Terug naar overzicht
Als je je doopbewijs nog niet binnengebracht hebt, je geboortebewijs. Verder normaal gezien niets.
Ik bedoelde dus doopbewijs, niet geboortebewijs :o)
Hallo, Wij hebben toen enkel ons misboekje meegenomen, doopakte heeft hij zelf aangevraagd. Enkel moet je weten waar je bent gedoopt maar normaal is dat geen probleem denk ik.:-) Gwen
Beste Jennifer, Bij ons is de diaken zelf op zoek gegaan naar de bewijzen van onze doop en vormsel. Wij hadden niks bij, zelf geen boekje. Maar onze eerste afspraak lag verder af van onze huwelijksdatum dan de uwe. Bereid u vooral voor op vragen zoals waarom je ervoor kiest om voor de kerk te trouwen!! succes
De doopakte zoekt de priester zelf op a.d.h.v. het misboekje van jullie ouders (daarin staat de datum waarom je gedoopt bent en voor welke parochie). Wij moesten enkel dit meebrengen. Pas bij de 2de afspraak werd het misboekje ingekeken en besproken.
Ik heb tot nu toe alles per email gedaan,zelfs men misboekje had ik doorgestuurd om te lezen. Hij vond het heel mooi en zinvol, mits een paar kleine aanpassingen. We trouwen pas twee oktober en hebben nog wel even tijd om langs te gaan he.