zelf zoeken waar ze mogen zitten.
HeyWij trouwen in oktober en wij gaan alle koppels bij het toekomen op de receptie een puzzelstukje geven met op de achterkant een nummer. Dan worden de mensen met het nummer bijvoorbeeld 2 aan tafel geroepen. Zo kunnen deze mensen die de hele avond aan dezelfde tafel zullen zitten meteen het ijs breken door de puzzel samen te vormen en zo een foto van ons maken. De puzzels voor de familie zijn gewone foto's, maar voor de tafels met vrienden zijn het al wat grapperige foto's... Ik vind het een leuk idee en het restaurant wil daar bij meerwerken om elk koppel het juiste puzzelstukje geven... Hopelijk heb ik je hiermee op ideeën kunnen brengen. Je kan ook de menu in puzzelstukjes geven aan de mensen bij het toekomen... Veel succes!Liefs Nele
Bij ons ging het als volgt: De mensen kregen aan de ingang een kaartje met daarop hun tafelnaam (reisbestemming) en een foto van ons op die bestemming. Na de receptie riep de maitre van de feestzaal telkens een tafelnaam af. Die mensen werden begeleid naar hun tafel. Aan de tafel zelf mochten ze kiezen naast wie ze wilden zitten. Ik ben ook al naar trouwfeesten geweest waarbij de receptie in dezelfde ruimte plaatsvond als waar de tafels stonden. In dat geval werden we niet begeleid naar onze tafel, maar moesten we aan de hand van ons tafelkaartje zelf de tafel zoeken. Dit kwam voor mij redelijk chaotisch over, omdat iedereen door elkaar loopt. Gewoon naamkaartjes zetten zoals Wendy voorstelt, zou ik dan zeker al niet doen. Begin jouw naam maar eens te zoeken tussen zo'n 100 andere namen...
Onze feestzaal regelt dit altijd zelf. Bij aankomst moet elk koppel of gast zijn naam doorgeven, en dan krijgen ze hun tafelnummer. Hierna mogen ze zelf kiezen waar ze gaan zitten aan tafel. Ik haat het zelf als ik opgedrongen word om naast een bepaald iemand te moeten gaan zitten!
@Nathalie, ik kan er wel inkomen in jouw mening, maar is 't niet logisch dat je toch mensen op bepaalde manier zet zoals je denkt dat beste is? Ik bedoel, nu al eventjes voor de proef geprobeerd, da's 'n zot werkske! Want je wilt toch dat iedereen zich vermaakt, maar er zijn nu eenmaal een paar koppels die we niet in één of ander verband kennen waarin we de meesten kennen. Je wil die mensen toch ook niet aan hun lot overlaten? Door te zorgen dat "de eenzaten" (bij wijze van spreken) bij elkaar komen te zitten, en daar ze niemand anders kennen, zullen ze sneller met elkaar aan de praat geraken. Als zo'n "eenzaat" dan per ongeluk gaat zitten aan 'n tafel waar al de rest een kliekje is, heeft die daarintegen waarschijnlijk een minder gezellige avond. Net daarom vind ik het belangrijk En DAT blijft toch de moeilijkste job, niet de exacte plaats van iemand, maar de tafelindeling.. Zo wil er bvb. niemand graag naast mijn baas zitten, en ik wil 't andere mensen ook niet aandoen, dus wat vang je daar mee aan hé... .:)