Terug naar overzicht
Hoi Patricia, Je kunt voor nog eens voor de kerk trouwen indien jullie vorige partners overleden zijn, anders wordt het heel moeilijk. Een alternatieve viering kan natuurlijk wel maar dat wordt dan niet in het kerkelijk huwelijksregister bijgeschreven. Voor meer info kijk je het best even op http://www.elfri.be/scheiden-voor-de-kerk .
Hoi Patricia, Wij trouwen op 08-09-10 ook beiden voor de tweede keer wij kozen voor een alternatieve viering, in de tuin van het kasteel van geraardsbergen, met rent a priest deze viering mag je zelf uitwerken en regelen zoals je het zelf wil, met jou teksten, jou muziek, al dan niet katholiek of zonder de kerk er bij te betrekken kortom JULLIE viering. Wij willen er ook iets uniek van maken en zijn daar al een heel stuk in op weg nog 132 dagen te gaan, ik kan niet wachten groetjes Katty
hey katty Spannend he ja had ook al gedacht aan rent a priest ...ik geef je mijn email kunnen mss zo via msn wat bespreken daarover !! patricianeefs@msn.com Kijk er al naar uit wanneer je me toevoegd. xx patricia
Hoi odille , vreesde er al voor.. maar heb een tip gehad over rent a priest en dan is het ook net echt he .. Heel erg bedankt voor je lieve tip!! Vele groetjes , Patricia
Hallo, wij trouwen ook voor met rent-a-priest, zij het dan voor de eerste keer :). Volledig je eigen viering en je kan ook kiezen waar de viering zou plaatshebben. Ik vind het echt een aanrader. Succes
Hallo katrien, Ja is idd een heel goed alternatief!! Ik wens je een onvergetelijke dag want het is niet meer zo lang he !!
Maar je kan ook in de kerk een viering doen! Ik heb dat onlangs meegemaakt. Dat heet dan een 'vriendschapsviering'. Dit wordt dan niet ingeschreven in de huwelijksregisters van de kerk en ook kan je niet drinken van de beker e.d., maar je hebt wel een viering.
Hey, Als lesbisch koppel kunnen wij ook niet officieel trouwen voor de kerk, maar wij hebben wel een bekende priester aangesproken, en kunnen op die manier toch een viering doen in de parochie waar wij beiden in het jeugdkoor zitten. Het wordt niet ingeschreven in het huwelijksregister, en de priester mag niet uitspreken dat we gehuwd zijn voor de kerk&God, maar voor de rest is alles hetzelfde. Wij hebben ook niks verbloemd als "vriendschaps-" of "dankviering" maar hebben het in ons misboekje gewoon over ons huwelijk en trouwringen enzo. Ook de communie kan gewoon, en wij mogen ook gewoon van de beker drinken, zonder enig probleem! Veel is wel afhankelijk van de priester die je treft, al zal dat bij en tweede huwelijk waarschijnlijk minder gevoelig liggen dan bij holebikoppels voor de meeste priesters! groetjes, Karolien