Nu Online
Momenteel zijn er 555 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

handgeschreven versus gedrukt

25-4-2010 21:12:37
hallo,

Ik vroeg mij af, nu we onze enveloppen hebben voor de uitnodigingen, wat er gedaan wordt voor de adressen.
Schrijven jullie die allemaal met de hand? Of drukken jullie dit op de envelop (al dan niet met etiket)?

Bij ons past het beter in de stijl van onze uitnodigingen moesten we die drukken op de envelop (dit gaat, dus dat is geen probleem).

wat is jullie gedacht daarvan?

Een nieuwsgierige bruid :-)

Eva
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 702

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik25-4-2010 21:22:22

ik heb de enveloppes toch maar met de hand geschreven omdat ik het net dat tikkeltje specialer vind.150 enveloppes, een uurtje werk gehad. Je kan het ook drukken op etikettten maar dat vind ik wat minder persoonlijk.Maar uiteraard is dat jullie keuze.

Groetjes,

Kristien

funfoto

Meld misbruik26-4-2010 6:59:59

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik26-4-2010 7:50:32

Weet nog ni, gedrukt is wsl meer de stijl van onze uitnodiging, toch heb ik reek kalligrafiepennen geleend van m'n moeder, ga me al wat oefenen in mooie font en dan zal ik VELE uren werk hebben, maar ach... , wie weet geef ik 't op en dan wordt 't toch gedrukt :).

Anke
19-6-2010
 Meld misbruik26-4-2010 8:09:27

Ik had 250 uitnodigingen, wij hebben een gepersonaliseerd etiket gemaakt...

Philip
10-9-2010
 Meld misbruik26-4-2010 9:08:02

Haykes!

Ik vind toch dat het met de hand geschreven moet zijn.
Wij hebben wel geen 250 adressen te schrijven,
een 100-tal zal volstaan bij ons... Misschien zou ik het ook niet zien zitten om 250 stuks te doen...

Groetjes

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-4-2010 9:48:25

handgeschreven is inderdaad persoonlijker,
maar past niet echt bij onze uitnodiging!

Ik heb ook geen zin om 170 adresseringen met de hand te schrijven

Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik26-4-2010 9:57:45

Handgeschreven.

Gwen

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik26-4-2010 10:34:53

Heb daar ook over getwijfeld, maar handgeschreven is toch persoonlijker vind ik! Maar als 't bij de stijl past, waarom dan geen etiket he :-)

Erika
2-7-2010
 Meld misbruik26-4-2010 11:39:16

Wij printen de adressen op de envelop. Wij hebben een moderne uitnodiging, dus ik vind dat beter passen en ook netter.

liesbeth
21-8-2010
 Meld misbruik26-4-2010 11:48:58

We printen de adressen op de enveloppen.
Ik vind dat ik niet het meest geweldige handschrift heb en ik ben linkshandig waardoor je sneller door de inkt veegt. Mijn vriend zag het ook niet echt zitten om alles met de hand te schrijven.
Bij printen hoef je je geen zorgen te maken of je al dan niet recht schrijft en dergelijke, je kan het lettertype nog kiezen en het gaat het pak sneller.

groetjes!

ps respect voor diegenen die het toch met de hand doen :-)

Annika
10-9-2010
 Meld misbruik26-4-2010 18:31:40

Ik ga ze ook drukken. Ik vind het netter en heb echt een lelijk geschrift.

Vorig jaar een handgeschreven uitnodiging gehad van iemand. Ook met een kaligrafiepen en het trok op niets...als je zoiets doet moet je het wel fatsoenlijk doen en eerst wat oefenen. Dit zat vol met vlekken, liep scheef en ging van groot naar klein en terug. Lachwekkend eigenlijk maar ik zou het liever niet aan de hand hebben met mijn uitnodigingen.

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik26-4-2010 19:01:04

Volgens de etiquette horen enveloppen voor (huwelijks)uitnodigingen, ongeacht de stijl, handgeschreven te zijn.

KarinW
22-5-2010
 Meld misbruik26-4-2010 20:24:01

Ik heb etiketten gedrukt met handgeschreven lettertype en heel eerlijk zo goed als niemand kijkt nr de envelop Ze zijn vooral erg nieuwsgierig nr de kaart zelf
Grtjs

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik26-4-2010 21:41:19

iedereen heeft hier blijkbaar een andere mening over, maar toch allemaal bedankt voor jullie reactie
Wat de etiquette zegt, daar heb ik lak aan!

Aangezien het ons huwelijk is doen wij wat we willen en vinden het beide beter (en mooier) met de adressen geprint op de envelop! voila!

groetjes

Bie
10-7-2010
 Meld misbruik27-4-2010 19:02:38

180 enveloppen geschreven met de hand. Daar ben je wel ettelijke dagen mee zoet

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info