Nu Online
Momenteel zijn er 548 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat doorgeven a ceremoniemeester?

5-1-2006 10:41:33
Hey hey
Wij hebben geen officiële ceremoniemeester maar wel een vriend die daarvoor geschikt is. Nu moeten wij zelf zeggen wat we willen dat hij doet en niet.
Wat zijn zo de typische dingen voor een ceremoniemeester? Vooral voor en tijdens de mis bedoel ik...
dankjewel
Katrien

Katrien
25-2-2006
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 984

bruid
26-8-2006
 Meld misbruik5-1-2006 15:43:22

Hey Katrien,

Je kan zelf kiezen wat je hem laat doen; je kan daar heel ver in gaan of het wat losser laten.

Waar ik zo direct op kom:
-de volgorde en orde van de huwelijksstoet vooraf uitleggen aan de suite en op het moment zelf leiden;
-eventueel de ringen bijhouden en zorgen voor jullie trouwboekje
-zorgen dat jullie en ook de pastoor een misboekje heeft bij het begin van de mis
-zorgen dat de misboekjes uitgedeeld worden
-als je een sleep hebt: zorgen dat die mooi ligt
-iedereen helpen in- en uitstappen
-tijdens de mis aangeven wanneer de mensen moeten rechtstaan en gaan zitten
-na de mis buiten aan de kerk de bloemetjes van de kindjes van jullie overnemen en klaarstaan met de geschenkjes voor de kindjes
-de bruidskindjes een beetje in de gaten houden
-...

Sommige dingen kan je ook door anderen laten doen, natuurlijk.

groetjes,
Tinne

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...