Nu Online
Momenteel zijn er 505 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uur wet onduidelijk (Roeselare)

30-4-2010 20:02:38
Wij trouwen op 2 juli, enkel voor de wet, te Roeselare.

Op vrijdag is het hier mogelijk 'sochtends of 'snamiddags te trouwen. Wij hebben doorgegeven dat onze voorkeur gaat naar 16u (om de mensen de kans te geven erbij te zijn, en omdat we geen groot gat willen tussen dienst en receptie). Hun antwoord was dat ze daar "in de mate van het mogelijke" rekening mee gingen houden.

Ondertussen komt onze datum dichterbij en met nog maar 63 dagen op de teller weten wij nu nog steeds niet hoe laat ons huwelijk juist doorgaat ! Nog een geluk dat we niet van plan waren dit op de uitnodigingen te zetten... Maar de uitnodigingen gaan deze week de deur uit, en als er nu mensen vragen hoe laat we trouwen (omdat ze er bv bij willen zijn), kan ik daar niet eens op antwoorden ! Daarnaast zou het ook handig weten zijn voor de rest van de planning :-/

Is dit de normale gang van zaken? Ik vind het toch best vervelend !

Friedl
2-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1069

angela
2-10-2010
 Meld misbruik30-4-2010 20:08:38

IK HEB VIA DE SITE VAN ONZE GEMEENTE ONZE GEGEVENS DOORGEGEVEN AL EEN VIERTAL MAANDEN GELEDEN. DAAR KON IK ZELF EEN UUR INGEVEN.
IK HEB DAN EEN BEVESTIGING GEKREGEN PER EMAIL DAT DIT IN ORDE WAS EN DAT WE EEN DRIETAL MAANDEN VOOR ONZE TROUW MOETEN LANGSKOMEN MET ONZE IDENTITEITSKAARTEN. DUS ONS UUR STAAT AL VAST.
DE MEESTE MENSEN ZETTEN GRAAG HET UUR OP HUN UITNODIGINGEN DUS IS JULLIE SITUATIE INDERDAAD VERVELEND.

GROETJES ANGELA

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik30-4-2010 23:38:35

Ik zou toch eens bellen of langsgaan hoor, lijkt me toch belangrijk en handig om te weten! Het verschilt ook enorm van stad tot stad, eigenlijk wel raar dat de procedures overal zo verschillend zijn. Wij trouwen in Brugge, we mochten pas vanaf 6 maanden op voorhand gaan, daarna moet je nog eens terug gaan twee weken later om een uur te krijgen, gezien we toen de eerste waren, konden we wel nog kiezen. Succes ermee!

Shari
11-9-2010
 Meld misbruik1-5-2010 0:04:03

dat is wel heel vreemd volgens mij...
Zowel bij ons als bij iedereen die ik ken is het zo dat je gewoon langsgaat op gemeente en dat je gewoon een uur kan kiezen als dat nog niet bezet is tenminste...

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik1-5-2010 9:16:50

Ewel, Stefanie, Wij konden ook pas 6 maanden op voorhand onze datum vastleggen, en we waren er ook als eerste bij. We konden ons voorkeursuur doorgeven en aangezien we de eerste waren, zeiden ze dat wij eerste keuze hadden. Toen snapte ik wel dat ze nog niet juist konden zeggen hoe laat het zou zijn. Maar nu...

Dan heb ik een week of 2 geleden nog eens gemaild om te vragen of ze al wat meer wisten, toen kreeg ik het antwoord dat ze er in de mate van het mogelijke rekening mee gingen houden...

Ik dacht ook dat we ondertussen toch wel een uur gingen kunnen kiezen ! Heb nu nog eens gemaild om te vragen wanneer we het dan wel zullen weten...

Nathalie
4-9-2010
 Meld misbruik1-5-2010 11:52:43

Amai, ik wist niet dat daar zoveel problemen rond waren..
Wij trouwen in september, en ons uur ligt al enkele maanden vast..

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik1-5-2010 16:31:40

Ja, ik snap ook niet waarom ze ons niet gewoon een uur kunnen zeggen ! Ik vind het nu wel erg vervelend eigenlijk, zeker als ik hoor dat het in andere gemeentes wel maanden op voorhand kan...

Halloki
28-8-2010
 Meld misbruik1-5-2010 16:56:08

In Roeselare is dat inderdaad zo!! Maar gewoon wat druk uitoefenen...als je zegt dat je anders in de miserie komt met getuigen enzo zetten ze dat wel vast :-) ik spreek uit ervaring!

Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik2-5-2010 17:23:01

Dat zullen we dan inderdaad doen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...