Nu Online
Momenteel zijn er 410 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips welkooooom !!

26-4-2010 21:38:43
Hallo bruidjes en bruidegommen,wij trouwen volgend jaar juli 2011 maar wil toch een goede voorbereiding en wil er iets speciaals van maken ...het is voor ons allebei de 2 de keer,maar daarom moet dat niet minder zijn!!
Heeft er iemand tips misschien?
Wie is er op de hoogte van of je voor de 2 de keer kunt trouwen voor de kerk?
Vele groetjes
xx

patricia
2-7-2011
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1228

Odile
7-5-2011
 Meld misbruik26-4-2010 23:06:32

Hoi Patricia,
Je kunt voor nog eens voor de kerk trouwen indien jullie vorige partners overleden zijn, anders wordt het heel moeilijk.
Een alternatieve viering kan natuurlijk wel maar dat wordt dan niet in het kerkelijk huwelijksregister bijgeschreven. Voor meer info kijk je het best even op http://www.elfri.be/scheiden-voor-de-kerk .

katty
8-9-2010
 Meld misbruik27-4-2010 8:34:58

Hoi Patricia,

Wij trouwen op 08-09-10 ook beiden voor de tweede keer
wij kozen voor een alternatieve viering, in de tuin van het kasteel van geraardsbergen, met rent a priest
deze viering mag je zelf uitwerken en regelen zoals je het zelf wil, met jou teksten, jou muziek, al dan niet katholiek of zonder de kerk er bij te betrekken kortom JULLIE viering.
Wij willen er ook iets uniek van maken en zijn daar al een heel stuk in op weg
nog 132 dagen te gaan, ik kan niet wachten

groetjes
Katty

patricia
2-7-2011
 Meld misbruik27-4-2010 12:13:46

hey katty
Spannend he ja had ook al gedacht aan rent a priest ...ik geef je mijn email kunnen mss zo via msn wat bespreken daarover !! patricianeefs@msn.com
Kijk er al naar uit wanneer je me toevoegd.
xx patricia

patricia
2-7-2011
 Meld misbruik27-4-2010 12:15:30

Hoi odille , vreesde er al voor.. maar heb een tip gehad over rent a priest en dan is het ook net echt he ..
Heel erg bedankt voor je lieve tip!!
Vele groetjes ,
Patricia

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik27-4-2010 12:57:22

Hallo,
wij trouwen ook voor met rent-a-priest, zij het dan voor de eerste keer :). Volledig je eigen viering en je kan ook kiezen waar de viering zou plaatshebben. Ik vind het echt een aanrader. Succes

patricia
2-7-2011
 Meld misbruik27-4-2010 14:48:01

Hallo katrien,
Ja is idd een heel goed alternatief!!
Ik wens je een onvergetelijke dag want het is niet meer zo lang he !!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-4-2010 19:48:49

Maar je kan ook in de kerk een viering doen! Ik heb dat onlangs meegemaakt. Dat heet dan een 'vriendschapsviering'. Dit wordt dan niet ingeschreven in de huwelijksregisters van de kerk en ook kan je niet drinken van de beker e.d., maar je hebt wel een viering.

Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik28-4-2010 21:37:42

Hey,

Als lesbisch koppel kunnen wij ook niet officieel trouwen voor de kerk, maar wij hebben wel een bekende priester aangesproken, en kunnen op die manier toch een viering doen in de parochie waar wij beiden in het jeugdkoor zitten.
Het wordt niet ingeschreven in het huwelijksregister, en de priester mag niet uitspreken dat we gehuwd zijn voor de kerk&God, maar voor de rest is alles hetzelfde. Wij hebben ook niks verbloemd als "vriendschaps-" of "dankviering" maar hebben het in ons misboekje gewoon over ons huwelijk en trouwringen enzo. Ook de communie kan gewoon, en wij mogen ook gewoon van de beker drinken, zonder enig probleem!

Veel is wel afhankelijk van de priester die je treft, al zal dat bij en tweede huwelijk waarschijnlijk minder gevoelig liggen dan bij holebikoppels voor de meeste priesters!

groetjes,
Karolien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...