Nu Online
Momenteel zijn er 482 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ideeën wisselen over ecologisch trouwfeest

18-4-2010 10:05:44
Hoi,

Wij trouwen op 4 september 2010. We willen dit zo ecologisch en budgetvriendelijk mogelijk doen. We hebben al een zaaltje en tuin ter beschikking bij een geitenboer (dus iets met geitenkaas komt al zeker op de menu ;-). Voor de rest doen we al het eten zelf in de vorm van een vegetarisch koud buffet. Groenten en fruit gaan we kopen bij Uilenbosch (zij leveren wekelijks die biologische groentenpakketen van lokale boeren).
We trouwen dan voor het gemeentehuis enkele dagen daarvoor in klein comité zodat we de dag van het feest tijd genoeg hebben om alles voor te bereiden.
M'n schoonbroer heeft een coverbandje en gaat ons van live-muziek voorzien.
Ik ga voor een hippie-chique tuniek-achtig kleedje met bloemetjes in m'n haar (als ik iemand vind dat dat in m'n haar krijgt) en m'n toekomstige een linnenbroek met hemdje om zo een volledig losse sfeer te creeëren. Ik ga ook op de uitnodiging zetten van "kostuum verboden" :) Uitnodigingen maak ik ook zelf.
We gaan dan al van 's middags beginnen feesten zodat het niet té laat 's avonds uitloopt.

Is er nog iemand dat een ecologisch trouwfeest plant en misschien nog goede ideeën heeft?

Marijke

Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1425

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-4-2010 10:22:02

Ik heb 't al geweten bij andere mensen, maar staat blijkbaar superveel over online ook.

http://www.muze.be/fairtradewedding/images/fairtradeweddingplanner.pdf
http://www.theperfectwedding.nl/groene-bruiloft.html

Erg nobel en extra uitdaging, véél succes er mee!!

Nele
6-11-2010
 Meld misbruik18-4-2010 12:58:59

Wij trouwen op 6 november... het was een zoektocht naar een biologisch traiteur maar het is gelukt! 't Recreatief uit Wilrijk (bovendien ook een sociale werkplaats)

voor de rest is de viering in een kapel en vlak er naast de feestzaal dus geen auto's
en op de uitnodiging zetten we de manieren op er 't openbaar vervoer te geraken

nog veel succes!

Katrien
2-10-2010
 Meld misbruik20-4-2010 23:17:31

BBQ aansteken: geitekaasje op stukje bruin boerenbrood en op BBQrooster waarop een alufolie ligt laten roosteren!! Dat met beetje balsamicovinaigrette en blaadje raketsla...
Dat is heeeeeeeeerlijk!!!!
Kan de traditionele oesterbar vervangen!!

Marijke

Meld misbruik21-4-2010 21:23:09

Mmm klinkt lekker :-) Die mevrouw (de boerin dus eigenlijk) kon ook veel dingen klaarmaken, ze stelde al een geitekaasterrine voor ('k weet nog niet wat dat inhoud, maar klonk wel goed) of geitenkaastaart, of geitenijs.... keuze te over dus :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...