Terug naar overzicht
Bij een alternatieve viering heb je geen geloofsbelijdenis nodig, want welk 'geloof' ga je dan 'belijden'? Een heel bekende tekst voor het vergevingsmoment: Vergevingsmoment door papa Wilfried Geef mij nog vijf minuten, voor de brief die ik niet schreef en waarvoor in een mensenhart een koude leegte bleef. Geef mij nog vijf minuten voor het woord dat ik niet sprak, waardoor ik in een mensenhart misschien iets kostbaars brak. Geef mij nog vijf minuten voor een lach, spontaan en blij waardoor ik warmte breng en sfeer in huizen rondom mij. Geef mij nog vijf minuten voor een traan die ik niet liet, zo bleef een ander eenzaam en alleen met zijn verdriet. Geef me nog vijf minuten voor de fouten die ik niet vergaf,zo bleef een ander treuren om de schuld die ik hem gaf. Geef mij nog vijf minuten voor wat ik niet heb gedaan ofschoon u vele kansen gaf die ik liet voorbij gaan. Geef mij nog vijf minuten misschien dat het wat wordt, ach, geef mij een heel leven, minuten zijn zo kort, vijf minuten zijn te kort…
Vergevingsmoment door papa Wilfried
Geef mij nog vijf minuten, voor de brief die ik niet schreef
en waarvoor in een mensenhart een koude leegte bleef.
Geef mij nog vijf minuten voor het woord dat ik niet sprak,
waardoor ik in een mensenhart misschien iets kostbaars brak.
Geef mij nog vijf minuten voor een lach, spontaan en blij
waardoor ik warmte breng en sfeer in huizen rondom mij.
Geef mij nog vijf minuten voor een traan die ik niet liet,
zo bleef een ander eenzaam en alleen met zijn verdriet.
Geef me nog vijf minuten voor de fouten die ik niet vergaf,zo bleef een ander treuren om de schuld die ik hem gaf.
Geef mij nog vijf minuten voor wat ik niet heb gedaan
ofschoon u vele kansen gaf die ik liet voorbij gaan.
Geef mij nog vijf minuten misschien dat het wat wordt,
ach, geef mij een heel leven, minuten zijn zo kort,
vijf minuten zijn te kort…