Nu Online
Momenteel zijn er 339 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

opstelling eretafel

15-4-2010 15:31:18
Hallo aanstaande bruidjes!

ik heb nog een lange weg te gaan voordat ik mijn trouwfeest heb, maar ik ben toch al eens beginnen dromen over hoe ik mijn grote dag wil organiseren.

Mijn droom spat echter uit elkaar als ik aan het opstellen van de eretafel denk… ik zou namelijk graag de ouders, broers en zussen aan de tafel hebben. Maar ik kan het echter niet zo goed vinden met met mijn stiefmoeder. En zou haar eerlijk gezegd liever niet aan de eretafel hebben... :s

Maar wat doe je dan?? Zet ik haar samen met mijn pa aan een andere tafel...? Lijkt me ook zo raar.. :s *zucht*

Heeft iemand ervaring of ideeen??
Alvast bedankt!

een verward toekomstig bruidje

Toyah
15-1-2011
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1623

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik15-4-2010 15:40:33

Hey Toyah!

Je moet doen waar je je goed bij voelt!
Ik zou ze aan de eretafel zetten, het is niet omdat je het niet goed met haar kunt vinden, dat ze je dag gaat verpesten. Ze zal zich wel gedragen;-)!
Als je ze aan een andere tafel zet, dan zit je pa niet aan de tafel en dat is dan zo triestig.

Misschien helpt het ook met je pa te praten, vraag wat hij ervan denkt, hij zal je wel kunnen helpen!

Bieke
2-9-2011
 Meld misbruik15-4-2010 15:41:08

wij zullen aan de tafels waar ouders zitten twee plaatsen overlaten en per gang aan een andere tafel zitten.
Zo zullen er zeker geen spanningen zijn aan de eretafel en is iedereen tevreden.
mijn ouders zijn reeds lange tijd uit elkaar en kunnen het nog steeds niet met elkaar vinden.
Zo moet ik niemand kwetsen omdat die niet met ons aan tafel kan zitten.
Het is niet makkelijk om voor iedereen goed te doen, en je kunt wel zeggen van het is onze dag, ze moeten zich maar schikken... maar uiteindelijk als koppel blijf je toch niet aan die tafel zitten, dan is het toch beter dat je het iedereen een beetje naar zijn zin probeert te maken :)
veel succes in elk geval.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik15-4-2010 15:55:31

Ik heb ook al gehoord dat het trouwkoppel enkel met de getuigen aan een tafeltje ging zitten.

Ik ben ook niet zo blij met al m'n 'schoonfamilieleden' maar uiteindelijk hebben wij niet zo veel aan de eretafel gezeten. Tussen elke gang gingen wij te tafels af, een babbeltje doen. Als je feest goed bezig is heb je er geen tijd meer voor. Als je feest dan bezig is sta je weer op de dansvloer of sta je ergens een klapje te doen. Dus weinig last van gehad.
Ze zullen meer last gehad hebben van mijn broer dan ik van hen denk. (Mijn broer is zo de tactheid zelve hé, niks manieren. Zo vraagt hij aan mijn schoonzus (die net bij hare vent was gaan lopen); allé, waar zit uwe vent, heeft dieë u buiten gesmeten of gij hem? Héél tactvol hé?!? ) Das om door de grond te zakken.

groetjes, Carolina

Tamara
22-5-2010
 Meld misbruik15-4-2010 16:20:38

Wij zitten een beetje met een zelfde situatie. Mijn moeder en vader zijn gescheiden en beiden getrouwd, mijn man zijn ouders zijn ook gescheiden en zijn vader is hertrouwd. Er is wat onenigheid tussen zijn broers en zijn vader. Mijn getuige haar man is samen geweest met mijn mans getuige zijn vrouw en willen absoluut niet aan dezelfde tafel zitten. Echt een leuke bezigheid om de eretafel uit te dokteren :o) Wij werken met 3 ronde tafels van 8 personen. Wij aan de middelste tafel samen met mijn beide ouders en hun echtelijke wederhelft en waarschijnlijk zijn getuigen, aan de ene tafel zijn moeder en al zijn broers en zussen, aan de andere tafel zijn vader en vrouw, mijn getuigen, en mijn broers en zussen. Zo hoop ik iedereen aan een tafel te zetten waar ze hun amuseren en toch ook de plaats die ze verdienen aan de eretafel.

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-4-2010 16:47:44

Wij hadden een gelijkaardige situatie. Wij komen nl. absoluut niet overeen met de oudste broer van mijn man en zijn vrouw. We hebben hen zo weinig mogelijk betrokken bij de hele dag. Zo bestond onze suite uit mijn ouders, mijn man zijn ouders, mijn getuige met partner (mijn broer en schoonzus) en mijn man zijn getuige met partner (mijn man zijn jongste broer en vriendin). Dus zijn oudste broer was hier niet bij gerekend.
Aan de eretafel konden we eigenlijk niet echt anders dan ze ook aan onze tafel plaatsen. Maar we hebben er eigenlijk niet veel last van gehad. Ze kwamen pas om half acht toe (terwijl de receptie begon om zes uur en we aan tafel gingen om zeven uur ), zijn bij ons aan tafel geschoven en we hebben er geen woord mee gewisseld. Tijdens de gangen door loop je toch rond en daarna sta je op de dansvloer. Negeren...

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik15-4-2010 17:01:48

wij hebben onze getuigen en aanhangsels en beste vrienden aan de tafel zitten die niet bij de andere tafels kunnen omdat ze er niemand kennen:-)
Familie is ook niet zo ons ding, en mijn ouders en schoonouders komen ook niet echt overeen, dus hebben we hen elk met hun eigen familie aan tafel gezet. Wij gerust, zij gerust.
Ik zou ofwel alle ouders aan de eretafel zetten ofwel geen, maar mocht ik je papa zijn zou ik behoorlijk op mijn tenen getrapt zijn als de anderen wel bij jou zouden zitten en ik niet...

groetjes

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik15-4-2010 17:18:19

Hier zijn er niet zo echt vetes, maar da's gewoon beste om onze eretafel te laten bestaan uit goede vrienden en getuigen.

Daardoor kunnen ook mijn ouders bij mijn broers, zus (en hun aanhang) en kleindochtertje zitten. Want als je hen bij hun zet, moet je dat met schoonouders ook doen, maar met 12'en aan een tafel van 10, is niet zo praktisch. Dus... een tafel met mijn gezin en 1 grootmoeder, en aan andere tafel zetten we dan schoonouders en bijhorende grootouders en wat extra's.
We vragen wel om hen te behandelen als sub-eretafels, dus ze zullen altijd wel 2de/3de tafel zijn om langs het buffet te passeren. We leggen hen dat ook uit dat het praktisch niet anders kan omwille van het feit dat het tafels per 10 personen is. Enneuh... een eretafel met enkel (groot)ouders is ook SOOOO BOOORRRIIIING (en wederom... ze zijn met teveel)! :)

Peggy
13-8-2010
 Meld misbruik15-4-2010 17:22:39

wij zitten aan een tafel met 12 en daar zitten juist onze broers en zussen aan en moeder en schoonmoeder die zit aan een andere tafel met vrienden en familie van hun leeftijd. Ik vind dat niet verplicht om uw suite of uw ouders bij u aan de tafel te zetten. Jij beslist op uw feest wie da waar zit en als het hun niet bevalt ja das dan spijtig vind ik

roxanna
6-8-2011
 Meld misbruik15-4-2010 20:14:28

Bij ons is het een gelijkaardige situatie. Alleen heeft mijn vader gevraagd om hem en zijn vrouw NIET bij ons aan tafel te zetten omdat mijn stiefmoeder niet heel de avond bij mijn moeder wil zitten. Blijkbaar vindt hij het niet erg om niet bij zijn dochter te zitten... zelf ben ik er nog niet uit wat we gaan doen.

Toyah
15-1-2011
 Meld misbruik15-4-2010 20:46:22

zoveel reacties en gelijkaardige situaties had ik helemaal niet verwacht! heel erg bedankt voor jullie advies :)

Toyah
15-1-2011
 Meld misbruik15-4-2010 20:46:25

zoveel reacties en gelijkaardige situaties had ik helemaal niet verwacht! heel erg bedankt voor jullie advies :)

anatool

Meld misbruik16-4-2010 12:09:06

Ik denk dat "jouw probleem" zich helaas héél vaak voordoet.

Wij zijn gehuwd eind januari. Aangezien de ouders van mijn wederhelft er echt alles aan gedaan hadden om te verhinderen dat we zouden huwen (en dat ging héél ver) wouden noch ik, noch mijn ouders met hen aan tafel zitten. Gelukkig had mijn wederhelft er alle begrip voor! We hebben het opgelost door aan onze eretafel onze goede vrienden (sommigen waren ook onze getuigen) te zetten. Mijn ouders kozen ervoor de tafel te delen met hun goede vrienden en de ouders van mijn wederhelft werden aan tafel gezet met hun familie (kregen geen inspraak hierin, ze werden wel op voorhand op de hoogte gebracht van onze keuze). Beide "sub-eretafels" lagen naast onze tafel en werden telkens als tweede resp. derde bediend. Het goede nieuws was dat ik de hele avond met mijn rug naar mijn "schoon"ouders gezeten heb (wanneer ik al neerzat).
grtjs

Els
17-7-2010
 Meld misbruik16-4-2010 13:07:10

Je kan ook vragen om een rechthoekige tafel te nemen, en dan plaats je degenen die je niet bij u in het zicht wil, langs de zelfde kan van de tafel en met een aantal stoelen tussen jouw stoel en die van hen; zo zitten ze nog altijd aan de eretafel, maar zie je ze niet en moet je er niet mee spreken + dan valt het ook niet zo op dat het niet zo goed botert tussen jullie...

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik16-4-2010 21:55:44

bij ons is het wijzelf de getuigen, mijn grootouders ( ben daar opgevoed,) en men man zen ouders elk gescheiden en opnieuw getrouwd.
men vader zit bij zen broer en zus aan tafel en men moeder is niet uitgenodigd of ik vrees dat men bruidegom zen kat stuurd en derest van mijn familie.

NELE
3-9-2010
 Meld misbruik14-5-2010 17:10:59

ja pfff hier ook hetzelfde dilemma. ik vind het ontzettend moeilijk de indeling.

ik denk dat mijn ere tafel een grote langwerpige tafel gaat worden met daaraan alle ouders, stiefouders, broers, zussen, stiefzussen en getuigen.
deze tafel gaat in het midden staan en links en rechts van de grote tafel staan iets kleinere tafels met daaraan alle andere gasten. de familie aan de tafels vooraan (dichts bij ons) en zo altijd maar verder.
het is waarschijnlijk moeilijk om in te beelden, maar aangezien we met redelijk veel genodigden zitten lijkt ons dit het beste. de lange tafel maakt het ook mogelijk om degene die elkaar minder graag zien wat uit elkaar te zetten.

het gaat sowieso niet voor ons om alle ouders met hun nieuwe partners aan 1 tafel te zetten :).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...