Nu Online
Momenteel zijn er 697 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

rent a priest

5-1-2006 22:15:43
hallo, zijn er koppels op het forum die reeds zijn getrouwd, of die ook zoals ons van plan zijn te trouwen met rent a priest?
wat zijn jullie locaties en eventuele ervaringen met deze manier van trouwen?

sofie
21-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1296

Sylvie
1-7-2006
 Meld misbruik6-1-2006 9:18:41

Hallo Sofie,

Op 1 juli 2006 (nog 176 dagen) laten wij onze huwelijksviering leiden door rent a priest.
Wij hebben als locatie de tuin van onze feestzaal. Ik wil die passend gaan versieren met bloemen (beetje in de stijl van oud - Engeland 1920).

Groetjes Syl*

Ann
19-5-2006
 Meld misbruik6-1-2006 12:30:59

Hey Sofie,
Wij waren eerst ook van plan te trouwen met rent a priest tot we het prijskaartje hoorden! €350 + eventuele kosten van locatie vonden we net iets te veel om te betalen voor enkel een kleine viering. Nu hebben we het geluk gehad dat we via onze feestzaal in contact zijn gekomen met een Diaken die hetzelfde doet maar voor niet zoveel geld.
We mogen heel onze viering zelf opstellen en hij begeleidt ons net hetzelfde als bij rent a priest.
Groetjes
Ann

Martine
29-7-2006
 Meld misbruik6-1-2006 20:24:08

wij trouwen ook met rent a priest in een kasteel in Aalst. Wat het prijskaartje betreft, vind ik dit niet echt een excuus om er niet voor te kiezen. Als je een echt kerkelijk huwelijk wil betaal je ook flink wat geld.
toen wij eerst info vroegen bij rent a priest kregen we duidelijke uitleg over wat hun visie was, wat mogelijk is... het is echt een huwelijk op maat en niet volgens de vaste regeltjes van de kerk. we zijn zelf geen kerkgangers, dus het zou wat hypocriet zijn om dan een kerkelijk huwelijk te kiezen met de hele show erbij.
Vandaar dat onze keuze vrij snel vast lag.

Groetjes
Martine

Marlies
20-12-2007
 Meld misbruik7-1-2006 19:31:27

Martine of Sylvie,
Hoe lang op voorhand moest je nu weer contact opnemen met de pastoor (wij hebben norbert) om alles te regelen?
Wij hebben al een halfjaar geleden de datum vastgelegd, en toen heeft men mij wel verteld op welke termijn je opnieuw contact moet opnemen (om eens af te spreken en alles door te nemen); maar ik ben dat natuurlijk nu al wel vergeten.

Groetjes.

sofie
21-8-2007
 Meld misbruik8-1-2006 13:44:07

aan Ann,
mag ik vragen wie de diaken is en hoe ik anders in contact kom met de diaken van onze mijn gemeente of streek? ( want ik weet niet ohoe dat is bepaald)
bedankt alleszins voor jouw reactie!

Tine
6-8-2005
 Meld misbruik8-1-2006 14:24:07

Gewoon even om te zeggen dat er soms wel ruimdenkende priesters zijn, die niet-kerkgangers ook willen trouwen hoor... veel goedkoper... het hoeft daarom niet via rap

Lucie
17-6-2006
 Meld misbruik31-1-2006 21:43:28

Hey,

Ik wou ook met rap trouwen. Ik heb hem gecontacteerd en heb een gesprekje van een twintig minuutjes gehad met Norbert. Hij viel wel mee, maar mij viel op dat het geld als een van zijn eerste gedachten naar boven kwam , en dat voelde bij mij helemaal niet goed aan. Hij zei van: als je me zeker wil hebben, moet je een voorschot storten op rekeningnummer....
Daarna belde ik naar een diaken die we via via kenden en daar verliep het gesprek helemaal anders. Hij was zeer vereerd dat hij onze dienst mocht doen. We zijn bij hem op bezoek geweest en hij wou zelfs geen geld vragen om ons trouwfeest te komen doen. Kijk, bij mij gaat het nu niet om dat kostenplaatje, want uiteindelijk wil je een goeie betekenis geven aan je trouwfeest, maar ik heb een volledig andere ingesteldheid ervaren bij rap. Daarkomt nog eens bij dat ik van bepaalde mensen gehoord heb dat ze op het eind van de dienst dan nog eens reclame maken voor rap, wat ik allesbehalve vind. Ach ja, het is maar een ervaring, natuurlijk...
Veel succes met je huwelijksfeest!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info