Nu Online
Momenteel zijn er 361 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

2 feesten

29-4-2010 9:39:15
Dag bruidjes!

Mijn verloofde en ik hebben besloten om een klein feest te geven.
Klein maar fijn!
Het probleem is dat ik een immens grote familie heb.
Mijn ouders waren beide met 11 thuis en die hebben allemaal minstens 2 kinderen, om nog maar te zwijgen van hun kinderen.
Mijn moeder stelt voor om twee feesten te geven.
1 voor de mensen die we op de dag zelf heel graag zouden willen zien en een ander feest voor mijn familie.

Het eerste feest staat al vast! We hebben beslist om niet meer dan 100 mensen uit te nodigen. Daar zijn enkel 4 mensen van mijn familie uitgenodigt (mijn meter en haar 3 kinderen + partners).
Voor mijn liefje is wel iedereen van zijn familie welkom. Ze zijn in het totaal maar met 5!

Mijn ouders stelden voor om voor het tweede feest een bbq in de tuin te geven. Ze hebben ook gezegd dat zij alles gingen betalen. Niet dat dit hoeft, maar das natuurlijk wel een pluspunt :)!

Mijn vragen:
* heeft iemand van jullie ook twee feesten?
* volgen die feesten elkaar vlug op? Wij trouwen nl 25/6/2011... is het dan beter dat we het andere feest de week erna houden, of meer tijd tussen laten?
* Zorg ik voor verschillende uitnodigingen?
* ik zou graag hebben dat enkel nonkels en tantes in de kerk aanwezig zijn, hoe kan ik op de uitnodiging schrijven dat we de 26ste trouwen, maar dat ze op een andere dag mogen komen feesten!?¨
* Mijn ouders komen niet zo goed overeen met mijn vriend zijn ouders... vraag ik zijn ouders ook op het tweede feest? Mijn mama haar argument zal wel zijn: "ze gaan niemand kennen"
* aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh HELP!

Liselotte

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 530

Katrien
15-5-2010
 Meld misbruik29-4-2010 10:26:40

Goh, heel raar. Uiteindelijk zou je dit tweede feest enkel en alleen maar houden voor jouw familie als ik het goed begrijp. Dat vind ik echt wel een beetje vreemd.
Op zich wordt het wel vaker gedaan, twee feesten: of een aparte receptie of fuif, of kleine bbq, maar dan wel voor meerdere mensen als alleen eigen familie.
Misschien gaat het niet, maar ik zou er dan voor opteren om op dezelfde dag de familie uit te nodigen voor een brunch of lunch of receptie en hen dan niet te laten komen naar het feest. eventueel kan je dan nog anderen hiervoor ook vragen (zoals collega's bv).
Dan maak je idd twee uitnodigingen, dit zal sowieso nodig zijn. Ik vind wel niet dat je moeder kan verwachten dat je schoonouders niet worden uitgenodigd. Het is hun zoon ook dat trouwt hé. Ik zou ze uitnodigen, misschien willen ze zelf niet eens komen...

Om het kort te houden :). Volgens mij ben je het jezelf moeilijk aan het maken door voor iedereeen goed te willen doen. Denk eens na over wat je zelf echt wil. Dat is veel belangrijker dan een immense familie uit te nodigen. Ik heb ook maar een hele kleine familie, dus ik heb dit probleem niet. Mijn aanstaande wel, en wij hebben gekozen voor het 'alles of niets' principe. Ofwel komen ze naar het feest, ofwel niet. Wij voorzien niets apart.

Succes!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik29-4-2010 10:57:20

Hallo,

Begrijp het! Wat ik zou doen.
Geef een beperkt avondfeest voor wie je er ECHT bij wil, wij waren met 67 voor het eten, ik geef dan liever alles aan mensen die ik er ECHT zelf bijwil,d an beetje aan iedereen.
Voor receptie waren we met een pak meer.
Geef een uitgebreide receptie & derachter beperkt avondfeest hé.
2 feesten zou ik niet doen hoor, dat is wat raar.
Succes
Marieke

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik29-4-2010 11:11:38

Kan je niet voor iedereen de BBQ doen? Dat komt dan toch zowat op hetzelfde uit?
Wij trouwden op vrijdag, hadden dan ook ons avond-en dansfeest voor familie en vrienden. Op zaterdag rustten we uit en haalden we het gerief voor de receptie op zondag. Op zondag was het receptie voor mijn collega's en verdere vrienden (bv. meiden van de middelbare school) en onze buren (omdat die op vrijdag al een ander trouwfeest hadden en zo toch nog 'iets' hadden). Wij hadden dus een heel feestweekend, wat wel leuk was! Ook kon ik dan 2x mijn kleed aandoen. Op maandag vertrokken we op huwelijksreis en dat was wel nodig om flink uit te rusten!

Joke
19-6-2010
 Meld misbruik29-4-2010 11:17:00

Hallo Liselotte,

Wij doen wel twee feesten. Beetje om dezelfde reden als bij jullie: een heel grote familie.

Wij trouwen en eten uitgebreid, enkel met de dichte vrienden en ooms en tantes. De week erna doen we een tuinfeest voor alle andere andere vrienden en de neven en de nichten. Onze ouders en broer/zus komen naar beide feesten.

We maken ook twee uitnodigingen. Op de ene staat dat we gaan trouwen, op de andere dat we een feest geven omdat we getrouwd zullen zijn. Het vraagt wel veel meer organisatie, maar het zorgt ervoor dat we wel een intiem huwelijk hebben en geen massa gebeuren. Dat was wat we graag wilden.

Ik denk dat je zo creatief kan zijn als je zelf wilt. Veel succes!

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik29-4-2010 11:36:45

ik kan erin komen dat het onbetaalbaar is als je een grote familie hebt maar wat ik me wel afvraag is als je mama dan toch alles wil betalen voor haar familie voor de bbq waarom neemt ze dat geld dan niet en geeft ze dit voor het gewone avondfeest zodat iedereen op één feest kan komen. voor haar maakt dat dan toch niet uit of ze nu een bbq trakteert of gewoon die mensen trakteert op het avondfeest!
wij hebben gewoon grenzen gesteld en ikzelf had hier geen probleem mee, mijn vriend iets meer maar wij hebben enkel de mensen uitgenodigd die we er echt bij wilden en dit voor het avondfeest en verdere familieleden van mij zijn niet uitgenodigd, noch voor het avondfeest noch achteraf.

Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik29-4-2010 11:52:23

Dankje iedereen voor jullie eerlijke antwoorden!

Om op een paar vaar jullie vragen/opmerkingen te antwoorden moet ik er eerst bijzeggen dat mijn papa gezondheidsproblemen heeft.
Hij kan onmogelijk een hele dag meevolgen, daarom trouwen we in de namiddag voor de kerk en geven we een avondfeest dat vroeg begint.
Een receptie is dus niet echt mogelijk op de dag zelf. De tijd die er tussen de kerk en het feest is, zal hij naar huis gaan om uit te rusten.
Ik wil hem er zoveel mogelijk bij, das voor mij heel belangrijk!

Ik vind het gewoon verschrikkelijk moeilijk om een lijn te trekken. Wie wel en wie niet?
Als ik ze allemaal wil uitnodigen is het meer dan 100man. Onze menu kost 85euro per persoon, wat het voor mijn ouders onmogelijk maakt! Voor een bbq is het veel makkelijker, mijn vader zijn beste vriend is slager, wat het vlees al een stuk goedkoper zou maken.

Ik zou het ook leuk vinden om mijn trouwkleed dan twee keer aan te doen :)!
Nu, het is nog wel een tijdje, maar ik apprecieer jullie eerlijkheid en zal er zeker rekening mee houden!

Hoi Yee

Meld misbruik29-4-2010 12:01:58

Hey

Wij doen ook 2 feesten.
Dit eigenlijk omdat merendeels van mijn familie niet aanwezig kunnen zijn door hun werk...
Wij trouwen zaterdag 12/06/2010 en houden dan ook een groot feest voor iedereen.
Maandag 14/06/2010 gaan we dan met mijn familie uitgebreid gaan eten.
Ik had ook 1 uitnodiging gemaakt maar op die van mij familie had ik gezet dat indien ze niet aanwezig kunnen zijn op 12/06, ze van harte welkom waren op het diner op 14/06.

Succes!!!

Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik29-4-2010 12:04:54

Hey Liselotte,
Wij geven ook 2 feesten, omdat mijn ouders gescheiden zijn. En ze zien het niet zitten om samen op één feest te zitten.
Trouw van de wet 17/09 = feest voor mijn vaders familie
Trouw van de kerk 2/10 = feest voor mijn moeders familie + van mijn vriend + al onze vrienden en collega's.
Er worden aparte uitnodigen gemaakt. We gaan mijn tantes en nonkels persoonlijk uitnodigen (= familietraditie), dan zeggen we er ook bij dat ze zeker welkom zijn in de mis.

Gelukkig betaalt mijn vader "zijn" feest, want sommige kosten zijn dubbel: fotograaf, dj, ...

In ons geval is het de beste oplossing. En ik mag 2 kleedjes kiezen :).
succes

Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik29-4-2010 13:05:15

Hallo

Ik snap uw keuze van 2 feesten. Wij zitten zo ook in discussie met mijn schoonmoeder. Heeft supergrote familie, vind het schandalig dat wij hen niet vragen, maar ze wil het wel niet mee bekostigen.. Dus daar houdt discussie op, wij kiezen.
Vind het super van uw mama dat zij dat wel wilt doen. Wij zijn ook zo naar een huwelijk moeten gaan waarvan het koppel begin juli is getrouwd en half augustus een fuif hebben gedaan voor "verdere" vrienden/kennissen/buren....

Voordeel dat je zeker hebt is dat je uw dag 2x kan meemaken EN uw kleed toch meer gaat gebruikt worden dan het onze :-)

Esther
11-9-2010
 Meld misbruik29-4-2010 14:10:32

Hé Liselotte!

Wij geven ook twee feesten:

de dag van het huwelijk zelf is enkel en alleen voor familie, getuigen en naaste vrienden gereserveerd, zodat we de tijd kunnen nemen om iedereen te begroeten. Op die manier hebben we de tijd om zelf ook volop van onze dag te genieten.

We doen 2 weken later een tweede feest waarop we de rest van de vrienden, kennissen, collega's.. uitnodigen. Mijn aanstaande heeft omwille van zijn job (hij is zelfstandige) erg veel mensen die hij best uitnodigt, maar die we toch liever niet op onze dag zelf uitnodigen.
Voor ons een ideale oplossing.

We maken twee verschillende uitnodigingen, en zoals Kelly al vermeldt : ik mag m'n kleedje 2 keer dragen!! :-)

Veel succes!!

Groetjes,
Esther

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...