TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
elke
10-7-2010
|
22-4-2010 20:48:30
Hoi Kim,
Dat is wel heel jammer!
Wij willen ook dat alle mannen hetzelfde kostuum dragen (ook donkergrijs). Daarom is iedereen gewoon hetzelfde kostuum gaan huren. Zo voelt niemand zich verplicht om een kostuum te kopen waarvan hij de kleur niet mooi vindt.
Kan je dit niet nog proberen te regelen? Kan je scchoonvader zijn bruin kostuum nog voor andere gelegenheden dragen of wil hij het per sé aandoen op jullie huwelijk?
Veel succes ermee!
|
|
ANNELIES
21-5-2010
|
22-4-2010 20:54:13
Ik heb aan niemand gevraagd om een bepaalde kleur te dragen, persoonlijk vind ik dat ook niet belangrijk, zolang mijn vriend en ik maar samen passen. Als jij er echt zoveel belang aan hecht zou ik er toch eens over praten met je schoonouders, dan vinden jullie wel een oplossing! groetjes
|
|
Natasha
23-7-2010
|
22-4-2010 22:14:29
wij hadden ook iets van iedere doet zijn zin maar in dezelfde kleurtinten te blijven en iets wat bij de mama's ging. We waren er toch uit geraakt dat bruin bij ons het mooiste zou zijn. Wij hadden dan ook gedacht om er een accessoire groen in te steken omdat dit in onze hele trouw voorkomt. Nu kwam mijn schoonpa met een blauw iets af. Gelukkig had mijn pa nog geen hemd en das en hebben we dan ook maar in de blauwtint iets gekozen. Ook al had ik graag het groene aspect ook in de kledij laten terugkomen, jammer dus. heb er ook enorm op gevloekt en voelde me ook net als jij. Huren was voor de papa's geen optie, daar ze 2 verschillende types zijn en de één er toch niet op zijn gemak in zou zijn. Jammer want dat was ons eerste idee en zou het gemakkelijkste geweest zijn. Nu zitten de getuige van mijn vriend en de man van mijn getuige in de problemen want die hebben geen bruin kostuum...ik verwacht nu ook niet dat ze zich speciaal op kosten gaan jagen voor die ene dag. Dus het enige wat overblijft is er mij bij neer leggen vrees ik. Ook al zal het niet zo mooi zijn op de foto's. Met de verschillende kleuren, maarja.....
|
|
lesley
12-6-2010
|
23-4-2010 7:55:34
blijkbaar is er toch overal iets met ouders/ schoonouders en hun kleding.
bij ons begon het al toen mijn vriend thuis ging vertellen dat we gingen trouwen, je moet dan rekenen dat wij al 14 jaar samen zijn en ondertussen 2 dochters hebben samen, maar de schoonouders vonden dit echt niet kunnen.
één van de twistpunten was het feit dat wij gevraagd hadden om iets deftigere kledij te kopen dan dat zij anders dragen. wij hebben nooit gezegd dat dit duur moest zijn, trouwens in c&a of zo vind je ook deftige kledij voor weinig geld. ( mijn schoonmoeder slaagt er wel in om naar het communiefeest van onze dochter te komen met een broek aan die volledig gescheurd was tussen haar benen !? en op de begrafenis van een familielid had ze een broek aan die veel te wijd en te lang was voor haar met als effect dat ze dus gewoon over haar eigen broekspijpen valt! ) dit zijn maar 2 voorbeelden van hoe ik kan aantonen dat zij absoluut geen belang hecht en ook geen idee heeft van wat kan en niet kan.
zij wouden dus voor de trouw niets nieuws kopen en ook niet huren. ze hebben dan ook nog op allerlei mannieren dwars gelegen met als resultaat dat ze nu al enkele maanden niet meer spreken tegen ons omdat wij ons huwelijk door zetten. gemakkelijk voor ons want nu zijn ze gewoon niet meer welkom op ons huwelijk en moeten ze ook geen nieuwe kledij kopen, alles opgelost op dat vlak.
toen begon mijn vader dwars te liggen over zijn kledij, hij wil geen pak kopen of huren dus hier maak ik geen probleem van, ik heb dan gezegd van koop je een mooie deftige zwarte jeans in een boetiek en je bent even goed gekleed als in een pak. zo gezegd zo gedaan. toen was het over een das, ook hier heb ik in toegegeven dan over het hemd en toen heb ik mijn been stijf gehouden, er wordt een hemd gedragen. ik vind dat ik op alle gebied al heel soepel ben geweest, niemand is verplicht geweest om iets te kopen dat ze achteraf niet meer kunnen dragen, niemand heeft zich aan een bepaalde kleur moeten houden. het enige dat ik vraag is dat ze op een deftige manier komen.
maar allé nu dat allemaal achter de rug is kan ik terug beginnen uitkijken naar mijn dag!
|
|
Liselotte
25-6-2011
|
23-4-2010 9:41:37
Hey Kim!
Jammer dat je schoonouders zo moeilijk doen!
Ik zou zeggen, praat er met hen over, of laat eerder je toekomstige een opmerking maken :)!
Ik vrees ook serieus voor de kledij van mijn schoonouders!
Ik heb de foto's gezien van mijn verloofde zijn broer, en daar droeg mijn schoonmoeder het lelijkste kleed dat je je kan voorstellen! Ze was nog geen 50, maar leek er wel 70 mee!
Verschrikkelijk! Mijn schoonzus vertelde me dat ze gevraagd had gewoon iets moois aan te doen. Mooi wil niet zeggen duur, maar dat had mijn schoonmoeder mis verstaan. Ze had het duurste genomen, manmanman!
Ik heb haar al subtiel gezegd dat ik met haar ging gaan winkelen voor een mooi kleed!
Ik ben blij dat ze zei dat ze dat wel zag zitten.
Succes zou ik zeggen en probeer je er niet teveel in op te jagen :)!
Liselotte
|
|
evy
1-3-2009
|
23-4-2010 10:34:39
Kijk...ik ga hier vast wel heel erg veel commentaar op krijgen, maar ik vind niet dat je iemand kan verplichten om een bepaalde kleur van kledij te kopen, tenzij je het zelf betaald.
Bij ons mocht iedereen dragen wat hij wou en ja, ook dat paste allemaal leuk samen! Niemand wist wat de andere ging dragen, ook ik niet.
Moest men mij vragen om iets in het zwart te kopen, ja sorry, dat doe ik niet, want ik draag nooit zwart!
Uiteraard is het jullie huwelijk, jullie feest, maar dat gaat niet minder leuk zijn omdat niet iedereen dezelfde kleur kledij draagt hoor!
|
|
Kelly
4-6-2011
|
23-4-2010 13:30:27
Schoonouders... Het is toch een ras apart he...
Zo kwam ik goed overeen met mijn schoonmoeder.. Totdat ik verloofd ben... Plots kreeg mijn verloofde een telefoon dat hij alleen moest langskomen want dat ze er eens mee moest babbelen.
Hij heeft daar nen hoop verwijten gekregen dat wij ons te goed voelen voor de familie van haar (terwijl ik héél graag met die familie optrek), maar probleem was dus voor haar dat we niet iedereen gaan vragen van die familie (mijn verloofde heeft 25 neven en nichten, dus dan de aanhang nog, sorry dat is te kostelijk voor ons en we zien die 1x per jaar) maar wel naaste vrienden laten komen. Awel dan moeten ze maar mee betalen, dan hebben ze beslissingsrecht...
Ook gingen we er teveel tralala van maken... Een avondfeest (BBQ) en dansfeest met dessert, onze auto's zijn van vrienden, dus moeten we niets voor betalen, en we eisen NIETS qua kledingdracht. Wel is er, gezamelijk beslist om de mannen in een gehuurd kostuum te steken. Gewoon voor hun kostenplaatje te drukken. Ze hebben alle 4 geen (nieuw) kostuum in kast hangen, dus als ze één moeten kopen, zijn ze toch direct 200euro kwijt... Dus nu zijn ze gesteld voor 75 euro...
Ik heb ook schrik van haar kledij en vooral haar inbreng naar mijn verloofde toe (naar zijn kostuum), wil eigenlijk mee gaan kiezen, maar aan andere kant wil ik ook verrast zijn die dag.....
|
|
Carolina
1-8-2009
|
23-4-2010 14:20:05
Maak je er niet druk in. In vind het al ferm dat ze allemaal een kostuum willen dragen.
Wij waren al blij dat m'n man z'n getuige een hemd aanhad!
Het gaat om jullie hé. Niet diegene die erond staan. En neem nu dat ze een mottig kleed aan hebben, des te langer ga je daar nog mee kunnen lachen.
Vorig jaar zijn we naar een trouw geweest waardat de vrouwen van de suite allemaal een chique suitekleed droegen. Awel ik vond dat maar niks. Het was precies te chique, zij waren het niet meer. Ik kreeg het gevoel van toneeltje spelen.
Ik heb liever dat iedereen aanheeft wat hij/zij wil en zich zo goed voelt.
groetjes, Carolina
|
|
Stephanie
26-6-2010
|
23-4-2010 14:55:08
Hey! Ik heb hetzelfde voor: ik vroeg aan alle mannen om een kostuum in 1 kleur aan te doen (een donker kostuum, gelijk welke kleur: zwart, grijs, blauw, bruin, maakt niet uit), maar zelfs DAT bleek te moeilijk! Mijn eigen vader heeft nu zelf een bleke broek en een donkere jas en mijn schoonvader zijn militair kostuum. Ook heb ik bakken gezaag over mij gekregen ivm de dresscode voor de vrouwen: ik vroeg dat ze ofwel een jurkje of een rokje zouden aandoen. Amai! Dat was ook moeilijk ze!!! Ik vond het heel vervelend om al dat gezaag te moeten aanhoren. 't Is mijn trouw en niet de hunne en dat ze gewoon eens doen wat gevraagd wordt, zeker als het niet extreem moeilijk of kostelijk is... Ik vind dat een beetje getuigen van weinig respect. Groetjes! Stephanie
|
|
hannelore
28-8-2010
|
23-4-2010 18:52:54
niet speciaal gericht op de topic starter, maar in het algemeen....
ik lees hier al even dit forum en snap met de beste wil van de wereld NIET waarom het zo belangrijk is dat alles bijeen past, dat het een bepaalde kleur is, lang of kort, kleed of broek, zwart of bruin. waarom? ik meen het, waarom willen jullie dat zo graag?
ik hoor dan meestal "voor de foto's". Ik heb liever foto's waar de mensen die ik graag zie eruit zien zoals ze er meestal uitzien en waarop ze zich gemakkelijk vinden,
ik wil ook toch vooral foto's van mij en de bruidegom, én eeen groepsfoto met iedereen (dat toch nooit allemaal bij een gaat passen)
leve de kakafonie.
|
|
Odile
7-5-2011
|
23-4-2010 19:46:24
Wij hebben heel bewust voor een dresscode gekozen omdat je anders toch de vraag krijgt: Wat moet ik aan? en ook om te vermijden dat er mensen in een jogging zullen komen (geloof me, er zijn er echt die dat dus doen, aaaargh).
Ik weet dat veel mensen het bezwaarlijk vinden om een dresscode te geven, maar wij vinden dat als wij alle moeite doen om er mooi uit te zien, onze genodigden die moeite ook mogen doen.
Komt nog bij dat zowel Lief als ik uit een milieu komen waar etiquette zeer op prijs gesteld wordt. Dat bedoel ik niet hautain (hoewel dat mss zo overkomt), maar juist daarom hebben we die dresscode ook ingesteld, zodat niemand zich ongemakkelijk voelt omdat hij/zij overdressed dan wel underdressed is.
|
|
Annika
10-9-2010
|
24-4-2010 11:32:20
Ik sluit me aan bij Hannelore, ik maak me er absoluut niet druk wie wat draagt.
Ik wil juist zelf dragen waar ik me goed en gemakkelijk in voel, idem voor het ventje en dat verwacht ik ook van de rest van de familie en de genodigden 's avonds.
Bij ons is er wel een dresscode op de uitnodiging: Kostuums en galakledij strikt verboden
Mijn collega is vorige week naar een bruiloft geweest waar de heren van de suite allemaal een zwart kostuum droegen. Hij vond dat wel sjiek en indrukwekkend.
Maar ieder zijn mening ... gelukkig maar.
|
|
Tineke
10-7-2010
|
25-4-2010 10:34:19
Hello Allemaal,
Ik sluit me aan bij Hannelore.
Wij hebben ook altijd gezegd dat de mensen van de suite iets moeten aandoen waar ze hun goed in voelen.
Mijn getuige en de vrouw van mijn ventje zijn getuige doen een suitekleed aan. De ene blauw en de andere Roos. Zijn zus een gewoon kleed. Dit in het paars
Ons moeder die gaat iets met linnen grijs wit zwart en een broek aandoen en mijn schoonmoeder wist het nog niet.
De mannen hebben nu wel (zonder dat het moest) afgesproken om hun kostum te gaan huren. Dit wouden ze zelf.
Ik vind het belangrijk dat ze zich goed en gemakkelijk voelen die dag ipv dat ze daar ongemakkelijk en viesgezind rond lopen.
Het is natuurlijk wel zo dat het uw eigen feest is en dat je daarover zelf de keuzes moet maken. Een geluk dat we allemaal een beetje verschillend zijn of we zouden allemaal hetzelfde feest hebben, ...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|