Nu Online
Momenteel zijn er 331 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Overbrugging stadhuis en feest

17-4-2010 13:44:44
Hallo,
Aangezien wij op een zaterdag trouwen kunnen wij enkel in de voormiddag trouwen.
Nu vraag ik mij af wat er dan wordt gedaan met de mensen die komen kijken.
Want het feest begint maar om 18u.
Je kan je volk toch niet naar huis sturen?
De feestzaal heeft al aangeraden om daar 's middags iets kleins te eten maar dan zit je daar van 12u tot 's morgens de dag daarna.
Ik denk dat dat wel gaat vervelen.

groetjes

yentl
7-5-2011
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 632

Dorien
9-7-2010
 Meld misbruik17-4-2010 14:05:24

Yentl,

Wij trouwen om 13 uur voor de wet. En ons feest begint ook maar pas om 18 uur. Wij hebben hier in ons dorp een leuke brasserie, en hebben daar geregeld dat de mensen daar naartoe kunnen na het stadhuis voor een hapje en een drankje. Zo zit je toch niet heel de tijd op één locatie.

Dorien

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik17-4-2010 14:29:12

bij ons gaan ze gewoon terug naar huis tussen de mis en het avondfeest, of ze zijn alleszins vrij om te doen van na de mis tot het feest :-)
Wij nodigen ook wel niet iedereen uit op het gemeentehuis, de meesten komen enkel naar de kerk en die is gedaan om 15.30. Avondfeest is om 22.00u, enkel dichte familie en vrienden komen eten.

Groetjes

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik17-4-2010 19:58:31

Mijn vriend vond dat eerst ook een probleem, wij trouwen om 11u (stadhuis) en gaan nadien iets eten met de naaste familie. Ons feest begint pas om 19u30. We doen dit omdat we geen traditioneel feest geven, eerder een fuif met hapje en drankje natuurlijk.
Ook wil ik tussenin tijd om mijn grootmoeder naar huis te kunnen brengen (kan dat avondfeest niet meer aan) en wat te helpen met de zaal indeling.
Wat mijn gasten in tussentijd doen, moeten ze zelf maar beslissen: shoppen in stad of eendjes voeren in het park, mij is het eender

Lies
27-3-2010
 Meld misbruik18-4-2010 12:36:53

Wij zijn getrouwd op 27 maart en wij hadden hetzelfde probleem: het burgerlijk huwelijk was om 11u30 en ons feest met eten etc. begon pas om 18u. Omdat een hele namiddag receptie ongelooflijk duur is en omdat bijna heel onze familie naar het gemeentehuis kwam (er stond echt 70 à 80 man ofzo!), hadden we besloten om niks te voorzien tot 18u. Niemand heeft er problemen van gemaakt, de meesten gingen terug naar huis of shoppen of kwamen samen bij mijn schoonouders... Zo deed iedereen wat hij/zij zelf wou! Wij zijn na het gemeentehuis terug naar huis gegaan, daar broodjes gegeten (hoe vreemd, zo in je trouwjurk in je eigen keuken staan!) en vertrokken op fotoreportage, die vrij lang duurde...

Maar iedereen kiest zo'n beetje zelf wat je het liefste doet he! Weet in elk geval dat iedereen bij ons op voorhand wist dat er in de namiddag niets voorzien was en we hebben van niemand daar opmerkingen over gekregen! Gelukkig maar :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik18-4-2010 13:54:43

Meestal gaat iedereen inderdaad naar huis! Ze maken zich klaar, doen de kindjes naar de babysit en zo... Geen zorgen om maken!

yentl
7-5-2011
 Meld misbruik18-4-2010 21:33:02

Ik vind het wel leuk om thuis voor broodjes te zorgen.
Maar aangezien wij nogal een toffe familie hebben zijn er veel die graag een glaasje drinken dus ben ik bang dat ze iets teveel zouden drinken. Je kan niet zeggen dat ze niet mogen drinken he.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...