TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ANNELIES
21-5-2010
|
14-4-2010 16:19:45
Het is idd jullie keuze maar een donderdag is wel een beetje een rare dag voor een trouwfeest, de meeste mensen moeten 's anderendaags gaan werken, ik vrees dat dat toch een beetje een domper is op de feestvreugde, ik zou het toch op een vrijdag doen denk ik. Ik denk dat je best eerst kan beginnen zoeken naar een zaal en die vastleggen. Dan zou ik op zoek gaan naar een traiteur voor het middagmaal, persoonlijk zou ik geen koud buffet doen aangezien het winter is, misschien is een warm buffet wel beter of een breughelbuffet ofzo. Voor 's avonds kan je eventueel een friet-en/of hamburgerkraam doen, een gluhwein of jeneverstandje is miss ook leuk omdat het zo koud is, warme soep met brood,...
Familie al dan niet naar huis sturen hangt een beetje van de afstand die ze moeten rijden af. Wij trouwen bewust in de namiddag omdat iedereen dan na het stadhuis direct naar de feestzaal kan, er zijn te veel mensen die 100km moeten rijden, die kan je niet naar huis sturen en een paar uur later laten terugkomen. Maar als iedereen in de buurt woont, waarom niet.
Veel succes!
|
|
vanessa
17-9-2010
|
14-4-2010 17:14:17
Hallo Carmen,
wij gaan ook een soort dansfeest geven. Wij trouwen op een vrijdag rond13u. Wij gaan dan eerst met ouders, getuigen, broers en zussen uitgebreid eten en fot's nemen. Hier blijven we dan met de familie tot dat we naar de feestzaal moeten. Rond 19u gaan we naar de feestzaal voor een receptie met hapjes +/- 2 uurs en dan houden we een speeck, openingsdans en dan begint het feest Allé dat is toch de bedoeling. Gedurende3 uurs komen de garcons rond met klein porties frietjes en hapjes. Rond middernacht zou er dan nog een desserten buffet zijn. Qua kosten zitten wij voor de avondfeest aan +/- 33€ de man (dit is alles inbegrepen drank, zaal, garcons,versiering,....). Als ik mijn mening mag geven zou ik gewoon naar u zelf kijken en doen wat je zelf bij goed voelt, het is jullie dag !!
|
|
Tina
1-5-2010
|
14-4-2010 17:53:58
Hey Carmen,
Wij trouwen op de dag dat we exact 9 jaar samen zijn.
30 april 2010 (binnen 2 weken dus).
Maar we doen dit enkel voor de wet omdat we ons feest op een zaterdag willen houden zodat iedereen erbij kan zijn.
Ons feest is dus op zaterdag 1 mei.
Dit zou een alternatief kunnen zijn op julie donderdagtrouw ...
Ik vrees dat buiten het feit dat er een heel deel mensen gaan afhaken omdat het op een donderdag is, er ook heel veel mensen vroeg gaan gaan lopen omdat vrijdag een werkdag is.
En das toch ook onde hé !
Groetjs,
TINA
|
|
roxanna
6-8-2011
|
14-4-2010 19:27:04
Beste Carmen, Enkele gelegenheden tussen Antwerpen en Mechelen die zich uitstekend lenen voor zoiets: Hof van Nazareth (daar trouwen wij), HOf van Beatrijs, Hof van Aragorn (allemaal in Lier) Hof van Reyen (boechout) .... Ga eens een kijkje nemen en stel je vragen aan die mensen, zij kunnen je zeker tips geven. Groetjes Roxanna
|
|
Carmen
12-1-2012
|
14-4-2010 19:48:17
Bedankt voor jullie reacties. Ik ben vandaag beginnen mailen naar enkele (hier vernoemde) lokaties.
Mijn ventje en ik hebben het hier al vaak over gehad. Als we het feest bijvoorbeeld vrijdags zouden doen dan zou het op vrijdag de 13e zijn. Niet dat we bijgelovig ofzo zijn maar het klinkt zo raar :-).
Ik denk als wij bijvoorbeeld donderdags voor de wet zouden trouwen en dan zaterdags ons feest dat ik dan het gevoel (donderdags) ga hebben dat die dag niet compleet is.
Uiteindelijk hebben we die datum genomen omdat die voor ons een betekenis heeft, en wie wil komen en laat blijven zal dat wel doen zeker.
De mensen die komen moeten ook niet van heel ver komen, dus dat op zich speelt al niet mee.
|
|
R.
|
15-4-2010 3:21:39
Jullie dag kan pas slagen, indien jullie gasten in de watten worden gelegd. De gasten komen uiteindelijk voor zichzelf naar het feest, de mens is een egoist (if you like it or not). Ze komen om plezier te maken, drinken, eten, dansen,...Indien deze voorwaarden niet optimaal zijn, trekken ze huiswaarts...feest gedaan.
grtz www.discovideo.be
|
|
Véronique
31-7-2009
|
15-4-2010 14:36:45
Ik zou het ook niet op een donderdag doen... De mensen komen van hun werk en moeten zich nog klaar maken, ev. kindjes naar de babysit brengen,... en 's anderendaags moeten ze er wel terug uit voor naar hun werk te gaan. Sommigen zullen extra vroeg moeten opstaan om hun kinderen terug te gaan halen...
Ik snap jullie motivatie om op een donderdag te trouwen, maar ik zie eigenlijk meer nadelen dan voordelen...
Als je toch niet wil afstappen van die datum, zou ik het wettelijk huwelijk op donderdag doen en het feest in het weekend erna, op zaterdag bv, als je vrijdag de 13de niet wil nemen. Zo kan je ev. wel 2x je trouwkledij aandoen (is ook een voordeel, hé!).
|
|
Katrien
15-5-2010
|
16-4-2010 12:42:48
Goh, ik weet niet of je er zulk groot probleem van moet maken. Oké, een feest geven op een zaterdag is meer de gewoonte, omdat mensen toch meestal niet moeten werken op zondag. Maar ik zie dat je pas trouwt in januari 2012. Als je dit aan je vrienden meer dan op tijd laat weten, dat het feest op een donderdag zal doorgaan hebben ze nog meer dan tijd genoeg om een dagje verlof aan te vragen. Iedereen zal dit niet doen, maar moest een goede vriendin van mij midden in de week trouwen zou ik het er zeker voor over hebben.
Maar dat hangt natuurlijk ook af van het soort mensen dat je voornamelijk zal uitnodigen. Klinkt misschien raar maar als je voornamelijk jonge mensen laat komen zie ik een donderdagfeest zeker zitten. Als je meer kennissen dan vrienden laat komen, zou ik er toch nog eens over nadenken.
Wij wilden ook eerst trouwen op 1 mei, maar dan zouden we het wettelijk huwelijk ook op een andere dag moeten doen. Voor mij maakte dat geen verschil. En ik denk niet dat deze dagen daarom minder speciaal zullen zijn.
Maar 't is zoals je zelf zegt. Het is jullie dag, jullie favoriete datum. ik zou er zeker voor gaan als dit echt is wat jullie willen. Ik twijfel eraan dat echte vrienden zich hierdoor laten tegenhouden.
Succes
|
|
Carmen
12-1-2012
|
22-4-2010 9:03:43
Zo denken wij ook.... de mensen die mee WILLEN vieren zullen dan wel komen!
Wij gaan het dan ook op die donderdag houden :-)
Groetjes Carmen
|
|
Sharon
20-8-2011
|
9-8-2010 9:54:53
Hey Carmen,
Als ik het goed heb, dan ken ik jou van vroeger. Ik ben afkomstig van Rumst, heb mijn kinder- en jeugdjaren daar doorgebracht en woon nu sinds een jaartje in Duffel.
Het is leuk als jullie kiezen om te trouwen op de dag dat jullie 10 jaar samen zijn.
Als feestzalen in de buurt denk ik inderdaad aan vele die hier al genoemd zijn: Hof van Reyen, Hof van Nazareth, Lemenhoek, Salons van Dyck, ... Maar als je zelf wil versieren, denk ik ook aan Steenberg in Rumst zelf, of de zaal van het volkshuis in Terhagen. Of wat ook een optie is, is de 3ri4en (helemaal vernieuwd en mooi).
Veel plezier en succes!
Groetjes
Sharon
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|