TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annika
10-9-2010
|
19-4-2010 20:59:58
Yep, hier is het geen fritkraam maar een reuzenpan.
Van mij mogen ze gerust in jeans komen, maakt me niets uit. Ik heb als dresscode geformuleerd: kostuums en galakledij verboden
Zelf trouw ik ook niet in traditioneel trouwkleed en ventje ook niet in kostuum.
Doe gewoon waar je zelf zin in hebt, laat je niets bepalen door de mening van anderen of meeloperij, als je er zelf niet achter staat
|
|
Inge
26-6-2010
|
19-4-2010 21:23:18
bij ons ook geen uitgebreid eten aan saaie tafels maar direct een dansavond met hapjes waaronder mega wok en fritjes nadien!! ik heb ook zeker geen traditioneel trouwkleed en ook mijn ventje geen kostuum. doe je eigen ding! voel je je altijd het beste mee! hebben hier ook tegenkanting gehad maar heb er zelf nog ongelofelijk veel zin in! succes
|
|
Inge
26-6-2010
|
19-4-2010 21:23:22
bij ons ook geen uitgebreid eten aan saaie tafels maar direct een dansavond met hapjes waaronder mega wok en fritjes nadien!! ik heb ook zeker geen traditioneel trouwkleed en ook mijn ventje geen kostuum. doe je eigen ding! voel je je altijd het beste mee! hebben hier ook tegenkanting gehad maar heb er zelf nog ongelofelijk veel zin in! succes
|
|
Ellen
26-6-2010
|
19-4-2010 22:30:14
Hey Vanessa,
Ik hoor tegenwoordig echt heel vaak dat de meeste mensen een trouwfeest geven met frietkraam of hapjes. Ik ben er ook voorstander van. Wij trouwen ook met frietkraampje, maar ook andere simpele gerechten zoals videe, spaghetti, lasagne en dessertbuffet. Wij hebben dit natuurlijk ook wel wat gedaan om de kosten wat te drukken, maar ook omdat we op deze manier iedereen die we willen kunnen uitnodigen en niet moeten gaan selecteren wie wel of niet mag komen,wat wel leuk is! Geen receptie, iedereen op het feest! Nog veel succes met de voorbereidingen. En doe gewoon waar jij je goed bijvoelt, trek je zeker niets aan van anderen hun reactie!!
groetjes ellen!
|
|
An
26-3-2010
|
20-4-2010 7:39:06
Voor mijn ventje was het ook de 2e keer dat hij trouwde en zijn ouders hebben ook niks speciaals betaald (dat hoefde ook niet!!) Wij wilde ook geen feest met dure menu die misschien de helft van de mensen maar lustte... Wij hadden dus eerst een receptie met cava en hapjes, dan tomatenroomsoep met balletjes, dan frit met stoofvlees, videe met kroketten, hamburgers en sateetjes met jagersaus en koude groenten en dessertenbuffet. En we hebben van iedereen hele goede complimenten gehad dat ze liever simpel eten dan een dure menu!!! Het werd wel geserveerd in buffetvorm, niet in een fritkraam...
zeker doen wat je zelf wil!! (de rekening komt tenslotte ook naar jullie na de feest )
An
|
|
Astrid
11-9-2010
|
20-4-2010 11:16:10
Ik wil toch even zeggen dat eten aan tafels niet altijd saai moet zijn... Het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar zoals hier het 'traditioneel' gebeuren wordt aangekaart ben ik toch niet echt akkoord. Wijzelf geven ook eten aan tafels, maar ik ben er zeker van dat dat niet saai zal zijn. Heb ook al heel veel feesten gehad aan tafels... En mij nog nooit verveeld... Ik heb respect voor zowel mensen die trouwfuiven geven, als voor mensen die kiezen voor het eten aan tafels... graag ook omgekeerd... Dank.
Smaken (letterlijk en figuurlijk) verschillen nu eenmaal, ook situaties... en tenslotte moet je zelf je feest maken, met of zonder tafels...
Hopelijk word ik nu niet nagekeken...
Groeten,
Astrid
|
|
Odile
7-5-2011
|
20-4-2010 12:17:40
Ik sluit me aan bij Astrid: als je een goede tafelindeling maakt is het totaal niet saai. Bovendien kan het budgettair interessanter zijn om een menu te kiezen, ook omdat de traiteur of feestzaal heel gericht kan inkopen.
Wij hebben zitten twijfelen tussen een walking diner en "zittend" diner en uiteindelijk toch voor het laatste gekozen.
|
|
Sharon
4-9-2010
|
20-4-2010 13:42:56
hey
Mijn vriendin trouwt in juni en doet net hetzelfde als jullie.
Ik vind het een superleuk idee.
Geniet er maar van!
groetjes sharon
|
|
Annika
10-9-2010
|
20-4-2010 16:00:02
@ Astrid en Odile: absoluut waar hoor, maar gelukkig heeft iedereen een andere mening
Het enige wat zo zonde is dat sommigen hun eigen mening niet durven volgen omdat ze door "buitenstaanders" in een bepaalde richting worden gedwongen.
Ik zeg niet dat een "zittend" avondfeest saai moet zijn, een walking dinner kan misschien ook saai zijn, ligt ook aan meerdere factoren.
Enfin, ik volg mijn mening en dat zouden andere ook moeten doen
|
|
Véronique
31-7-2009
|
20-4-2010 19:40:46
Lieve Vanessa,
Ergens kan ik jouw schoonmoeder wel begrijpen. Je moet weten dat zij van een andere generatie is en waarschijnlijk veronderstelt dat een huwelijk gelijk staat aan 'je opkleden' = echte feestkledij aantrekken: staat dit voor haar gelijk aan 'in 't lang' gaan? Zoja, dan versta ik haar uitspraak! Ik kan me voorstellen dat het niet jullie intensie is om iedereen in suitekledij te laten komen op jullie dansfeest... Dus wat moet je schoonma dan wél verstaan hoe ze gekleed moet gaan? Ik zou dit toch niet zo kwaad opnemen, maar met haar even praten over hoe jullie het feest zien en hoe je verwacht dat iedereen gekleed zal gaan. 'Kalmte kan je redden', in dit geval! ;-)
|
|
Johan
|
22-4-2010 10:06:21
als 'goede herder' heb ik vorige maand nog een huwelijk mogen voorgaan (het was ook voor dit koppel niet hun eerste huwelijk), het was een mooie en evenwaardige (!) viering en na de viering was er ook een frietkraam: dit maakt het allemaal veel spontaner en gemoedelijker (niets moet, ieder gaar iets halen wat en wanneer hij/zij het wil) )en allicht ook veel goedkoper.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|