Nu Online
Momenteel zijn er 645 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

met wie gaat de bruidegom zijn pak kiezen?

20-4-2010 17:41:21
Is het normaal dat ik niet meemag van mijn schoonmoeder het pak gaan kiezen samen met de bruidegom? Of heb ik gewoon een schoonmoeder from hell?

stephanie
24-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 747

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik20-4-2010 17:46:35

Afgaande op je vorige bericht heb je gewoon een schoonmoeder from hell.
Je kunt natuurlijk heel sneaky alvast met je toekomstige iets gaan kiezen en dat hij daarna zogezegd met zijn moeder gaat? Het is dan wel zaak dat je de mensen van de winkel duidelijk maakt dat schoonmama niet mag weten dat jullie al eens geweest zijn...

Ann
10-7-2010
 Meld misbruik20-4-2010 18:00:16

Dag Stephanie!

Mijn schoonmoeder wou ook dat ik absoluut niet meeging... Hij mocht mijn kleed niet zien, dus ook zo andersom zei ze!
Maar ik wou hier controle over, stresskip da'k ben :-)
Mijn vriend heeft uiteindelijk mijn schoonmoeder overtuigd. Want ook hij wat dat ik mee ging kiezen.... Misschien kan het zo bij jullie ook? Laat je vriend haar overtuigen!

Zo weet je ook zeker dat hij bij jou past é.

Veel succes!
Groetjes
Ann

Kelly
18-6-2010
 Meld misbruik20-4-2010 18:19:53

Ik denk dat jullie voor jullie zelf moeten uitmaken of jullie al dan niet samen gaan kijken voor de kledij van de bruidegom. Wij vonden het ook beter om samen te gaan.
Op die manier voelde mijn vriend zich zekerder over zijn keuze en wist ik ook zeker of hij bij mijn kleed zou passen. Veel succes alvast! xx

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik20-4-2010 18:37:22

Goh, is 't niet voorbarig om alleen daarvoor je schoonouders te bestempelen als "from hell"? RELAX!
Mijn aanstaande wilt ZELF ni da'k mee ga, hij mijn kleed ni zien, dus andersom ook niet... Daarom is hij ook nog ni from hell. ;) Ik maak p voorhand al erg duidelijk wat ik mooi vind en wat echt niet, welke kleuren ik suggereer en welke helemaal verboden zijn.
Ook kan je staaltje van stof bruidsjurk meegeven?
Om eerlijk te zijn vertrouw ik mijn schoonmoeder minder qua smaak dan m'n verloofde, dus ben erg blij dat die voornamelijk met zijn getuige wil gaan, die toch ook geen slechte smaak heeft.
Ach, passende kledij is fijn, maar bijlange ni zoveel stress waard... gewoon op voorhand al veel instructies geven denk ik. Samen boekjes doorbladeren en commentaar geven, dan weet je ook snel welke hij mooi vindt en welke niet, en of je je echt zorgen moet maken. Ook zien dat je "zorgen maken" niet verwart met sterven van nieuwsgierigheid, aan jouzelf om uit te maken! ;)

Ben wel blij dat mijn ventje dan toch NI enige is die nog achter kostuum moet zien....

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik20-4-2010 18:53:36

Ik wilde zelf niet mee met mijn verloofde en zijn moeder! Ik wil dat het voor mij een even grote verrassing is als voor hem op onze dag! Ik heb aan mijn schoonmoeder wel een foto van mijn kleed getoond en gezegd welk kleur kostuum hij moest hebben. Ik vertrouw mijn ventje eigenlijk ook volledig, hij koopt altijd zelf zijn kleren, altijd trendy en zijn kostuum is blijkbaar ook iets trendy geworden. Ben er echt 200% zeker van dat hij er schitterend zal uitzien!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik20-4-2010 19:02:21

Ik ben samen met mijn man zijn kostuum gaan kiezen.
Mijn schoonmoeder zei nadien wel zuinigjes 'zo, en hij heeft jouw kleed nog niet gezien? En een zwart kostuum met een zwart hemd en bleke das, past dat wel?'
Nadien heeft ze haar mening toch moeten herzien! 1-0! LOL!

kristel
20-10-2010
 Meld misbruik20-4-2010 19:24:15

neen niet normaal
ik ben met men ventje zen kostuum gaan kiezen,

gewoon een normaal kostuum omdat hij normal zoiets nooit niet draagt,

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik20-4-2010 19:54:44

Ik kan me van mijn schoonmoeder niet inbeelden dat zij zich hiermee zou komen moeien. Ze zou graag meegaan als we dat zouden vragen maar uit zichzelf komt ze zich niet opdringen of zo.
Wat de bruidegom zelf betreft: ik ga toch meegaan zijn kleding uitkiezen. Als ik hem dat laat doen

Mila
5-6-2010
 Meld misbruik20-4-2010 19:57:54

Ik ben ook meegeweest. Schoonmoeder ook, maar die heeft haar mond niet opengedaan :-)

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik20-4-2010 20:09:22

Haha, bij ons is de schoonmoeder niet mogen meegaan :-)
Mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden en we zijn zijn kostuum gaan kiezen samen met zijn papa en stiefmoeder. En maar goed ook, want da zou niet goed gekomen zijn met zijn moeder erbij!! Maar ik ben ook zeker en vast meegeweest, ik vertrouwde het zaakje niet zonder dat ik erbij was ;-)

stefanie

Meld misbruik20-4-2010 20:16:21

hoi,

mijn vriend gaat met een vriendin van ons beiden zijn kostuum kopen, kiezen!
maaaaarrrrr dat moet hij zijn moeder nog vertellen!! hihi
de eerste en trouwens laatste keer dat zijn moeder meegeweest is heeft hij die kostuum jas één keer gedragen wegens veel te groot (jakkes) mijn ventje is groot en slank en staat best in aansluitende jas dus volledig verkeerde keuze met zijn moeder.
het voordeel is dat hij dit zelf ook goed beseft, dus laat ik het aan hem over om haar af te poeieren!! mocht ze kunnen ze regelt mijn trouw helemaal zelf, maar ze kan niet, want haar toekomstig schoondochter is niet op haar mond gevallen!
dus ga mee als je dat echt liever hebt!!!! je Niet laten doen !!!
schoonmoeders neem je erbij omdat je niet anders kunt das mijn moto!!

succes

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik20-4-2010 20:59:29

wij zijn samen onze kleedjes gaan kiezen, zijn we zeker dat ze bijeen passen. Op voorhand hadden mensen gezegd dat dat niet mag, maar wij maken er geen punt van en zijn achteraf gezien heel blij dat we met 2 zijn gaan kiezen, anders had ik waarschijnlijk een ander kleed gekozen (dit staat op nummer 1 naast elkaar, maar een ander op nummer 1 als ik dat van haar niet zou kennen...)
Doen waar jullie zin in hebben dus!

groetjes!

An
26-3-2010
 Meld misbruik21-4-2010 7:37:09

Mijn ventje is met mijn vader zijn kostuum gaan kiezen en ik mocht ook ni mee gaan, mocht zelfs ni weten welke kleur hij had gekozen... Maar hij had een goeie keus gemaakt, een mooi zwart pak met wit hemd, en het was spannend om elkaar die dag te zien want ik had mijn ventje nog nooit met kostuum gezien.

angela
2-10-2010
 Meld misbruik21-4-2010 8:14:40

Wij gaan gewoon samen een kostuum kiezen.

Lien
7-5-2010
 Meld misbruik21-4-2010 8:40:39

ik was eerst niet van plan mee te gaan, maar mijn ventje wou absoluut dat ik mee ging kiezen, dus ik ben wel meegeweest, samen met mijn schoonma
hij heeft wel mijn kleed nog niet mogen zien hoor ;-)

Mieke
14-11-2009
 Meld misbruik21-4-2010 9:30:15

Wij zijn gewoon met ons tweetjes geweest en niemand heeft hier iets van gezegd. En nee, hij heeft mijn kleed ook niet mogen zien...
Het is toch jullie trouwfeest en niet dat van je schoonmoeder. Als jouw vriend wil dat je meegaat, dan ga je toch gewoon mee. Je bent volwassen genoeg om dit zelf te kiezen.

Hoi Yee

Meld misbruik21-4-2010 10:15:01

Niet abnormaal eigenlijk... Traditie gezien mogen de bruidegom en de bruid mekaars kledij niet zien.
Maar daar beslissen jullie zelf over natuurlijk.
Ik was ook niet meegemogen en maak me daar constant zorgen over! Maar ja

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik21-4-2010 10:15:36

Ik mocht van haar ook niet mee eerst.
Maar het is mijne trouw, dus ik beslis!
En ik vertrouwde haar smaak ook niet!
Al maar een geluk dat ik mee gegaan ben, het is prachtig gewoon!

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik22-4-2010 10:40:40

Mijn schoonmoeder wou ook dat ik niet meeging, en mijn man ook niet. Maar dan heb ik het toch zo kunnen draaien dat ik wél meekon. Ja, weet je: het is uiteindelijk ook wijzelf die zijn kostuum betalen. Zijn ouders wilden dat niet doen. Ik heb dat eens tegen mijn schoonmoeder gezegd: "als je mee wil gaan, ga je dan ook betalen?!" en toen heeft ze wijselijk gezwegen en mijn punt begrepen :).

Nancy
16-7-2010
 Meld misbruik22-4-2010 12:51:01

Normaal ging mijn verloofde samen met zijn zus kleren gaan kopen .
Maar ik twijfel een beetje of hun keuze ook wel mijn smaak gaat zijn ...
Dus hebben wij beslist om gewoon samen te gaan ; mijn toekomstige en ik .
Veel succes in elk geval !

Sofie
21-8-2010
 Meld misbruik9-5-2010 14:56:40

fiogf49gjkf0d
Ha mijn schoonmoeder is niet mee geweest, mijn ouders wel mijn vader had ook een kostuum nodig.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info