Terug naar overzicht
ik heb geen ervaring met de kerk van waregem maar dit zijn zaken die je met de huisbewaarder en de pastoor van je kerk moet bespreken bv een rode loper wordt enkel uitgerold als er bv bloemblaadjes worden gestrooid en dit moeten wij aanvragen of het wel mag die afspraak doe ik nadat ik morgen bij de pastoor ben geweest op onze parochie ik heb gezegd alle bloemstukken neem ik mee laat niks liggen of hangen in de kerk dus men stukjes aan de stoelen, en met stuk die aan altaar ligt worden door men ceremonimeester meegenomen die opdracht heb ik hem gegeven.tenslotte heb je die betaald aan je bloemiste dus ik ben van principe als de parcohie het niet heeft bekostigd hebben ze er geen zaken mee normaal ligt er een blomestuk aan altaar en eventueel aan de stoelen in de middengang betalen je moet voor kerkelijk huwelijk wel betalen dat ligt van pastoor tot pastoor je hebt er dure in en je hebt er goedkope in. Je moet contact op nemen met de pastoor van je parochie voor meeste dingen
Neem eens contact op met de pastoor. Bloemen laten staan hangt af van de parochie net als de prijs. Dit beslist de pastoor dus niet, hij krijgt hier een deel van voor zijn werk maar de rest gaat naar het bisdom. Meestal is dit 200a 300euro (in Antwerpen toch). Als je geen omhaling in de kerk wil moet je deze afkopen van de kerkfabriek (elke parochie heeft zijn eigen kerfabriek, dus daar eens navragen). Bloemen mogen op zich overal staan. Niet alle kerken hebben een rode loper, sommige hebben een witte loper, sommige gewoon geen. Als ze deze hebben is deze meestal gratis maar soms moet je hem huren. Ik zou je vragen gewoon eens naar de pastoor doormailen ;-) Groetjes