TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Annika
10-9-2010
|
2-5-2010 18:30:43
Dit topic is al meermaals aan bod gekomen, de reacties zullen dan ook idem zijn.
Iedere zwangerschap is anders dus niemand kan je dit vertellen.
Ikzelf heb nergens last van gehad, dus voor mij had het misschien al gekunnen maar heel veel anderen zijn de eerste maanden ziek, misselijk of wat dan ook.
Ik zou aanraden om een paar maandjes te wachten en je nu te concentreren op je huwelijk zodat je er ten volle van kan genieten. Wat is uiteindelijk nog 4 maanden langer wachten?
|
|
Kelly
18-6-2010
|
2-5-2010 18:56:45
Ik was enorm ziek van mijn dochtertje en heb de eerste 4.5 maanden enkel boven de pot gehangen en geslapen. Maar zoals Annika ook al zei, elke zwangerschap is anders.
We hebben zelf een klein jaartje moeten proberen om zwanger te geraken maar ook dat ligt weer bij iedereen anders natuurlijk.
Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt..
|
|
stephanie
4-9-2010
|
2-5-2010 19:44:49
Hoi,
Wij trouwen op dezelfde dag en hadden dezelfde planning, alleen wilden we eind juli beginnen. We hebben voor onszelf besloten dat we ons verstand nog even de bovenhand laten nemen (pas op, ik versta dat het moeilijk is hoor! Als het moment er is dat je dat besloten hebt is elke maand dat je het moet uitstellen te lang!). Ik zou het afschuwelijk vinden moest ik die dag ziek zijn... Tis een prachtige dag die maar één keertje komt en dan nog eens veel geld heeft gekost ook, dus dat willen we nu ook niet laten verpesten.
Ik zou zeggen, je kent de risico's en de beslissing is aan jullie! Je kan natuurlijk ook in augustus beginnen afhankelijk van je eisprong en zo met die eerste maand de misselijkheid ontlopen. ;o)
|
|
tania
|
2-5-2010 21:06:11
hallo
wij hebben hetzelfde aan de hand.
lang getwijfeld,zoveel gedacht aan een kindje
en je mag er zeker van zijn die maanden gingen nog extra traag voorbij.
wij trouwen in juni en zijn nu van donderdag getopt met de pil.moest het dan raak zijn (laten we hopen want zosnel zou een wonder zijn) ben ik nog niet al te ver.
natuurlijk is elke zwangerschap anders.je hoopt altijd dat je niet ziek wordt.hier kan niemand over besliisen wat jullie graag wensen te doen.voor of na de trouw beginnen.
ik heb dit over vier maand, denk ik ,ook op het forum gevraagd.ik kreeg toen zowel goede als minder goede verslagen van bruidjes over wat zij ervan vonden als we zouden beginnen voor de trouw.
maar eigenlijk ligt de beslissing bij ons he. wij hebben nu wel gewacht tot een maand voor de trouw dan zijn de risicos al iets minder he.
volg gewoon jullie hart.
veel succes met jullie beslissing!!!!!!!
hou ons op de hoogte.
|
|
Melissa
13-8-2010
|
2-5-2010 21:14:52
Hey, Ik heb al 2 kindjes voor we trouwen, en ik snap dus dat je echt graag snel zal zwanger worden. Toch zou ik er misschien toch mee wachten als ik jou was... Iedere zwangerschap is anders, maar toch hè...
Ik ben beide keren heel erg misselijk geweest, zo misselijk dat ik me 2x afgevraagd heb waar ik in godsnaam aan begonnen was. Van ongeveer 6 weken tot ruim 14 weken. Je kan dit wel deels opvangen met medicatie maar er zijn nog steeds slechte dagen tussen. Ik stond die eerste weken om 8u op en om 12u kon ik weer in mijn bed kruipen voor een paar uurtjes en was dan om 18u weer doodmoe. Niet fijn als je je zo op je trouwdag zou voelen...
Daarbij kan je best al snel een buikje hebben. Niet dat je er al zwanger uitziet, maar mijn kleren waren toch al snel te spannend. Op 8 weken kreeg ik mijn broeken niet meer dicht. Als je een erg spannende jurk hebt, kan dat wel vervelend zijn.
Het argument dat je niet mag drinken, is aan jezelf. Ik drink sowieso niet, dus dat zou voor mij geen argument zijn ;-) Anderzijds kan je ook niet meteen zwanger zijn en dan heb je misschien spijt dat je niet al eerder gestopt bent met je pil. Wat ik zou doen is gewoon stoppen met de pil en de eerste maand voorzichtig zijn. Kijk je cyclus aan zodat je er daarna volop voor kan gaan. Dan heb je zelf ook een beter zicht op je vruchtbare dagen ed. Een site (met forum) die ik je trouwens goed kan aanbevelen is 9maand.com!
Succes!!!
|
|
Els
17-7-2010
|
3-5-2010 7:31:43
Bij ons is het ook hetzelfde geval. Ik ben ondertussen al enkele maanden gestopt met de pil, maar we gebruiken in afwachting tot de trouw andere voorbehoedsmiddelen: zo moet ik geen (of toch minder) schrik hebben dat het nu al prijs is en ik niet meer in mijn trouwjurk ga kunnen, of serieus misselijk te zijn of niet eens één glaasje wijn of champagne te kunnen drinken op ons eigen trouwfeest... (je moet je daarom niet zat drinken, maar alle alcohol is voor mij te veel tijdens een zwangerschap) Maar zo kan mijn lichaam ook al weer ontpillen en krijg ik een goed zicht op mijn cyclus. Hopelijk lukt het zo na de trouw iets sneller om zwanger te worden...
Veel succes!
|
|
Evie
31-7-2010
|
3-5-2010 8:28:51
Ik raad je ook aan zoals Els en Melissa. Stop met de pil maar gebruik een condoom tot na je trouw. Je lichaam zal waarschijnlijk zowieso tijd nodig hebben om te ontpillen. Dan heb je dat stukje al gehad!
|
|
heidi
|
3-5-2010 9:22:39
ik had al 2 zoontjes voor ik trouwde, 2 keer van de eerste keer zwanger en niet ziek geweest, 2 droomzwangerschappen, toen we gingen trouwen twijfelde ik ook even om al dan niet zwanger te zijn op onze trouwdag (wouden nog 1keer proberen voor een dochtertje), heb toen besloten om toch maar even te wachten en een geluk dat we dat gedaan hebben, was terug van de eerste keer zwanger maar vanaf dag 1 tot de bevalling ziek geweest, ik kon niets meer doen tijdens deze zwangerschap...
Ons derde kindje is nu op 16 April geboren maar het is een zoontje geworden... en als het aan ons oudste zoontje ligt moeten we nog een zusje maken???
De keuze is aan jou, maar ik ben echt blij dat ik niet zwanger was tijdens mijn dag, ook is die dag zoizo al vermoeiend
|
|
Valerie
4-9-2010
|
3-5-2010 10:07:25
Dag Nathalie Ik had hier een klein tijdje geleden ook al een topic over gemaakt omdat wij ook trouwen op 4 september en al 7,5 jaar samen zijn en eigenlijk al een jaar getrouwd voor de wet. Zie onder Ideeën en dan Dilemma. Daar staan er ook heel wat meningen van verschillende bruidjes. We verlangen echt ENORM naar een kindje, iets van ons twee. Iets dat je zo kan koesteren!
Ik heb er nog eens rustig over gepraat met mijn ventje, van hem zou ik nu zelfs al mogen stoppen met de pil, maar ik blijf ze dus doornemen tot de eerste week van juni.
Daarna stop ik er mee, om toch al een beetje te ontpillen en letten we gewoon op. En normaal zullen we er dan vanaf eind juli/augustus voor gaan. Dan kunnen we nog rustig genieten van onze huwelijksreis ook. Blijkbaar zitten er veel bruidjes met dit dilemma :-). Als er nog iets is of je wil eens iets kwijt: sweetvalleke@hotmail.com En geniet alvast van je dag op 4 september, dat zullen wij ook doen. Hopelijk wordt het prachtig weer! Groetjes Valerie 04/09/10
|
|
Lieve
4-9-2010
|
3-5-2010 10:35:54
Ik heb al enkele keren mijn ervaringen gedeeld op gelijkaardige topics en mijn mening is, doe het niet. Ik heb al twee kindjes en was bij beide constant misselijk en enorm moe de eerste weken. En inderdaad, niet iedereen raakt snel zwanger maar dat weet je niet op voorhand. Bij mijn oudste was ik na één maand zwanger, bij mijn tweede na twee maanden. Dus het kan soms wel heel snel gaan
Ik weet perfect hoe sterk een kinderwens kan zijn. Maar stel je voor, al die maanden voorbereidingen en dan op je trouwdag moe en misselijk zijn...
Hoe dan ook, veel succes met jullie beslissing!
Lieve
|
|
Annelies
7-8-2011
|
3-5-2010 12:03:02
Hier wordt in het najaar getrouwd. Een maandje geleden zijn we al gestopt met de pil om mijn lichaam weer zelf alles te laten regelen en voorlopig vrijen we met condoom. Mijn ventje zou het niet erg vinden om nu al te beginnen, maar ik wil trouwen met een platte buik, zonder misselijkheid en mét rijkelijk vloeiende champagne Pas na ons huwelijk gaan we er helemaal voor. Het is best wel lastig enerzijds omdat we al een hele tijd aan het verlangen en aftellen zijn, maar anderzijds wil ik van onze dag zorgeloos kunnen genieten. Ik vind het ook wel iets hebben, zo'n "dag van ons tweetjes" waarbij alleen wij twee stiekem weten dat die dag ook het startschot is voor onze kindjesdroom :)
|
|
Sabine
24-7-2010
|
3-5-2010 12:17:11
Hier wordt een maand voor de trouw met de pil gestopt, je lichaam heeft toch een periode nodig om te ontpillen en 't zou al moeten lukken als 't van de eerste keer raak is zeker?
|
|
Véronique
31-7-2009
|
3-5-2010 18:21:09
Het zou wel jammer zijn moest je op je trouwdag plots je regels doorkrijgen... In het begin is je cyclus niet echt regelmatig te noemen...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|