TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kristien & Karolien
25-6-2010
|
30-4-2010 11:04:14
Wij hebben het gemeentehuis niet vermeld op onze uitnodigingen, tenzij voor ouders en getuigen. Het staat wel op onze bruiloftsite waarnaar we verwijzen op de uitnodigingen.
We hebben wel het adres van de kerk vermeld, omdat niet iedereen bekend is in de omgeving van de kerk, en we zelf ook bijna aan de foute kerk stonden bij de trouw van een bevriend koppel...
Op de uitnodiging zelf stond ook het adres van de feestzaal, en we hebben er een apart kaartje met de wegbeschrijving bij gestopt.
Of je een tekstje bij de cadeautip schrijft mag je denk ik zelf kiezen, sommigen vinden dan dat het minder grof overkomt, maar uiteindelijk komt het denk ik toch op hetzelfde neer...
Wij hebben staan: vrijblijvende cadeautip: we hebben al honderden potten en pannen, maar nog zoveel andere plannen, gevolgd door envelopje en rekeningnummer!
|
|
Carolina
1-8-2009
|
30-4-2010 11:08:14
Vele vragen met veel antwoorden. Das allemaal wat persoonlijk hé.
In Lille wordt er niet in het gemeentehuis getrouwd maar in het Hof d'Intere in de deelgemeente. Dit heb ik natuurlijk vermeld.
Van dat dopen heb ik nu ook niet direct zo'n idee.
Het adres van de kerk hebben we niet vermeld maar wel de naam van de kerk. Sint-Pieterskerk in ....
Het adres van de feestzaal hebben we wel vermeld. En er ook nog een extra kaartje bijgestopt met de route beschrijving. (hadden we van de zaal gekregen)
Een envelopje en rek. nummer is voldoende. Wij wilden dit zo ook eerst doen maar hebben er uiteindelijk toch nog maar een tekstje bij geplaatst. ?!? Was dit nodig? Ik weet niet. We hadden in dat tekstje van liefst geen bloemen en geschenken.... 1 heeft hier toch commentaar op gegeven hoor als ze haar envelopje af gaf. Maar anderzijds hebben ze daar wel heel goed naar geluisterd. Uiteindelijk 1 boeket en 3kleine geschenken gehad (meer als aanvulling bij hun envelopje.) De rest allemaal centjes.
groetjes, Carolina
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
30-4-2010 12:32:18
1.Schrijf je altijd gemeentehuis op de uitnodiging ?
Neen, wij doen het niet en op meeste voorbeeldkaarten die ik zag, stond het er niet. Mijn nichtje langs vaderkant deed het wel, maar zij en haar man hadden/hebben erg kleine familie, dus dat kon der allemaal gewoon binnen. Maakte dus niet uit of ze allen zouden komen. Ik doe het niet, ten eerste zijn er te veel die dan "verplicht" voelen om dan ook al te komen en dat terwijl het voor ons juist pro forma is en we er weinig belang aan hechten.
2. Wij trouwen en laten ineens ons zoontje dopen...Hoe kan ik dit leuk vermelden op de uitnodiging ?
Geen ervaring, sorry. Maar je bent niet de eerste dus als je hier op forum zoekt op woordje "doop"/"dopen" komen er wel ideeën misschien?
3. Adres van de kerk vermelden ?
Zelf vond ik het niet nodig, volledige naam van kerk en gemeente en meeste mensen vinden het wel, maar we hebben het dus dan toch gedaan op de achterkant en op website.
4.Adres feestzaal ?? En/of wegbeschrijving ?
Adres feestzaal: Idem vraag 3, wegbeschrijving: hebben een tool geïnstalleerd op onze website en systeem is zo:
Elke gast heeft een inlogcode (op uitnodiging), en daardoor krijgen ze een gepersonaliseerde routebeschrijving in Google Maps. Ze krijgen dus plannetje vanaf hun thuis adres en ze kunnen dan kiezen welke bestemming: stadhuis, kerk, receptielocatie, feestzaallocatie. Kunnen ook onderling switchen uiteraard van bvb. kerk --> receptie
5. omslagje en rekeningnummer is dit voldoende of schrijft iedereen een tekstje hiervoor ?? Geen omslagje maar kort tekstje, en in 't klein onderaan achterkant rekeningnummer. Wouden het niet te opvallend want ligt nog wat gevoelig denk ik.
|
|
angela
2-10-2010
|
30-4-2010 12:51:25
bij ons staat t ongeveer die volgorde
- eerst een gedichtje - onze namen - het uur van 't gemeentehuis met de plaats - het uur van de kerk met de plaats - beginuur van het avondfeest met de feestzaal en het adres - de uiterste datum voor te verwittigen dat de mensen komen of niet - onze gsm nummers en email adressen
- kadotip: een envelopje en ons rekeningnummer - ons thuisadres
|
|
Lieve
4-9-2010
|
30-4-2010 14:53:11
Onze uitnodiging is nog niet klaar, maar wij gaan waarschijnlijk alle nuttige adressen op de achterkant van de uitnodiging zetten.
Onze uitnodiging wordt een tweeluik. Vooraan komt een foto, in het midden worden gewoon de uren van wet en kerk vermeld en op de achterkant komt nog een foto met daarnaast het adres van het gemeentehuis, de kerk en de feestzaal.
Groetjes
Lieve
|
|
ingeborg
17-7-2010
|
30-4-2010 16:22:18
Wij hebben gewoon volledig onze zin gedaan zonder zelfs naar voorbeelden te kijken. Onze 2 kindjes kondigen het huwelijk aan, links 3 fotootjes van hen, bovenaan in grote drukletters "mama en papa gaan trouwen!!!" . Eronder uur van trouw gemeentehuis, eronder uur van trouw in de kerk. Achterkant van kaartje gewoon ons adres.En dan ga ik apart per uitnodiging aparte kaartjes bijsteken waarop vermeld staan waarvoor ze uitgenodigd zijn (receptie of avondfeest of dessertbuffet). Ook per envelop een kaartje van de feestzaal.
Heel simpel, wel mooi.
Succes!
|
|
Véronique
31-7-2009
|
30-4-2010 17:33:42
1.Schrijf je altijd gemeentehuis op de uitnodiging ?
Niet altijd, maar wij deden het wel. Soms zijn er mensen die niet naar de kerk kunnen komen, wegens andere verplichtingen, maar die wel naar het stadhuis komen kijken. Zo hebben wij zelf op 3 juli 3 kennissen die trouwen (mijn neef, mijn collega en een vriendin van de hogeschool) en we zullen dus een hele dag van hier naar daar rijden: bij de ene het stadhuis, bij de andere de kerk en receptie en bij mijn neef het avondfeest.
2. Wij trouwen en laten ineens ons zoontje dopen...Hoe kan ik dit leuk vermelden op de uitnodiging ?
Geen ervaring mee.
3. Adres van de kerk vermelden ?
Neen, wij noteerden enkel de naam en de stad. Nu is het wel zo dat er bij ons (in St-Niklaas) nogal veel kerken zijn... Sommigen vroegen voor de zekerheid: 'Dat is toch op Tereken, hé?'. Dus mensen vragen dat wel, hoor! Ik weet niet of namen van kerken in de gps staan?!
Op onze bruidssite stond wel een foto van de kerk en een link naar de site.
4.Adres feestzaal ?? En/of wegbeschrijving ?
Wij noteerden het adres van de feestzaal en geen wegbeschrijving. Heel wat mensen kenden de zaal al. Op onze bruidssite stond wel een verwijzing naar de site van de feestzaal waarop wel een wegbeschrijving staat.
5. omslagje en rekeningnummer is dit voldoende of schrijft iedereen een tekstje hiervoor ??
Wij hadden enkel een icoontje van een envelopje en ons rekeningnr., aangezien we al een poëtisch zinnetje hadden aan het begin en een rijmpje om de gasten te laten bevestigen. Anders was het meer rijmtoestanden dan informatieve tekst...
|
|
elke
10-7-2010
|
2-5-2010 17:44:08
Hoi!
Wij noteren we het tijdstip van de wettelijke trouw.
Mijn schoonzus is ook getrouwd op dezelfde dag van de doop van hun zoontje. Ze hebben dat gewoon in de uitnodiging vermeld. Er stond heel eenvoudig: 10u gemeentenhuis Zandvliet, 11u ... kerk te Zandvliet voor doop van Warre en huwelijksviering,...
Wij hebben het adres van de kerk niet vermeld. We trouwen in de abdij in Bornem, de meeste mensen weten dat onderussen al hoop ik. Maar je kan het wel vermelden als je wil.
We geven ook geen routebeschrijving, enkel de naam van de feestzaal en de gemeente. Ik veronderstel dat heel wat mensen het adres of opzoeken op internet of het aan ons vragen.
We vermelden enkel: cadeautip: en dan het envelopje + rekeningnummer.
Succes!!
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|